Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στα αστικά κέντρα είναι η ηχορύπανση που προκαλούν τα οχήματα. Τροποποιημένες εξατμίσεις σε αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες είναι οι αιτίες που υποφέρουν κυρίως οι κάτοικοι κεντρικών περιοχών.
Παρότι υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για τα επιτρεπόμενα ντεσιμπέλ που μπορούν να παράγουν, στην Ελλάδα πολλοί νομίζουν ότι έχουν το δικαίωμα να ακούγεται το όχημά τους σε απόσταση αρκετών μέτρων, από όπου και αν περνούν, ότι ώρα και αν είναι.
Στη Γαλλία ωστόσο οι Αρχές αναζητούν αποτελεσματικές λύσεις, ώστε τα αδικαιολόγητα θορυβώδη οχήματα να τιμωρούνται. Το 2019 λοιπόν εγκαταστάθηκε στο Παρίσι εξοπλισμός ανίχνευσης θορύβου για την παρακολούθηση του επιπέδου της ηχορύπανσης.
Ο εν λόγω εξοπλισμός τώρα θα επεκταθεί σε Νίκαια, Μπρον και Λυών, για να διαπιστωθεί η ακρίβεια του και να λάβει νομική έγκριση. Εκτιμάται πάντως ότι μέχρι το τέλος του 2022 ή στις αρχές του 2023 θα έχει τεθεί σε λειτουργία.
Τα φρένα βγάζουν πιο πολλούς ρύπους από την εξάτμιση
Οι συσκευές παρακολούθησης του επιπέδου της ηχορύπανσης αποτελούνται από κάμερα 360 μοιρών, ακουστικές κεραίες με τέσσερα μικρόφωνα που επιτρέπουν όχι μόνο να μετρά τον ήχο, αλλά και να εντοπίζει την κατεύθυνση από την οποία προέρχεται.
Όταν κάποιο όχημα περάσει από σημείο που είναι εγκατεστημένη η συσκευή και αυτή εντοπίσει ότι το επίπεδο θορύβου είναι πολύ υψηλό, μπορεί να τραβήξει μια φωτογραφία την πινακίδα κυκλοφορίας και σύντομα ο οδηγός θα λάβει την κλήση.
Το πρόβλημα της ηχορύπανσης πάντως θα περιοριστεί σημαντικά όταν στους δρόμους αρχίσουν να επικρατούν τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, τα οποία κινούνται εντελώς αθόρυβα ,αλλά και εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους. Μέχρι τότε όμως μήπως χρειαζόμαστε και στην Ελλάδα τις εν λόγω συσκευές παρακολούθησης ήχου;