Μια μεγάλη απόδραση, αυτό ονειρευόμαστε οι περισσότεροι κάθε καλοκαίρι. Μέσο διαφυγής μπορεί να είναι ένα τεράστιο κρουαζιερόπλοιο, όπως αυτό της φωτογραφίας, με στάσεις σε πολλά ελληνικά νησιά.
Αν όμως προτιμάτε να ταξιδεύτε οδικώς και να ανακαλύπτετε πολλές παραλίες κατά τη διάρκεια ενός road trip, τότε η plug-in υβριδική έκδοση του Ford Kuga σας κλείνει πονηρά το «μάτι».
Τώρα όμως θα μας πείτε ότι τα έξοδα για τα καύσιμα είναι πάρα πολλά π.χ αν κάποιος θέλει να κάνει το γύρο της Πελοποννήσου. Εμείς πάντως καταγράφοντας μέση κατανάλωση καυσίμου 4,6 λίτρα/100 χλμ. έχουμε ήδη ετοιμάσει βαλίτσες και τις έχουμε φορτώσει στο Kuga PHEV.
Πώς καταφέρνει όμως να «καεί» τόσο λίγο ένα SUV τέτοιου μεγέθους και βάρους 1.844 κιλών; Το «μυστικό» βρίσκεται στην plug-in υβριδική του τεχνολογία. Αυτή παντρεύει έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα 2.5 λίτρων Duratec απόδοσης 152 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 132 ίππων και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V χωρητικότητας 14,4 kWh (τοποθετημένη στο δάπεδο του οχήματος). Συνδυαστικά το Kuga PHEV παράγει 225 ίππους.
Μπαίνει στην πρίζα
H μπαταρία μπορεί να φορτίσει με σύνδεση καλωδίου σε συμβατική πρίζα ή wall box. Για μια πλήρη φόρτιση της απαιτούνται 6 ώρες στην πρώτη περίπτωση και 3,5 ώρες στη δεύτερη, ενώ η επίσημη αυτονομία για κίνηση αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας (άρα εντελώς αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων) είναι 56 χλμ.
Προφανώς η συγκεκριμένη αυτονομία είναι κατάλληλη για καθημερινές μετακινήσεις, με μηδενική κατανάλωση καυσίμου, μόνο εντός της πόλης. Άρα, γιατί είναι ταξιδιάρικο το Kuga PHEV;
Διότι ο οδηγός μπορεί να διαχειρίζεται πλήρως την αποθηκευμένη ηλεκτρική ενέργεια, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας διαρκώς υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στο έργο του. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχει ένα κουμπί για εναλλαγή των τεσσάρων προγραμμάτων για τη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας.
Διαχειριστής ενέργειας
Με το “EV Now” το όχημα κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ η αυτονομία εξαρτάται από τα πόσο βαρύ δεξί πόδι έχεις. Με το “ΕV Charge” ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει να φορτίζει τη μπαταρία όταν έχει πέσει η αυτονομία της και στην πράξη είδαμε ότι πράγματι τα καταφέρνει.
Επιλέγοντας το “EV Later” διατηρείς την περισσότερη ηλεκτρική αυτονομία για να τη χρησιμοποιήσεις όταν εσύ θέλεις. Με το “EV Auto”, το οποίο χρησιμοποιήσαμε κατά κόρον, ο ηλεκτροκινητήρας και ο βενζινοκινητήρας λειτουργούν συνδυαστικά, όπως συμβαίνει στα υβριδικά οχήματα.
Παράλληλα κάθε φορά που δεν ασκούμε έντονη πίεση στο γκάζι βλέπαμε στο ψηφιακό πίνακα οργάνων (με οθόνη 12,3 ιντσών) την ένδειξη ότι κινούμασταν ηλεκτρικά και όταν φρενάραμε, πάλι με σχετική ένδειξη, ενημερωνόμασταν ότι έγινε ανάκτηση ενεργείας για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Το σκορ μας στην κατανάλωση καυσίμου, όπως προαναφέραμε, ήταν 4,6 λίτρα/100 χλμ.(επίσημη μέτρηση 1,4 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 32 γρ./χλμ.) και ομολογούμε ότι δεν περιμέναμε να δούμε τέτοιο νούμερο.
