Τέλος στην οποιαδήποτε ανοχή σε θορυβώδη οχήματα έρχονται να βάλουν οι αρχές στην Ελβετία. Πιο συγκεκριμένα αποφασίστηκε η αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου με την ψήφιση νέου νόμου, ο οποίος ορίζει νέο όριο.
Πλέον οποιοδήποτε όχημα (αυτοκίνητα – μηχανή – φορτηγό) ξεπερνά τα 95 dB στο ρελαντί, είναι παράνομο και θα υπάρχουν τσουχτερά πρόστιμα, αφαίρεση άδειας, μέχρι και κατάσχεση του οχήματος σε ακραίες περιπτώσεις.
Κομμένο και ραμμένο για την Ελλάδα λόγω τιμών, κινητήρων και εξοπλισμού το νέο Hyundai Bayon!
Την αρχή έκανε η Αυστρία με παρόμοιο νόμο, ο οποίος όμως αφορά μονάχα μοτοσυκλέτες, με την Ελβετία να το γενικεύει σε κάθε όχημα. Ο έλεγχος θα γίνεται με ειδικές ηχητικές κάμερες, ενώ το μέτρο θα αφορά ολόκληρη την χώρα, και όχι τις κατοικημένες περιοχές που αρχικά υπολογιζόταν.
Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης πόσο δυνατά είναι τα 95 dB αξίζει να αναφέρουμε πόσα dB παράγουν μερικά καθημερινά αντικείμενα όπως:
- Ηλεκτρικός σιδηρόδρομος: 95 dB
- Κόρνα αυτοκινήτου: 100 dB
- Τρυπάνι: 100 dB
- Χλοοκοπτικό μηχάνημα: 105 dB
Ένα μέσο επιβατικό αυτοκίνητο στο ρελαντί, πολύ σπάνια να ξεπερνάει τα 60-70 dB, οπότε καταλαβαίνουμε πως το όριο που θέσπισαν οι αρχές έχει κάποιο νόημα.