Το μαύρο ως γνωστόν τραβάει και απορροφά αρκετά περισσότερη ηλιακή ακτινοβολία από το άσπρο. Σύμφωνα με μετρήσεις με θερμική κάμερα, το εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου π.χ. το καπό, σε μία ζεστή ηλιόλουστη ημέρα, ένα μαύρο αυτοκίνητο μετριέται στους 71 βαθμούς Κελσίου, ενώ ένα άσπρο στους 49 βαθμούς Κελσίους. Μία τεράστια διαφορά, που όμως μεγάλη σημασία έχει να δούμε πόσο επηρεάζει και την καμπίνα.
Τα 5 λάθη που κάνουμε σχεδόν όλοι με τον κλιματισμό του αυτοκινήτου (video)
Στην Αυστραλία όπου τα 40άρια είναι σύνηθες φαινόμενο, αποφάσισαν να μετρήσουν την διαφορά στην θερμοκρασία καμπίνας, ανάμεσα σε ένα μαύρο και ένα άσπρο αυτοκίνητο.
Εξωτερική θερμοκρασία στους 43 βαθμούς Κελσίου
- Και τα δύο αυτοκίνητα παρκαρισμένα στον ήλιο, χωρίς φιμέ, για ακριβώς 20 λεπτά!
- Θερμοκρασία εσωτερικού στο Μαύρο: 82 βαθμοί Κελσίου
- Θερμοκρασία εσωτερικού στο Άσπρο: 71 βαθμοί Κελσίου
Όπως καταλαβαίνετε η διαφορά είναι μεγάλη, όμως και στο άσπρο αυτοκίνητο οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την οδήγηση. Για αυτό πρώτη κίνηση ανοίγουμε όλα τα παράθυρα, βρίσκουμε σκιά εάν είναι εφικτό και ρυθμίζουμε το air condition στους 22 βαθμούς Κελσίου για να αποδώσει τα μέγιστα. Και φυσικά περιμένουμε να «πέσει» η θερμοκρασία προτού ξεκινήσουμε.