Εάν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπάρχουν ακόμα μερικές αμφιβολίες περί σταθμών φόρτισης και αυτονομίας, στα ηλεκτρικά δίκυκλα δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο. Η SEAT εισβάλει με πανέξυπνο τρόπο στον χώρο των δίτροχων παρουσιάζοντας το ηλεκτρικό eScooter MÓ που φορτίζει σπίτι, παρέχει 100+ χλμ. αυτονομία και έχει απίστευτη ροπή.
Το πιο έξυπνο όχημα για μέσα στην πόλη
Ας μην κρυβόμαστε. Μέσα στην πόλη θέλουμε όλοι να αποφύγουμε την κίνηση, να καίμε όσο λιγότερο γίνεται και φυσικά να φτάνουμε το συντομότερο. Η SEAT είδε το μέλλον της αστικής κινητικότητας στα μάτια του MÓ και εμείς δεν βρήκαμε λόγο να διαφωνήσουμε. Ένα μοντέρνο eScooter που διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στον πίσω τροχό και αποδίδει 12 ίππους (ιπποδύναμη που έχει ένα παπί 125 κ.εκ.) και απίθανη ροπή 240 Nm.
Τί εστί SEAT MÓ;
Όπως αποδεικνύουν και οι φωτογραφίες, ένα μοντέρνο σύνολο που σε κάθε περίπτωση δεν περνά απαρατήρητο. Το αμιγώς ηλεκτρικό scooter φοράει ελαστικά 120/70-15 μπροστά και 140/70-14 πίσω, έχει υδραυλικά αμορτισέρ και μία οθόνη στο καντράν που παρέχει τις πληροφορίες. Εντελώς αθόρυβο (εντελώς όμως) εντυπωσιάζει με την απίστευτη επιτάχυνση του καθώς χρειάζεται μόλις 3.9 δευτ. για το 0-50, κάνοντας το συνολικό βάρος των 155 κιλών ( τα 41 κιλά είναι η μπαταρία) να δείχνουν 70. Μία μπαταρία η οποία αποσπάται πολύ εύκολα και έχοντας ενσωματωμένες ρόδες, μπορείτε να την πάτε σε όποιο σημείο θέλετε για πιθανή φόρτιση. Φυσικά μπορείτε να φορτίσετε το όχημα και με την μπαταρία ενσωματωμένη. Σε κάθε περίπτωση δεν θα χρειαστείτε τίποτα άλλο, παρά μόνο μία απλή πρίζα σπιτιού και σχεδόν 7 ώρες.
Αυτονομία και επιλογές οδήγησης
Με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία παρέχονται έως και σχεδόν 140χλμ. αυτονομίας, νούμερο που πραγματικά ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, εάν δεν το οδηγείς συνεχώς στα όρια. Κάτι το οποίο δεν είναι εύκολο καθώς η απίθανη ροπή που νιώθεις γυρνώντας ελάχιστα το γκριπ είναι εθιστική. Μάλιστα υπάρχουν και 3 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης:
- Eco: Περιορίζει την απόκριση του γκαζιού για εξοικονόμηση μπαταρίας και την τελική στα 75χλμ./ώρα
- City: Χρησιμοποιεί περισσότερη μπαταρία και η τελική ανεβαίνει στα 85χλμ./ώρα
- Sport: Αυξάνεται η επιτάχυνση αλλά και η τελική στα 110χλμ./ώρα
Κερασάκι στην τούρτα η ύπαρξη όπισθεν στο όχημα, πατώντας συνεχόμενα το πράσινο κουμπί, μπροστά από το αριστερό γκριπ, κάνοντας το ξεπαρκάρισμα από κατηφόρα παιχνιδάκι.
Γυρνώντας στην πόλη με 70 λεπτά του ευρώ ανά 100χλμ.
Αρχικά να αναφέρουμε πως η έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας στο κέντρο επιτρέπει τεράστιο χώρο κάτω από την σέλα, που εξυπηρετεί μέχρι και την τοποθέτηση για δύο full face κράνη. Εάν τώρα αναλογιστούμε την κατανάλωση του που δεν ξεπερνά τα 6 kWh ανά 100χλμ. και με τιμή στα 0.12 euro/ kWh, τότε το κόστος χρήσης του είναι στα 0.70ευρώ/100χλμ. όταν για ένα μηχανάκι βενζίνης είναι στα 6.30 ευρώ/100χλμ.
Η λύση για την πόλη είναι το SEAT MÓ
Μετά από μία εβδομάδα συνύπαρξης με το eScooter το αποχαιρετιστήκαμε με μεγάλη θλίψη καθώς μας είχε λύσει τα χέρια. Αθόρυβο, με απίστευτο «γκάζι», εύκολο και σούπερ μανιτζέβελο. Ναι, εάν δεν κόστιζε 6.790 ευρώ, σίγουρα θα πλημμύριζε η Αθήνα.