Στη δημοφιλέστατη κατηγορία των crossover η Dacia δεν εκπροσωπείται μόνο από το Duster, αλλά και από την πιο περιπετειώδη εκδοχή του νέου Sandero.
Ο λόγος για το Sandero Stepway (υπάρχει και το Streetway αποκλειστικά για άσφαλτο), το οποίο είναι κατάλληλο και για ήπιες off-road διαδρομές, καθώς από τη φαρέτρα του απουσιάζει το σύστημα τετρακίνησης.
Ναι, το Sandero Stepway μπορεί να λερωθεί με χώμα, αλλά με προσοχή, καθώς βασικό του «όπλο» είναι η μεγαλύτερη κατά 41 χλστ. (σε σύγκριση με το Sandero Streetway) απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Συγκεκριμένα το αμάξωμα απέχει 174 χλστ. (με φορτίο) και 201 χλστ. (χωρίς φορτίο).
Στους πρόποδες του βουνού
Παράλληλα οι διστάσεις του είναι λίγο αυξημένες σε σχέση με το Sandero Streetway. Αναλυτικότερα, το μήκος, το πλάτος και το ύψος του διαμορφώνονται στα 4.099 χλστ., 1.848 χλστ. και 1535 χλστ. (1.587 με ράγες οροφής) αντίστοιχα. Η ικανότητα του Sandero Stepway να συνεχίσει και εκεί που τελειώνει η άσφαλτος είναι εμφανής από το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος και από τις αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω. Η ονομασία Stepway αναγράφεται στη βάση της μάσκας, στις ράγες οροφής και στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων.
Στα εντός
Στο εσωτερικό τώρα χρώμα δίνουν οι πορτοκαλί πινελιές στους αεραγωγούς, στα πάνελ των θυρών και στις ραφές των καθισμάτων. Όλα τα πλαστικά είναι σκληρά, με ικανοποιητική όμως συναρμογή, ενώ η υφασμάτινη επένδυση κατά μήκος του ταμπλό προσδίδει πόντους στην ποιότητα.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, το οποίο μας άρεσε για το εύκολο μενού του. Στο πάνω αριστερό τμήμα της οθόνης υπάρχει μια πτυσσόμενη βάση στήριξης για το smartphone και πίσω της μια θύρα USB.
Στον αναλογικό και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων έχει ενσωματωθεί μια TFT οθόνη 3,5 ιντσών, η οποία προβάλει διάφορες βασικές ενδείξεις. Θα θέλαμε όμως να υπάρχει και το παραδοσιακό στρογγυλό χειριστήριο για την αυξομείωση της έντασης.
Χώροι
Στην πίσω σειρά καθισμάτων ο χώρος για τα πόδια των επιβατών (μεταξόνιο 2.604 χλστ.) είναι μεγαλύτερος και δύσκολα κάποιος θα παραπονεθεί ότι δε βολεύεται. Ικανοποιητικό σε μέγεθος, βάθος και άνοιγμα, είναι το πορτμπαγκάζ, προσφέροντας 410 λίτρα.
Διπλό καύσιμο
Το Sandero Stepway μπορεί να ανακαλύψει προσβάσιμες τοποθεσίες στη φύση και μάλιστα με οικονομικό και πιο οικολογικό τρόπο, χάρη στον υπερτροφοδοτούμενο 1.0 TCe κινητήρα διπλού καυσίμου, ο οποίος καταναλώνει εκτός από βενζίνη και υγραέριο κίνησης (LPG).
Έχει ελαστική λειτουργία, τραβάει αρκετά γερά από χαμηλά, κινεί με άνεση το αμάξωμα, προδίδει περισσότερο στις υψηλότερες στροφές την τρικύλινδρη φύση του, ενώ ο ήχος του γίνεται κάπως εντονότερος όταν ανεβάζεις ρυθμούς. Εδώ ίσως να παίζει το ρόλο της και η ηχομόνωση της καμπίνας, η οποία δε διεκδικεί δάφνες.
