Ήταν το 2017 όταν το Arteon μας συστήνονταν ως το νέο factback μοντέλο της Volkswagen, ενώ στη δεδομένη φάση της ζωής του είναι αρκετά ανανεωμένο.
Σχεδιαστικά τις περισσότερες αλλαγές έχει υποστεί το μπροστινό του τμήμα, το οποίο χαρακτηρίζεται εντυπωσιακό. Η φαρδιά του μάσκα φτάνει μέχρι χαμηλά, ενώ αποτελείται από επιχρωμιωμένες ράβδους και ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει νέες εισαγωγές αέρα. Απαρατήρητα δεν περνάνε τα Led φώτα ημέρας, τα οποία πλέον ενώνονται με δυο νέες φωτεινές λωρίδες στην εντυπωσιακή μάσκα του Arteon. Τεχνολογίας Led είναι και τα πίσω διαιρούμενα φωτιστικά σώματα.
Η σημαντικότερη είδηση σχετικά με το ανανεωμένο Arteon είναι ότι πλέον θα διατίθεται με δυο τύπους αμαξωμάτων. Ο λόγος για το νέο Arteon Shooting Brake, το οποίο διαφοροποιείται σχεδιαστικά από το fastback από τη μεσαία κολόνα και πίσω, καθώς η γραμμή της οροφής και του πίσω παραθύρου δεν είναι κεκλιμένη. Ακολουθεί ευθεία πορεία και καταλήγει σε μια νέα αεροτομή οροφής. Το κάτω τμήμα όμως έχει μια ελαφρώς ανοδική πορεία προς την πίσω κολόνα και έτσι το τελευταίο παράθυρο είναι πιο στενό, αναδεικνύοντας το σπορ προφίλ του Arteon Shooting Brake.
Ελάχιστα μεγαλύτερος είναι ο χώρος αποσκευών του νέου Arteon Shooting Brake, καθώς βρίσκεται στα 565 λίτρα, ενώ στο fastback διαμορφώνεται στα 563 λίτρα. Όταν τώρα αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.632 λίτρα και 1.557 λίτρα αντίστοιχα. Και στις δύο περιπτώσεις ο χώρος φόρτωσης έχει μέγιστο μήκος 2.090 χλστ. (μέχρι τα μπροστινά καθίσματα).
Αμφότερα είναι δομημένα πάνω στην πλατφόρμα ΜQB, η οποία σύμφωνα με τη Volkswagen προσφέρει άνετους χώρους και για τους πίσω επιβάτες, με το μέγιστο χώρο για τα πόδια τους να είναι 1.016 χλστ. Η ευθεία γραμμή οροφής στο νέο Arteon Shooting Brake ευνοεί και τον «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια των πίσω επιβατών και στην οροφή.
Χειριστήρια αφής τοποθετήθηκαν στο σύστημα κλιματισμού και στο νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, το ηχοσύστημα της harman/kardon έχει ισχύ 700 Watt και ο ατμοσφαιρικό κρυφός φωτισμός προσφέρει 30 διαφορετικές αποχρώσεις.
Για πρώτη φορά το Arteon, με fastback και Shooting Brake αμάξωμα, θα διατίθεται με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης (eHybrid). Έτσι θα μπορούν να καλύψουν τις μικρές καθημερινές αποστάσεις αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας και συνεπώς με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Στην κορυφαία έκδοση R συναντάμε την τεχνολογία “R-Performance Torque Vectoring”, χάρη στην οποία η ροπή κατανέμεται τόσο μεταξύ των δυο αξόνων όσο και μεταξύ των πίσω τροχών, ανάλογα με τις συνθήκες.
Ειδική μνεία γίνεται στο προαιρετικό σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Travel Assist, το οποίο λειτουργεί σε συνεργασία με το adaprive cruise control σε ταχύτητες από 0-210 χλμ./ώρα, ενώ προσαρμόζεται ανάλογα στα τοπικά όρια, σε κατοικημένες περιοχές, κυκλικούς κόμβους και διασταυρώσεις.
Σημειώστε ακόμα την αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, την υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, και την προαιρετική κάμερα οπισθοπορείας, η οποία επεκτείνει την εικόνα που προβάλλεται στην κεντρική οθόνη αφής, από 90 σε 170 μοίρες, ενώ υπάρχει και μια ειδική προβολή για όταν το Arteon ρυμουλκεί.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στην ενότητα Galleries.