Τα εξαρτήματα που έχει χρησιμοποιήσει ο κάθε οδηγός μέχρι τώρα στη σεζόν είναι κάτι που θα παίξει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο, για τις πιο πίσω θέσεις όσο και για εκείνες στην κορυφή.
Ο λόγος είναι ότι η FIA έχει θέσει αυστηρά όρια στο πόσες φορές μπορεί να αντικατασταθεί κάποιο εξάρτημα προτού αρχίσουν να επιβάλλονται ποινές.
Ολοκληρώθηκε η επανεξέταση του συμβάντος Hamilton – Verstappen που ζήτησε η Red Bull
Συγκεκριμένα, τα όρια έχουν ως εξής.
3 κινητήρες εσωτερικής καύσης, 3 Turbo, 3 μονάδες εκμετάλλευσης της θερμικής ενέργειας (MGU-H), 3 μονάδες εκμετάλλευσης της κινητικής ενέργειας (MGU-K), 2 μπαταρίες, 2 ηλεκτρονικά ελέγχου και 6 εξατμίσεις.
Την πρώτη φορά που θα ξεπεραστεί το όριο σε κάποιο εξάρτημα, προβλέπεται ποινή 10 θέσεων στο grid, ενώ για κάθε επόμενη υπέρβαση στο ίδιο εξάρτημα η ποινή είναι 5 θέσεις. Αν η ποινή ενός οδηγού σε κάποιον αγώνα ξεπεράσει τις 15 θέσεις, τότε εκκινεί αυτόματα από την τελευταία θέση.
Το κάθε εξάρτημα θεωρείται ότι έχει χρησιμοποιηθεί όταν το αυτοκίνητο βγει από το pit lane.
Αν σε έναν αγώνα κάποιος οδηγός φέρει παραπάνω από ένα εξαρτήματα από το ίδιο κομμάτι (π.χ. 3 μονάδες MGU-K), μόνο τα τελευταίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στους επόμενους αγώνες χωρίς επιπλέον ποινή.
Αν ένας οδηγός αντικατασταθεί κατά τη διάρκεια της σεζόν, η καταμέτρηση των εξαρτημάτων συνεχίζεται κανονικά, σα να μην άλλαξε δηλαδή.
Σε περίπτωση που οι αγώνες στο καλεντάρι μειωθούν σε 19 ή λιγότερους, τότε το όριο στις MGU-K αλλάζει σε 2.
Φτάνοντας, λοιπόν, στα μισά της σεζόν αξίζει να δούμε πώς έχει διαμορφωθεί μέχρι τώρα η εικόνα.
Driver | Car | PU | ICE | TC | MGU-H | MGU-K | ES | CE | EX |
Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Max Verstappen | Red Bull | Honda | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 |
Sergio Perez | Red Bull | Honda | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Lando Norris | McLaren | Mercedes | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Fernando Alonso | Alpine | Renault | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 |
Esteban Ocon | Alpine | Renault | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 6 |
Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 |
Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 |
Yuki Tsunoda | AlphaTauri | Honda | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | Ferrari | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 |
Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 |
Nikita Mazepin | Haas | Ferrari | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 |
Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 |
George Russell | Williams | Mercedes | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Αυτός που έχει ξεπεράσει το όριο στα εξαρτήματα είναι ο Perez στις μπαταρίες και στα ηλεκτρονικά ελέγχου, καθώς βρίσκεται ήδη στο τρίτο κομμάτι και στα δύο εξαρτήματα, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τον Yuki Tsunoda.
Σε ό,τι αφορά τους οδηγούς που είναι στο όριο, οι Vettel, Ocon και Russell βρίσκονται ήδη στον τρίτο κινητήρα εσωτερικής καύσης, το τρίτο turbo και το τρίτο MGU-H. Το πρόβλημα είναι λίγο μεγαλύτερο για τον Ocon, ο οποίος βρίσκεται επίσης στο τρίτο MGU-K, τη δεύτερη μπαταρία, τη δεύτερη μονάδα ηλεκτρονικών αλλά και την έκτη εξάτμιση. Γενικά ο Γάλλος έχει φτάσει στο όριο σε όλες τις κατηγορίες. Από εδώ και πέρα ό,τι καινούριο μπει στο μονοθέσιο θα επιφέρει ποινή.
Πολλές εξατμίσεις έχει χρησιμοποιήσει και ο Alonso, με τον Ισπανό να βρίσκεται στην πέμτπη.
Οριακά στις MGU-K είναι και ο Gasly ο οποίος βρίσκεται ήδη στην τρίτη, όμως ο οδηγός της AlphaTauri δεν έχει πρόβλημα σε άλλη κατηγορία.
Ένας οδηγός που ίσως αντιμετωπίσει πρόβλημα είναι ο Verstappen. Η σύγκρουση στον τοίχο από ελαστικά που ακολούθησε την επαφή του με τον Hamilton στη Βρετανία, έγινε με στιγμιαία επιτάχυνση 51G. Η Honda πήρε το μοτέρ, το έλυσε και το έλεγξε, όμως δεν μπορεί να είναι σίγουρη αν θα μπορεί να συνεχιστεί η χρήση του. Γι’ αυτό το λόγο η Red Bull το δοκίμασε στο FP1 της Ουγγαρίας, για να δουν αν θα χρειαστεί αντικατάσταση. αν κρίνουμε από το γεγονός ότι ήταν ταχύτερος όλων ίσως και να γλίτωσε τα χειρότερα, όμως αυτό μόνο οι μηχανικοί το ξέρουν.
Σε περίπτωση που το μοτέρ χρειαστεί να αντικατασταθεί, αυτό σημαίνει ότι ο Verstappen θα μεταβεί στον τρίτο κινητήρα εσωτερικής καύσης, φτάνοντας στο όριο ήδη από τα μισά της χρονιάς.