Το πρώτο μονοθέσιο με το οποίο ο Michael Schumacher αγωνίστηκε ποτέ σε Γκραν Πρι της Formula 1 βγαίνει σε δημοπρασία.
Πρόκειται για μία Jordan 191 η οποία χρησιμοποιούσε τον πελατειακό κινητήρα HBA4 από τη Ford – Cosworth. Είναι V8 με γωνία 75 μοιρών, ατμοσφαιρικός στα 3.5 λίτρα και αποδίδει 650 ίππους στις 13.000 σ.α.λ.
Στη συνείδηση των περισσότερων οι ομάδες με τις οποίες αγωνίστηκε ο Schumacher είναι τρεις. Η Benetton, η Ferrari και η Mercedes. Με την πρώτη κατέκτησε δύο πρωταθλήματα, με τη δεύτερη 5 πρωταθλήματα, ενώ η τρίτη ήταν η ομάδα στην οποία αγωνίστηκε όταν επέστρεψε στην ενεργό δράση, από το 2010 μέχρι το 2012.
Εν τούτοις, το ξεκίνημα αυτής της εκπληκτικής πορείας έγινε στη νεοσύστατη τότε ομάδα του Eddie Jordan, η οποία έφερε το όνομα του ιδρυτή και ιδιοκτήτη της.
Formula 1: Όταν ο Σουμάχερ “έσωσε” τον Τοντ. Και όταν συνέβη το αντίθετο
Είμαστε στο 1991. Η Jordan αγωνίζεται με τους Andrea de Cesaris και Bertrand Gachot και έχει μια σχετικά καλή παρουσία, ειδικά δεδομένου του γεγονότος ότι είναι η πρώτη της χρονιά. Πηγαίνοντας για κάποιες δοκιμές στη Μόντσα ο Gachot έχει ένα ελαφρύ ατύχημα με έναν ταξιτζή, χωρίς να προκληθούν καν υλικές ζημιές. Εν τούτοις ο οδηγός μπλέκεται σε καβγά με τον ταξιτζή και κάποια στιγμή του ρίχνει δακρυγόνο σπρέι. Συλλαμβάνεται και καταδικάζεται σε 18 μήνες φυλάκιση. Έτσι ο Eddie Jordan πρέπει να βρει κάποιον αντικαταστάτη.
Η απάντηση ήταν ο Michael Schumacher. Ο Γερμανός τότε ανήκε στην ακαδημία νέων οδηγών της Mercedes και αγωνιζόταν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα τουρισμού. Την εβδομάδα πριν τον αγώνα στο Βέλγιο είχε κάνει κάποιες δοκιμές με την Jordan, στις οποίες εντυπωσίασε την ομάδα. Έτσι, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η Mercedes έδωσε 150.000 δολάρια στην Jordan, η 191 έγινε το πρώτο μονοθέσιο της Formula 1 με το οποίο αγωνιζόταν.
Βέβαια, ο Schumacher δεν είχε οδηγήσει ποτέ ξανά στο Spa. Εν τούτοις, ο manager του, Willi Weber, είχε διαβεβαιώσει τον Eddie Jordan ότι ο νεαρός οδηγός την ήξερε άριστα. Στην πραγματικότητα την είχε επισκεφθεί μόνο μια φορά ως θεατής σε αγώνα. Ωστόσο, προκειμένου να τη μάθει πήρε ένα σπαστό ποδήλατο και κάλυψε με αυτό τα 7+ χλμ. της αγωνιστικής διαδρομής.
Το αποτέλεσμα ήταν στις κατατακτήριες να πάρει την έβδομη θέση, ισοφαρίζοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της ομάδας μέχρι τότε.
Παρά την εντυπωσιακή του παρουσία στον αγώνα ήταν άτυχος. Εγκατέλειψε στον πρώτο γύρο, λόγω προβλήματος στον συμπλέκτη αμέσως μετά την πιο διάσημη στροφή της πίστας, την Eau Rouge.
Παρ’ όλα αυτά, είχε προλάβει να τραβήξει το ενδιαφέρον της Benetton, με την οποία αγωνίστηκε ήδη από τον αμέσως επόμενο αγώνα, εκείνον στη Μόντσα.
Αυτό το μονοθέσιο, λοιπόν, βγαίνει τώρα σε δημοπρασία. Μετά τη σεζόν του 1991 πουλήθηκε σε σε έναν Βέλγο συλλέκτη, ο οποίος με τη σειρά του το πούλησε ξανά το 2005. Από τότε έχει εμφανιστεί σε διάφορες περιστάσεις, όπως το Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood. Η πιο πρόσφατη εμφάνισή του ήταν μέσα στο 2021 στο Donington Park, στο πλαίσιο του Masters Historic Race Weekend.
Η τιμή εκκίνησης έχει οριστεί στα 1.25 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας (1.45 εκατομμύρια ευρώ).