Σίγουρα το νέο Mokka είναι ό,τι πιο μοντέρνο έχει στη φαρέτρα της η Opel.
Aλλά το συγκεκριμένο που βλέπουμε στις φωτογραφίες είναι η έκδοση GS Line, η οποία ξεχωρίζει από τις κόκκινες λεπτομέρειες τόσο εξωτερικά, όσο και στην καμπίνα. Ωστόσο, το χαρακτηριστικό που κάνει το Mokka να ξεχωρίζει και θα δούμε σε όλα τα υπόλοιπα Opel σταδιακά είναι η μάσκα Opel Vizor. Ουσιαστικά πρόκειται για μία μαύρη γυαλιστερή φάσα η οποία καλύπτει το μπροστά μέρος και ενώνει νοητά τα δύο φωτιστικά σώματα, κάνοντάς τα μοιάζουν ότι ανήκουν στο ίδιο σύνολο.
Διαστάσεις
Το Mokka είναι ένα κυρίως αστικό αυτοκίνητο, με τις διαστάσεις να το μαρτυρούν. Αυτές μετράνε 4.151/1.791/1.534 χλστ. για μήκος/πλάτος/ύψος, ενώ το μεταξόνιο είναι στα 2.557 χλστ.
Opel Mokka-e: Ηλεκτρικό crossover all around
Εσωτερικό
Περνώντας στην καμπίνα τα υλικά μας αρέσουν. Είναι μαλακά σε αρκετά σημεία, αλλά και πολύ καλοδεμένα μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν τριγμοί. Οι μπροστά επιβάτες εχουν χώρους και ο οδηγός θα βρει εύκολα τη θέση οδήγησης που τον βολεύει, καθώς τιμόνι και κάθισμα ρυθμίζονται πλήρως. Στο πίσω κάθισμα δύο επιβάτες είναι είναι το προτιμότερο ενώ θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα.
Αντίθετα, αρκετά καλά τα πάει στο χώρο αποσκευών, ο οποίος σε κανονικές συνθήκες φτάνει τα 350 λίτρα, ενώ ρίχνοντας τα καθίσματα μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 1.105 λίτρα. Κάτω από το δάπεδο βρήκαμε κιτ επισκευής και όχι ρεζέρβα, επιλογή την οποία δεν επικροτούμε λόγω της πολύ κακής ποιότητας που έχει η πλειονότητα των δρόμων στη χώρα μας.
Μένοντας ακόμα στην καμπίνα δε γίνεται να μην αναφερθούμε στις οθόνες. Η μία αντικαθιστά τον κλασικό πίνακα οργάνων και η άλλη είναι εκείνη του infotainment στο κέντρο του ταμπλό η οποία χειρίζεται με την αφή. Ανάλογα την έκδοση η διαγώνιος μπορεί να είναι 7 ίντσες και για τις δύο ή 12 ίντσες για εκείνη μπροστά στον οδηγό και 10 ίντσες για εκείνη στο κέντρο του ταμπλό.
Όποιο συνδυασμό και αν επιλέξετε, η τοποθέτησή τους γίνεται με τη νοοτροπία Pure Panel, δηλαδή σε ένα πλαίσιο που τις κάνει να δείχνουν σα να αποτελούν η μία συνέχεια της άλλης.
Κάτω από την κεντρική οθόνη συναντάμε κλασικά χειριστήρια για τον κλιματισμό. Αν και υπάρχει το σχετικό μενού στην οθόνη, μας αρέσει ότι η Opel επέλεξε να διατηρήσει τα φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό αλλά και τη ρύθμιση της έντασης του ήχου. Πρόκειται για μια επιλογή η οποία ανεβάζει κατακόρυφα την εργονομία και την ασφάλεια, καθώς ο οδηγός μπορεί να κάνει αυτές τις δύο ρυθμίσεις, (θερμοκρασία και ένταση) χωρίς να πάρει τα μάτια του από το δρόμο.
Πολύ ωραία πινελιά είναι και ο minimal επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, αλλά και ολόκληρο το πάνελ γύρω του.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Ο κινητήρας του Opel Mokka των φωτογραφιών είναι εκείνος των 1.2 λίτρων με τους 130 ίππους και 230 Nm ροπής, ενώ το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται είναι αυτόματο με οχτώ σχέσεις. Ο παραπάνω συνδυασμός χαρίζει ικανοποιητικές επιδόσεις και καλή οικονομία καυσίμου στο crossover των Γερμανών. Συγκεκριμένα, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 9.2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Όσο για τις εκπομπές ρύπων, κυμαίνονται στα 133 – 137 γρ. CO2/χλμ. ανάλογα με την έκδοση. Αυτό μεταφράζεται σε 85.12 – 87.68 ευρώ ανά έτος για τα τέλη κυκλοφορίας.
Το φέρνεις στα μέτρα σου
Αυτό που μας άρεσε είναι ότι στο Mokka υπάρχουν τρία οδηγικά προφίλ, τα Eco, Normal και Sport. Αυτό σου δίνει την ευκαιρία να επιλέγεις κάθε φορά εκείνο που ταιριάζει στον τρόπο με τον οποίο θέλεις να οδηγήσεις. Για παράδειγμα στο Eco η απόκριση του κινητήρα γίνεται πιο ράθυμη, ενώ και οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται με πιο αργό ρυθμό, με αποτέλεσμα όλο το αυτοκίνητο να σου βγάζει μια αίσθηση ώστε να οδηγείς πιο συνετά. Αντίθετα, όταν επιλεγεί το Sport ο κινητήρας “ακούει” πιο άμεσα, ενώ και οι αλλαγές πραγματοποιούνται πιο γρήγορα.
Εν τούτοις, θα θέλαμε γενικότερα η ταχύτητα του αυτόματου κιβωτίου να είναι ελαφρώς καλύτερη, καθώς μερικές φορές νιώσαμε μια μικρή υστέρηση.
Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο το γερμανικό crossover πατάει καλά και μεταφέρει μια αίσθηση σιγουριάς στους επιβάτες, με την απορρόφηση των κραδασμών να κινείται σε αρκετά καλά επίπεδα. Επιπλέον, στις στροφές μπορεί να εμφανίσει κάποιες κλίσεις, όμως δε φτάνουν ποτέ στο σημείο να ενοχλήσουν ή να προβληματίσουν τον οδηγό. Τέλος, πάρα πολύ καλή είναι η ηχομόνωση. Άπαξ και κλείσει η πόρτα, είναι πολύ λίγοι οι ήχοι που φτάνουν στα αφτιά σου.
Συμπέρασμα
Με το νέο Mokka η Opel κάνει άνοιγμα στους νεότερους, αλλά και σε όσους αρέσει αυτή η φρεσκάδα που βγάζει η εμφάνιση του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα τους προσφέρει ένα αυτοκίνητο με αυξημένο ύψος, το οποίο θα ικανοποιήσει στα περισσότερα αστικά σενάρια ενώ θα κάνει με άνεση και το βήμα παραπάνω.
Τιμή
Η τιμή του νέου Opel Mokka ξεκινά από τα 22.590 ευρώ, ενώ εκείνη με το μοτέρ των 1.2 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τα 25.630 ευρώ.