Τις μεγαλύτερες ανθρακονημάτινες ζάντες που φτιάχτηκαν ποτέ σκοπεύει να κατασκευάσει η Bentley, σε συνεργασία με την εταιρεία Bucci Composites η οποία ασχολείται με πολυμερή υλικά.
Ο στόχος των δύο εταιρειών είναι να δημιουργήσουν ζάντες από ανθρακονήματα οι οποίες θα έχουν διάμετρο 22 ιντσών.
Πέντε μέρες κάνουν για να βάψουν μια Bentley!
Εκτός από το γεγονός ότι η κατασκευή τους θα αποτελέσει τεχνολογικό επίτευγμα, υπάρχει και απτό όφελος. Αυτό είναι ότι οι εν λόγω ζάντες θα είναι κατά 6 κιλά ελαφρύτερες η κάθε μία σε σχέση με εκείνες από άλλα υλικά. Αυτό σημαίνει ότι συνολικά η μη αναρτώμενη μάζα μειώνεται κατά 24 κιλά.
Το μειωμένο βάρος των ζαντών μεταφράζεται σε καλύτερη επιτάχυνση, αλλά και καλύτερη επιβράδυνση (μικρότερη μάζα που χρειάζεται να αυξήσει ή να μειώσει ταχύτητα).
Ακόμα ένα πλεονέκτημα για τις μεγαλύτερες ανθρακονημάτινες ζάντες είναι ότι δεν παραμορφώνονται. Μία ζάντα από αλουμίνιο μπορεί να χάσει μέχρι και 1 μοίρα από το camber της λόγω παραμόρφωσης, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τη διαθέσιμη πρόσφυση. Κάτι τέτοιο στις ζάντες που είναι κατασκευασμένες από ανθρακονήματα δε συμβαίνει.
Η μεγαλύτερη σταθερότητά τους συμβάλει και στη μείωση της φθοράς των ελαστικών. Ο λόγος είναι ότι από τη στιγμή που δεν αλλάζουν τα χαρακτηριστικά του τροχού και η διαθέσιμη πρόσφυση, τα ελαστικά φθείρονται με περισσότερο ομοιόμορφο τρόπο καθώς πατάνε καλύτερα στο έδαφος.
Όπως είπαμε εκείνες της Bentley θα είναι οι μεγαλύτερες ανθρακονημάτινες ζάντες, όμως επιπλέον είναι και οι μόνες που έχουν περάσει όλους τους απαραίτητους ελέγχους ώστε να πάρουν πιστοποίηση από τον οργανισμό TUV.
Ένα πλεονέκτημα ακόμα που έχουν οι ανθρακονημάτινες ζάντες έχει να κάνει με τα χτυπήματα. Όταν το υλικό κατασκευής είναι το αλουμίνιο, σε ενδεχόμενο χτύπημα η ζάντα σπάει και ανάλογα με το σπάσιμο μπορεί να οδηγήσει σε απότομη απώλεια του αέρα. Αντίθετα, όταν πρόκειται για ανθρακονήματα η ύφανση ανοίγει σταδιακά και αρχίζει να διαχωρίζεται. Έτσι, ο αέρας βγαίνει πιο αργά από το ελαστικό και ο οδηγός έχει χρόνο να αντιδράσει και να αντιληφθεί τι συμβαίνει.
Η τιμή για τις μεγαλύτερες ανθρακονημάτινες ζάντες δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή, όμως η Bentley έχει πει ότι θα είναι διαθέσιμες για παραγγελία αργότερα μέσα στη χρονιά.