Ασταμάτητος ήταν ο Verstappen στις κατατακτήριες για το Γκραν Πρι Αυστρίας, με τον Ολλανδό να κατακτά την pole position όπως έκανε και μια εβδομάδα νωρίτερα, στον αγώνα που έγινε στην ίδια πίστα με την ονομασία Γκραν Πρι Στυρίας.
Formula 1-Γκραν Πρι Αυστρίας-FP3: Πήρε ξανά τα ηνία ο Verstappen
Q1
Στο Q1 είχαμε ευχάριστες εκπλήξεις, καθώς είδαμε στις πρώτες θέσεις οδηγούς που συνήθως δεν τους συναντάμε εκεί. Μπορεί ο ταχύτερος να ήταν ο Verstappen, όμως δεύτερος ήταν ο Norris και τρίτος ο Alonso, ενώ ο Giovonazzi ήταν έβδομος. Η επίδοση του Alonso είναι ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη αν δούμε ότι ο team mate του, Ocon, δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από τη 17η θέση.
Μία ακόμα ευχάριστη είδηση ήταν ότι ο Russell συνέχισε τις εκπληκτικές εμφανίσεις με τη Williams. Ο Βρετανός τρέχει δύο ρεκόρ. Το ένα είναι ότι δεν έχει νικηθεί ποτέ από team mate στις κατατακτήριες (με εξαίρεση το Sakhir που έτρεξε με τη Mercedes και ο Bottas έκανε καλύτερη επίδοση). Το άλλο είναι ότι σε όλους τους αγώνες του 2021 πετυχαίνει να βάλει τη Williams στο Q2.
Η πεντάδα των οδηγών που δεν κατάφεραν να συνεχίσουν είναι οι Raikkonen, Ocon, Latifi, Schumacher και Mazepin.
Q2
Ο πρώτος που έκανε χρόνο για το Q2 ήταν ο Perez ο οποίος επέλεξε τη μέση γόμα, κίνηση που ακολούθησαν και οι Verstappen, Hamilton, Bottas, Sainz, Leclerc, Ricciardo, Norris και Russell.
Ωστόσο, το τελείωμα ήταν εκείνο το κομμάτι που είχε το περισσότερο ενδιαφέρον. Το ένα γεγονός που τράβηξε το ενδιαφέρον ήταν ανάμεσα στους Alonso και Vettel. Ο Ισπανός έκανε την τελευταία και ταχύτερη μέχρι εκείνη τη στιγμή προσπάθειά του. Σε όλο τον γύρο είχε καθαρό δρόμο μπροστά του, όμως στην τελευταία στροφή η Aston martin του Γερμανού βρέθηκε μπροστά του σε τέτοιο σημείο, ώστε τον ανάγκασε να σηκώσει το πόδι από το γκάζι και να διορθώσει με το τιμόνι. Αυτό σημαίνει ότι έχασε σημαντικό χρόνο.
Το δεύτερο γεγονός ήταν η εκπληκτική προσπάθεια του Russell. Ο Βρετανός κατάφερε να βάλει τη Williams στο Q3 για πρώτη φορά μετά τη Monza του 2018. Δύο στοιχεία που μετατρέπουν το επίτευγμά του σε θρίαμβο είναι ότι χρησιμοποιούσε τα ενδιάμεσα, αντί για τα μαλακά ελαστικά και ότι άφησε πίσω του μονοθέσια όπως τις δύο Ferrari και τον Ricciardo. Η επιλογή του Russell να κάνει την ταχύτερη προσπάθειά του με τα ενδιάμεσα σημαίνει ότι έχει περισσότερες πιθανότητες για ένα καλό αποτέλεσμα και ότι κρατάει ανοιχτές τις επιλογές του όσον αφορά τη στρατηγική, στοιχεία σημαντικά στην προσπάθεια που κάνει για την πρώτη του βαθμολόγηση.
Όσο για την πεντάδα των οδηγών που αποκλείστηκαν, η οποία αποτελείται από τους Sainz, Leclerc, Ricciardo, Alonso και Giovinazzi.
