Τετρακίνητη Formula 1 θέλει το Volkswagen Group, τουλάχιστον σύμφωνα με όσα δημοσιεύονται στην ιταλική εφημερίδα La Gazzetta dello Sport.
Ο γερμανικός όμιλος έχει δείξει ότι ενδιαφέρεται να μπει στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όταν υπάρξει η επόμενη αλλαγή κανονισμών γύρω από τους κινητήρες, δηλαδή το 2025 ή το 2026. Αυτό το ενδιαφέρον έχει φανεί έμπρακτα με την εκπροσώπηση των Audi και Porsche στις συνομιλίες που γίνονται σχετικά με το νέο σετ κανονισμών. Μάλιστα η εκπροσώπηση των δύο εταιρειών έγινε σε κορυφαίο επίπεδο, από τους διευθύνοντες συμβούλους τους.
Πόσα παίρνουν οι οδηγοί της Formula 1; Ποιοι είναι οι πάμπλουτοι και ποιοι οι φτωχοί;
Με βάση το ιταλικό δημοσίευμα, ο όμιλος έχει πραγματικό ενδιαφέρον να μπει στη Formula 1 και να αγκαλιάσει τον υβριδικό της χαρακτήρα, καθώς και την προσπάθεια που γίνεται για απλοποίηση τόσο των κινητήριων μονάδων όσο και των μονοθεσίων.
Αν και το Volkswagen Group θέλει το όνομα της Audi ή της Porsche να προβάλλεται μέσω της Formula 1, πριν από αυτό θέλει να συζητηθεί διεξοδικά το ενδεχόμενο στην αλλαγή κανονισμών τα μονοθέσια να γίνουν για πρώτη φορά τετρακίνητα.
Ο τρόπος που έχουν σκεφτεί ώστε η Formula 1 να γίνει τετρακίνητη, είναι με τη χρήση ενός ηλεκτροκινητήρα ο οποίος θα κινεί τους μπροστά τροχούς. Η τροφοδοσία του με ενέργεια θα γίνεται από την μπαταρία του υβριδικού συστήματος.
Οι Mercedes, Renault και Red Bull δεν είδαν με καλό μάτι αυτή την πρόταση, όμως η Ferrari είναι ανοιχτή σε οποιαδήποτε πρόταση μπορεί να μειώσει το κόστος, συνεχίζοντας ταυτόχρονα την έμφαση που έχει δοθεί στην υβριδική τεχνολογία.
Οι μέχρι τώρα συζητήσεις για τους νέους κινητήρες δείχνουν ότι το MGU-H θα αφαιρεθεί. Πρόκειται για το εξάρτημα το οποίο εκμεταλλεύεται τη θερμότητα των καυσαερίων και τη μετατρέπει σε ηλεκτρική ενέργεια. Τα προβλήματα με το MGU-H είναι η πολυπλοκότητα, το υψηλό κόστος, το μεγάλο βάρος και ότι οδηγεί σε μείωση του ήχου.
Από την άλλη το MGU-K θα παραμείνει. Είναι το εξάρτημα που μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική. Μάλιστα ο ρόλος του θα ενδυναμωθεί καθώς πλέον η ανάκτηση ενέργειας θα γίνει πιο έντονη.
Όσον αφορά τον θερμικό κινητήρα θα συνεχίσει να είναι V6 στα 1.6 λίτρα, όμως πλέον θα καίει συνθετικά καύσιμα ή βιοκαύσιμα.
Προς το παρόν είναι άγνωστο αν θα περάσει η πρόταση και θα δούμε τη Formula 1 να γίνεται τετρακίνητη, όμως αν συμβεί κάτι τέτοιο θα αλλάξει δραματικά ο χαρακτήρας και το DNA του αθλήματος. Οι φορές που κάποια ομάδα πειραματίστηκε δημιουργώντας τετρακίνητο μονοθέσιο είναι ελάχιστες και η τελευταία προσπάθεια είναι το μακρινό 1971.