Η Τζέντα θα φιλοξενήσει φέτος το πρώτο Γκραν Πρι που διοργανώνεται στο έδαφος της Σαουδικής Αραβίας στην ιστορία της Formula 1.
Για τις ανάγκες του αγώνα οι Σαουδάραβες διαμορφώνουν μία πίστα μέσα στην πόλη, με το πρόγραμμα μέχρι στιγμής να εκτελείται κανονικά και να μην υπάρχουν καθυστερήσεις, τουλάχιστον σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι ίδιοι, αν και δεν υπάρχει λόγος να μην τους πιστέψουμε.
Ο αγώνας στην Τζέντα έχει προγραμματιστεί να είναι ο προτελευταίος φέτος, το τριήμερο 3 – 5 Δεκεμβρίου, ενώ το κλείσιμο της σεζόν θα γίνει στο Αμπού Ντάμπι, όπως γίνεται εδώ και αρκετά χρόνια.
Το κράτος της Σαουδικής Αραβίας, όμως, φαίνεται να θέλει να αγκαλιάσει πολύ σφιχτά τη Formula 1.
Έτσι, ο promoter του αγώνα δήλωσε ότι θέλει να γίνει στη νέα πίστα ο τρίτος αγώνας sprint του 2021. Να υπενθυμίσουμε ότι η Liberty media έχει δηλώσει πως φέτος θα γίνουν τρεις αγώνες sprint. Οι δύο πρώτοι είχαν ανακοινωθεί από την αρχή ότι θα είναι στο Silverstone και τη Monza. Για τον τρίτο δεν υπάρχει επίσημη πληροφόρηση ακόμα.
Ωστόσο, μπορεί η Τζέντα να ζητάει για τον εαυτό της τον τρίτο αγώνα sprint, όμως φαντάζει αρκετά δύσκολο να τον πάρει. Ο λόγος είναι ότι η Liberty Media θέλει διακαώς να αυξήσει την απήχηση της Formula 1 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Έτσι, ο τρίτος sprint αγώνας αναμένεται να γίνει σε κάποιο από τα τρία Γκραν Πρι που είναι προγραμματισμένα στην αμερικανική ήπειρο, δηλαδή στο Austin, στο Μεξικό ή τη Βραζιλία. Ο λόγος είναι ότι η Liberty Media θέλει να δει αν το διαφορετικό πρόγραμμα των αγώνων sprint μπορεί να ανεβάσει τα νούμερα τηλεθέασης στην εγχώρια αγορά της.
Εκτός του αγώνα sprint η Τζέντα έχει δύο ακόμα αιτήματα. Το ένα έχει να κάνει με την αντικατάσταση του Γκραν Πρι της Αυστραλίας που ακυρώθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά. Η ακύρωση έφερε ένα κενό στο πρόγραμμα. Έτσι, 5 – 7 Νοεμβρίου έχουμε τη Βραζιλία, 19 – 21 Νοεμβρίου κενό και 3 – 5 Δεκεμβρίου τη Σαουδική Αραβία. Η Τζέντα τώρα αναφέρει ότι αν η Formula 1 ψάχνει κάποια πίστα να κάνει δύο Γκραν Πρι προκειμένου να διατηρηθεί ο αριθμός των 23 αγώνων (όπως έγινε πέρυσι με Αυστρία, Βρετανία και Μπαχρέιν, καθώς και φέτος με την Αυστρία), τότε προσφέρεται να φιλοξενήσει δύο Γκραν Πρι.
Αν η Formula 1 δεν αντικαταστήσει την Αυστραλία με κάποια άλλη χώρα, αλλά επιλέξει τη λύση του διπλού αγώνα, τότε η Τζέντα έχει πιθανότητες να πάρει το ΟΚ.
Τέλος, το τρίτο αίτημα και ίσως εκείνο που είναι ακόμα πιο πιθανό να πετύχει είναι το εξής. Οι Σαουδάραβες θέλουν να μετακινηθούν στην αρχή τους πρωταθλήματος. Φέτος ο αγώνας μπήκε προς το τέλος ώστε να εξασφαλιστεί ο απαραίτητος χρόνος για τη διαμόρφωση της πίστας. Ωστόσο, από το 2022 και μετά θέλουν να έρθουν στην αρχή. Αυτό το κάνουν επειδή θεωρούν ότι στους πρώτους αγώνες το πρωτάθλημα είναι ακόμα “ανοιχτό”, οπότε υπάρχει περισσότερο ενδιαφέρον, ενώ προς το τέλος συνήθως η υπόθεση τίτλος έχει “κλείσει”, οπότε και η τηλεθέαση είναι μειωμένη.
Με την Αυστραλία να ταλαιπωρείται έντονα από την πανδημία και να είναι άγνωστο αν μέχρι τον Μάρτιο θα έχει καταφέρει να άρει τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς, τουλάχιστον σε τέτοιο επίπεδο ώστε να μπορεί να γίνει αγώνας, η συνήθης επιλογή για την εκκίνηση του πρωταθλήματος είναι το Μπαχρέιν. Ωστόσο, δεν αποκλείεται η Τζέντα να καταφέρει να “κλέψει” την πρεμιέρα.
Μάλιστα, αν αποφασιστεί οι αγώνες sprint να επαναληφθούν το 2022 και να αυξηθούν σε αριθμό, τότε υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να πετύχει και αυτόν το στόχο.
Προς το παρόν όλα τα θέματα είναι ανοιχτά, με την κατάληξη να είναι άγνωστη. Το μόνο δεδομένο είναι ότι τα χρήματα για το αραβικό κράτος δεν αποτελούν πρόβλημα.