Η βενζίνη, το πετρέλαιο και τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα φαίνεται ότι θα χρησιμοποιούνται για λίγα χρόνια ακόμα στις μετακινήσεις μας, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση κατευθύνεται προς την πλήρη απαγόρευση αυτοκίνητων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg δημοσίευσε ένα έγγραφο, σύμφωνα με το οποίο θα απαγορευτεί πλήρως η πώληση αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα, μέχρι το 2035.
Η Κομισιόν θέλει μέχρι το 2030 οι εκπομπές ρύπων των νέων αυτοκινήτων να μειωθούν κατά 65% με τον απώτερο στόχο να είναι ο μηδενισμός τους μέχρι το 2035. Βέβαια, προκειμένου να επιβληθεί το παραπάνω σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα πρέπει να ενσωματώσουν τη σχετική απόφαση στη δική τους νομοθεσία.
Όσοι έχουν ηλεκτρικά ταξιδεύουν περισσότερο
Επιπλέον, θα πρέπει οι κυβερνήσεις να φροντίσουν ώστε να αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό το δίκτυο φορτιστών. Κάποιες χώρες, κυρίως στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη, έχουν προχωρήσει σημαντικά στο συγκεκριμένο τομέα, οπότε έχουν λιγότερο δρόμο να διανύσουν. Αντίθετα, σε περιπτώσεις όπως της χώρας μας απαιτούνται πολύ μεγάλες επενδύσεις ώστε να δημιουργηθούν οι απαραίτητες υποδομές.
Πέρα από τα αυτοκίνητα, η Ευρώπη θέλει να γίνει η πρώτη ήπειρος με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, με τη χρονιά που έχει οριστεί ως στόχος να είναι το 2050. Δηλαδή αν επιτευχθεί ο στόχος, από το 2050 και μετά όλες οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δε θα μολύνουν πλέον τον ατμοσφαιρικό αέρα με επιπλέον CO2. Πρόκειται για ένα πραγματικά εντυπωσιακό επίτευγμα, το οποίο θα βελτιώσει τη ζωή και την καθημερινότητα όλων των πολιτών της σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό.
Ένας ενδιάμεσος στόχος πριν από το 2050 είναι 2030, χρονιά κατά την οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει οι εκπομπές CO2 να είναι μειωμένες τουλάχιστον κατά 55% σε σχέση τα επίπεδα του 1990.
Αυτή τη στιγμή τα επιβατικά αυτοκίνητα ευθύνονται για το 12% των εκπομπών CO2. Ο στόχος που υπάρχει θέλει ο μέσος όρος των ρύπων που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα που πουλάει η κάθε μάρκα να πέσει κατά 37.5% μέχρι το 2030, όμως τα παραπάνω δείχνουν προς μεγαλύτερη μείωση, η οποία θα φτάσει το 60%.
Με αυτό το δεδομένο η Barclays Plc θεωρεί ότι με τις υπάρχουσες τεχνολογίες μείωσης καυσαερίων και τα διαφόρων ειδών υβριδικά οι εταιρείες δε θα πιάσουν το στόχο, οπότε θα χρειαστούν στο μίγμα πωλήσεων τα αμιγώς ηλεκτρικά. Από τη μεριά τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες μάλλον το ήξεραν ότι οι στόχοι θα γίνουν πιο αυστηροί, οπότε έχουν αρχίσει ήδη να φεύγουν με πολύ γρήγορους ρυθμούς από τα συμβατικά καύσιμα όπως η βενζίνη και το πετρέλαιο, στρεφόμενοι στα ηλεκτρικά σχεδόν σε αποκλειστική βάση.
Αν θέλετε, λοιπόν, να αγοράσετε κάποιο αυτοκίνητο με βενζίνη ή πετρέλαιο (ή κάποιο άλλο καύσιμο), τα χρονικά περιθώρια στενεύουν. Από τη μία πολλές εταιρείες έχουν πει ότι θα πουλάνε μόνο ηλεκτρικά από το 2030 και μετά, ενώ με αυτή την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι κινητήρες εσωτερικής καύσης σπρώχνονται ακόμα ταχύτερα προς την έξοδο.