Στις 24 Ιουνίου 1910 ιδρύθηκε η Alfa Romeo, ένα όνομα που έγινε ταυτόσημο με τη σπορ οδήγησε και τους αγώνες, μέσα από μοναδικές σιλουέτες και προηγμένη τεχνολογία.
Όλη αυτή η ιστορία τη Alfa Romeo βρίσκεται στο μουσείο της, στο Αρέζε, που άνοιξε στην ημερομηνία σταθμός- 24 Ιουνίου- ξανά τις πόρτες για το κοινό.
Σε αυτόν το καλαίσθητο χώρο φιλοξενούνται 200 κλασικά μοντέλα, ενώ άνοιξε και ένας ειδικός χώρος που μέχρι πρότινος δεν ήταν προσβάσιμος με άλλα 150 μοντέλα. Αυτοκίνητα ιστορικά, αυτοκίνητα αγώνων, αστυνομικά, πρωτότυπα, και φυσικά μονοθέσια της Formula 1 μέχρι κινητήρες, αεροπλάνα και σκάφη θαλάσσης.
Φυσικά για τους φίλους της Alfa Romeo, τους φανατικούς Alfisti υπάρχουν προθήκες με τα διεθνή βραβεία, κύπελλα από τους αγώνες, ανέκδοτες φωτογραφίες και κατάστημα με σουβενίρ.
Τα εκθέματα στο μουσείο χωρίζονται σε 18 θεματικές ενότητες, από τα πρώτα μοντέλα της Alfa Romeo, μέχρι τις ειδικές εκδόσεις Stelvio και Gulia GTA των 540 ίππων, και τα μονοθέσια της Formula 1 των Ραϊκόνεν και Τζιοβινάτσι.
Να θυμίσουμε ότι η Alfa Romeo κατέκτησε το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 το 1950 με τον Νίνο Φαρίνα στο τιμόνι της Tipo 158.
Κυριάρχησε στο πρωτάθλημα τουρισμού με τις Giulia GTA και GTAm, στο γερμανικό πρωτάθλημα τουρισμού το DTM καθώς και στο πρωτάθλημα sports cars με τις εκπληκτικές Τ33/3 που έφεραν την υπογραφή της Autodelta. Μια Τ33/3 οδήγησε στη χώρα μας και ο Γιώργος Μοσχούς.
To Autodelta ήταν το αγωνιστικό τημ της Alfa Romeo που ίδρυσε ο μηχανολόγος Κάρλο Κίτι, μιας τεράστια ιδιοφυία, προσωπικός φίλος του Έντσο Φεράρι, το 1953, έχοντας ως πίστα δοκιμών το Μπαλόκο, που εξακολουθεί να είναι και σήμερα πεδίο δοκιμών.
Η Alfa Romeo στη 10ετία του 1970 συνεργάστηκε και με τη Brabham στη Formula 1 έχοντας ως οδηγούς τον Νίκι Λάουντα και το εκκολαπτόμενο Νέλσον Πικέ.
Προς το τέλος του 1970 η Alfa Romeo ξεκίνησε την εξέλιξη του δικού της μονοθεσίου με κινητήρα επίπεδο ατμοσφαιρικό V12 3λίτρων απόδοσης 520 ίππων, χωρίς όμως τα επιθυμητά αποτελέσματα. Οι Μπρούνο Τζιακομέλι, Αντρέα Ντε Τσέζαρις, Μάριο Αντρέτι και Πατρικ Ντεμπαγιέ οδήγησαν για την ιταλική ομάδα.
Η Autodelta ήταν και πίσω και από τις Alfetta GTV rally cars την οποία οδήγησαν σε διάφορες εκδόσεις οι Σάντρο Μουνάρι, Φεντερίκο Ορμετσάνο, Ιβ Λουμπέ, Αμιλκάρε Μπαλεστιέρι, Μάουρο Βερίνι, Μάουρο Πρελιάσκο.
Το μουσείο θα είναι ανοικτό κάθε μέρα μέχρι και την Κυριακή 28 Ιουνίου.
Μετά από αυτήν την ημερομηνία θα ανοίγει τις πόρτες για το κοινό κάθε σαββατοκύριακο.
Περισσότερα μοντέλα στο gallery
Δείτε και το video που ακολουθεί: