Το VW Group εξετάζει εδώ και πολύ καιρό την περίπτωση της Rimac, καθώς οι Κροάτες αυτή τη στιγμή είναι μία από τις καλύτερες εταιρείες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, αν όχι η κορυφαία.
Ο γερμανικός όμιλος έχει αυτή τη στιγμή ένα ποσοστό 24% μέσω της Porsche, όμως θεωρούνταν σίγουρο ότι θέλει να το αυξήσει. Τελικά φαίνεται ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο, όμως θα έρθει μέσω της πλαγίας οδού.
Εκτός από την αύξηση του ποσοστού στη Rimac, το VW Group θέλει και να μειώσει την έκθεσή του στην Bugatti η οποία μπορεί να έχει πρεστίζ, όμως δεν έχει κερδοφορία, ενώ η μετάβασή της στην ηλεκτρική εποχή θα κοστίσει πάρα πολλά χρήματα, τα οποία δε θα έχουν αντίκρισμα.
Volkswagen: Αποφάσεις για την Bugatti. Ο ρόλος της Rimac
Έχουμε λοιπόν τη Rimac η οποία είναι ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση, το VW Group το οποίο θέλει να αυξήσει το ποσοστό του σε αυτή την εταιρεία, όμως την ίδια στιγμή θέλει και να “ξεφορτωθεί” την Bugatti, αλλά χωρίς να την πουλήσει.
Η πλάγια οδός που σκέφτηκαν ώστε να συνδυαστούν όλα τα παραπάνω είναι η εξής. Οι Porsche και Rimac θα δημιουργήσουν μία κοινοπραξία. Σε αυτή η Porsche θα έχει το 45% και η Rimac το 55%. Σκοπός της κοινοπραξίας θα είναι να μπει υπό τον έλεγχό της η Bugatti.
Με αυτόν τον τρόπο οι Γερμανοί κρατάνε τα θετικά της Bugatti, χωρίς τα αρνητικά της όπως οι πολύ αυξημένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) των αυτοκινήτων της. Ταυτόχρονα, δίνουν αυξημένο μερίδιο συμμετοχής στη Rimac, ώστε οι Κροάτες να φροντίσουν για τον εξηλεκτρισμό της γαλλικής μάρκας με τα πολυτελή και ταχύτατα μοντέλα. Τέλος, το VW Group μπορεί να μην αγοράζει μεγαλύτερο ποσοστό μετοχών στη Rimac, όμως “τη δένει στο άρμα του”.
Βέβαια ο ιδρυτής της εταιρείας, Mate Rimac, έχει δηλώσει ότι η Porsche θα αυξήσει το ποσοστό της όμως δεν πρόκειται να φτάσει κοντά στο 50%, με την κροατική εταιρεία να παραμένει ανεξάρτητη. Για να δούμε, θα ισχύσουν όσα είπε ο ίδιος ο 33χρονος Κροάτης επιχειρηματίας;