Q3
Ο Verstappen έδειξε από νωρίς πόσο θέλει την pole position πέφτοντας αρκετά κάτω από το 1:04, συγκεκριμένα στο 1:03.720, όμως αυτό ήταν κάτι που περιμέναμε. Αυτό που δεν περιμέναμε ήταν η επίδοση του Norris τουλάχιστον στην πρώτη του προσπάθεια, ο οποίος επίσης “έσπασε” το 1:04, κάνοντας 1:03.958 και ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση, μπροστά από τους Hamilton και Bottas. Έτσι, περιμέναμε την τελευταία προσπάθεια των οδηγών με αγωνία ώστε να δούμε ποια θα είναι η δυάδα που θα εκκινήσει από την πρώτη σειρά.
Στην τελευταία προσπάθεια ο Norris φάνηκε προς στιγμήν ότι μπορεί να κάνει το θαύμα και να πάρει εκείνος την pole position. Έκανε το ταχύτερο πρώτο sector, έχασε μόλις 11 χιλιοστά του δευτερολέπτου (0.011) στο δεύτερο, όμως έχασε λίγο ακόμα στο τρίτο. Έτσι, παρά το γεγονός ότι ο Verstappen δε βελτίωσε στην τελευταία του προσπάθεια, ο Norris δεν μπόρεσε να τον ξεπεράσει. Ωστόσο, είναι αξιοσημείωτο ότι η τελική διαφορά τους ήταν μόλις 0.048 δευτερόλεπτα, δραματικά μικρή ειδικά αν σκεφτούμε για ποια ομάδα οδηγεί ο καθένας και ποιες είναι οι δυνατότητες των μονοθεσίων τους.
Εξαιρετικά καλή επίδοση έκανε και ο Perez ο οποίος κατάφερε και εκείνος να πέσει κάτω από το 1:04, σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:03.990. Στον αντίποδα, οι Hamilton και Bottas με Mercedes δεν κατάφεραν να πιάσουν αντίστοιχα επίπεδα απόδοσης, μένοντας στο 1:04.014 και 1:04.049, αντίστοιχα.
Μπορεί η επίδοση του Norris να τράβηξε την προσοχή, όμως ο Russell συνέχισε και εκείνος να εντυπωσιάζει στις πιο πίσω θέσεις, καθώς κατάφερε να κάνει τον ένατο ταχύτερο γύρο, αφήνοντας στη δέκατη τον Stroll.
Τελική κατάταξη
Έχοντας αναφέρει όλα τα παραπάνω, ο Verstappen θα εκκινήσει από την πρώτη θέση και δίπλα του στη δεύτερη θα είναι ο Norris. Πίσω τους στις θέσεις 3 και 4 θα παραταχθούν οι Perez και Hamilton, με τους Bottas και Gasly στο 5 και 6. Διπλή παρουσία για την AlphaTauri στη δεκάδα με τον Tsunoda έβδομο και τον Vettel όγδοο, ενώ στις θέσεις 9 και 10 θα βάλουν τα μονοθέσιά τους οι Russell και Stroll.
Ρεκόρ και στατιστικά
Αυτή ήταν η καλύτερη επίδοση του Norris στις κατατακτήριες και η πρώτη φορά που θα εκκινήσει έναν αγώνα από την πρώτη σειρά. Η πίστα φαίνεται ότι ταιριάζει στο νεαρό Βρετανό, καθώς εδώ έχει κατακτήσει το πρώτο βάθρο της καριέρας του, ένα χρόνο νωρίτερα.
Η καλύτερη επίδοση σε κατατακτήριες ήταν και για τον Russell. Το προηγούμενο ρεκόρ του ήταν η 11η θέση στις κατατακτήριες και 10η στην εκκίνηση, το οποίο είχε έρθει μία εβδομάδα νωρίτερα στο Γκραν Πρι Στυρίας.
Αυτή ήταν η τέταρτη pole του Verstappen για φέτος και τρίτη συνεχόμενη.
Επιπλέον, είναι η πρώτη φορά από το 2014 όταν η Formula 1 μπήκε στην υβριδική εποχή, που η Mercedes δεν έχει πάρει pole πέντε φορές συνεχόμενα. Η τελευταία φορά που είδαμε μονοθέσιο της γερμανικής ομάδας στην πρώτη θέση της εκκίνησης ήταν στην Ισπανία.