Το Kuga PHEV συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Εμφανίζει το χαρακτηριστικό βουητό των CVT όταν πατάς πιο βαθιά το γκάζι , αλλά όχι τόσο έντονα, ενώ δεν αισθάνεσαι ότι υστερεί στις αλλαγές.
Στο δρόμο
Η θέση οδήγησης είναι ψηλή προσφέροντας καλή περιμετρική ορατότητα, όμως θα θέλαμε το κάθισμα να ρυθμίζεται και λίγο χαμηλότερα. Όταν επιθυμούσαμε να ξεφύγουμε λίγο από τον αποδοτικό χαρακτήρα του Kuga PHEV επιλέγαμε το Sport πρόγραμμα οδήγησης (υπάρχουν επίσης τα Eco/Normal/Slippery/Snow/Sand) και η απόκριση στο γκάζι γίνονται σαφώς πιο άμεση.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 9,2 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 200 χλμ./ώρα. Χωρίς υπερβολή η ηχομόνωση της καμπίνας, ακόμα και όταν κινείσαι με υψηλότερες ταχύτητες, παίρνει άριστα, καθώς σχεδόν κανένας εξωτερικός θόρυβος δε μπορεί να εισβάλει.
Εξίσου υψηλό βαθμό λαμβάνει η ποιότητα κύλισης, παρότι η ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) στην έκδοση ST-Line είναι λίγο πιο σκληρή, χωρίς όμως να μειώνει το επίπεδο της άνεσης, ενώ δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να γύρει ανησυχητικά στις στροφές. H Ford έχει παράδοση στα συστήματα διεύθυνσης και εξαίρεση δεν αποτελεί το τιμόνι του Kuga PHEV που είναι σωστά ζυγισμένο, ακριβές και επικοινωνιακό.
Δυναμική εικόνα
To Kuga PHEV διατίθεται αποκλειστικά στην πλούσια εξοπλιστική έκδοση ST-Line X, η οποία προσδίδει και πιο σπορτίφ αμφίεση. Παρατηρήστε τις σκουρόχρωμες ζάντες των 18 ιντσών, τους διαφορετικούς προφυλακτήρες με την πιο επιθετική σχεδίαση, τη διακριτική αεροτομή οροφής, τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, το λογότυπο ST-Line στις εμπρός πόρτες και τις δυο επιχρωμιωμένες εξατμίσεις.
Ford Mustang Mach-E: Sport ηλεκτρικό SUV με τεράστια αυτονομία λόγω one-pedal!
Άνετο και ποιοτικό εσωτερικό
Στο εσωτερικό η έκδοση ST-Line Χ δίνει το «παρών» μέσα από τις κόκκινες ραφές, τα πεντάλ αλουμινίου και το δερμάτινο τιμόνι με την επίπεδη κάτω βάση του. Τα υλικά στην πλειοψηφία τους προέρχονται από το πάνω ράφι της Ford, καθώς έχουν καλή συναρμογή, ενώ αφρώδες πλαστικό καλύπτει το επάνω τμήμα του ταμπλό. High-tech νότες το head-up display και η κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών. Πρακτικότητα προσδίδουν τα συρόμενα πίσω καθίσματα (σε μια απόσταση 150 χλστ.) αυξομειώνοντας το χώρο αποσκευών από 411 έως 581 λίτρα.
Συμπέρασμα
Tο Kuga PHEV διακρίνεται για την κορυφαία του απόδοση, την απαλλαγή από το άγχος της ηλεκτρικής αυτονομίας, τους γενναιόδωρους χώρους, τη δυναμική του εξωτερική εικόνα, το υψηλό τεχνολογικό του υπόβαθρο και τον ώριμο οδηγικό του χαρακτήρα. Σίγουρα με τιμή τα 45.715 ευρώ δεν είναι προσιτό, όμως τα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζει δύσκολα τα συναντάς τόσο συγκεντρωμένα.