Η σχετικά σφιχτή κλιμάκωση του μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου δεν αφήνει τον κινητήρα να «κρεμάει» και τον κρατάει δραστήριο, ενώ τα κουμπώματα στον επιλογέα γίνονται χωρίς κόπο. Όταν καταναλώνει βενζίνη ο κινητήρας αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm ροπής, ενώ η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 173 χλμ./ώρα. Με υγραέριο κίνησης οι αντίστοιχοι αριθμοί είναι 100 ίπποι, 170 Nm ροπής και 177 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση πάντως η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 11,9 δευτ.
Διαλέγεις εσύ
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πότε θα κινηθεί με βενζίνη και πότε με υγραέριο κίνησης, καθώς αρκεί ένα πάτημα στο διακόπτη με την ένδειξη LPG που βρίσκεται στην αριστερή του πλευρά. Η εναλλαγή καυσίμου γίνεται άμεσα και ανεπαίσθητα. Επίσης ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται κάποια αξιοσημείωτη μεταβολή στις επιδόσεις και στη λειτουργία του κινητήρα.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η μέση κατανάλωση βενζίνης και υγραερίου κίνησης είναι 5,8 λίτρα/100 χλμ. και 7,4 λίτρα/100 χλμ. αντίστοιχα (μετρήσεις WLTP), ενώ οι εκπομπές C02 ορίζονται στα 115 γρ./χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες (με το air condition ενεργοποιημένο διαρκώς) η κατανάλωση βενζίνης έδειξε 8,5 λίτρα/100 χλμ. και 9,7 λίτρα/100 χλμ. με υγραέριο κίνησης. Σημειώστε ότι υπάρχει και το κουμπί ECO, το οποίο όταν πατηθεί εξασθενεί λίγο την απόκριση στο γκάζι, με στόχο την οικονομία καυσίμου.
Εκεί που κερδίζει το υγραέριο κίνησης είναι στην τρέχουσα τιμή του (0,849 ευρώ/λίτρο) έναντι της βενζίνης 95 οκτανίων (1,684 ευρώ/λίτρο). Με γεμάτο το ρεζερβουάρ βενζίνης (50 λίτρα χωρητικότητα) και τη δεξαμενή αποθήκευσης του υγραερίου κίνησης (40 λίτρα χωρητικότητα, τοποθετημένη στο διαμέρισμα της ρεζέρβας) η συνδυαστική αυτονομία ξεπερνάει χαλαρά τα 1.000 χλμ.
Στο δρόμο
Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα CMF το Sandero βγαίνει κερδισμένο με χαμηλότερο βάρος και ενισχυμένη ακαμψία. Η ανάρτηση του (ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι μαλακή και με μεγάλη διαδρομή, κάτι που εξασφαλίζει άνεση στις λακκούβες της πόλης και στις χωμάτινες διαδρομές.
Στις στροφές, κυρίως υπό πίεση, οι εντονότερες κλίσεις θα κάνουν την εμφάνιση τους, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο οδηγικός του χαρακτήρας δεν ενδείκνυται για ακρότητες.
Αυτό θα πρέπει να έχεις επίσης κατά νου όταν ζητήσεις περισσότερη ακρίβεια (ειδικά στη θέση ευθείας) και καλύτερη πληροφόρηση από το ελαφρύ τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση, καθώς η γενικότερη μέτρια αίσθηση του, σου υπενθυμίζει τον προσανατολισμό του οχήματος, που είναι η άνεση. Τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω είναι αποτελεσματικά και δεν αγχώνουν σε μια έκτακτη κατάσταση.
Συνοψίζοντας
Το Sandero Stepway φτάνει ψηλά και δεν εννοούμε κάποια βουνοκορφή, αλλά τη λίστα με τα πλεονεκτήματα του. Πιο εκλεπτυσμένο σχεδιαστικά, με επαρκείς χώρους, με εναλλακτικό καύσιμο κόντρα στο «ρεύμα» του εξηλεκτρισμού, με καλό εξοπλισμό, αλλά πάνω από όλα είναι το πιο value for money crossover. Η αρχική τιμή του στην έκδοση Life διαμορφώνεται στα 14.780 ευρώ και σίγουρα προσφέρει περισσότερα από όσα ζητάει.