Η εγκατάσταση τουλάχιστον 8.000 δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, θα επιδοτηθεί για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, μέσω του «Ελλάδα 2.0». Θα τοποθετηθούν σε στρατηγικές αστικές και προαστιακές τοποθεσίες εντός πόλεων και σε σημεία ενδιαφέροντος (όπως αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομους, λιμένες και σε χώρους στάθμευσης)
Το σχετικό πρόγραμμα αναμένεται να ξεκινήσει το αργότερο έως το 4ο τρίμηνο του 2022, με την έναρξη ισχύος των σχετικών υπουργικών αποφάσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στις οποίες θα καθορίζεται η διαδικασία επιλογής των μονάδων, ο μηχανισμός υλοποίησης του δικτύου φόρτισης, καθώς και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του. Η ανάθεση του έργου θα γίνει το αργότερο έως το 4ο τρίμηνο του 2023, ώστε να ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο.
Φουλ κίνητρα στα ταξί
Στο μεταξύ, έως το 4ο τρίμηνο του 2024 αναμένεται να ολοκληρωθεί η δράση για την αντικατάσταση 2000 παλαιών ταξί με 2000 νέα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως αναφέρεται στο παράρτημα της πρότασης εκτελεστικής απόφασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την έγκριση της αξιολόγησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0». Όπως προέκυψε από τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, για την αντικατάσταση των ταξί θα διατεθούν κονδύλια ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ από το «Ελλάδα 2.0». Στο πλαίσιο του προγράμματος, η επιδότηση θα υπερδιπλασιαστεί από τα ισχύοντα επίπεδα του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και θα ανέλθει σε 22.500 ευρώ, μαζί με την απόσυρση, από 10.500 ευρώ που είναι τώρα. Ίδιος είναι ο χρονικός ορίζοντας και της άλλης δράσης επιδότησης οχημάτων μέσω του «Ελλάδα 2.0» για την προώθηση των «πράσινων» μεταφορών, δηλαδή η εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης στον στόλο του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται η αντικατάσταση 220 παλαιών λεωφορείων με 220 νέα ηλεκτρικά μοντέλα, από τα οποία τα 163 προορίζονται για την Αθήνα και τα 57 στη Θεσσαλονίκη.
Δέκα ερωτήσεις και απαντήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (video)
Και στα ΚΤΕΛ της περιφέρειας
Το ΥΠΕΝ, ταυτόχρονα, θα προχωρήσει σε μεταρρύθμιση της νομοθεσίας για τις υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας όσον αφορά τις εταιρείες εκμετάλλευσης λεωφορείων (ΚΤΕΛ) σύμφωνα με το τρέχον κεκτημένο της ΕΕ, η οποία θα δώσει σε ΚΤΕΛ εκτός της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τη δυνατότητα να επενδύσουν με ασφάλεια σε ηλεκτρικά οχήματα δημόσιων συγκοινωνιών. Επίσης, θα εκπονήσει μελέτη σκοπιμότητας για την ίδρυση οργανισμού για τις ηλεκτρικές μεταφορές, ο οποίος θα διασφαλίσει τον κατάλληλο σχεδιασμό και συντονισμό μεταξύ των υποδομών μεταφορών και ενέργειας, των αρχών περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων ενδιαφερόμενων μερών στον τομέα της έρευνας και τον ιδιωτικό τομέα.
Έμφαση στην καινοτομία
Ακόμη, μέσω του «Ελλάδα 2.0» θα διατεθούν κεφάλαια και για την ανάπτυξη καινοτόμων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην ηλεκτροκίνηση. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται η στήριξη για την ανάπτυξη πάνω από 10 εγκαταστάσεων με τμήματα έρευνας και ανάπτυξης για καινοτόμα προϊόντα ή υπηρεσίες, όπως την ανακύκλωση συσσωρευτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω της επαναχρησιμοποίησης πρώτων υλών, όπως του λιθίου και του κοβαλτίου, ή τον σχεδιασμό ηλεκτρικών οχημάτων και σημείων φόρτισης κανονικής ή υψηλής ισχύος.