Ηλεκτρονικά συστήματα σε ολοένα και μεγαλύτερο βαθμό αποκτούν τα αυτοκίνητα, οπότε είναι λογικό το ποσοστό που πληρώνουμε για αυτά όταν αγοράζουμε ένα καινούριο μοντέλο να αυξάνεται και αυτό με τη σειρά του, όμως σε ποιο σημείο βρίσκεται ακριβώς;
Η εταιρεία Deloitte κατέγραψε το ποσοστό αυτό. Το 2004 το ποσοστό των αυτοκινήτων που είχε αερόσακους δεν ξεπερνούσε το 25% ενώ λίγο μεγαλύτερο από 50% ήταν το ποσοστό εκείνων που είχαν ηλεκτρικά καθίσματα. Ταυτόχρονα, τα αυτοκίνητα που είχαν στον εξοπλισμό τους συστήματα ασφαλείας όπως έλεγχο ευστάθειας, πλευρικούς αερόσακους, έλεγχο πίεσης ελαστικών, αισθητήρες παρκαρίσματος και σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου δεν ξεπερνούσαν το 20%.
Mercedes-Benz C-Class All Terrain: Η C-Class που της αρέσει η περιπέτεια
Από τότε μέχρι το 2017 παρατηρήθηκε τεράστια άνοδος στα παραπάνω ποσοστά, με πολλά από αυτά τα συστήματα να βρίσκονται στο 80% των νέων μοντέλων που κυκλοφόρησαν στην αγορά.
Εκτός από εκείνα που αναφέραμε πιο πάνω υπάρχουν και άλλα συστήματα που συναντάμε πλέον στα περισσότερα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά. Αν και αυτά τα συστήματα δείχνουν εντυπωσιακά, απαιτούν ακόμα περισσότερα ηλεκτρονικά στοιχεία και ακόμα μεγαλύτερη επεξεργαστική ισχύ. Μεταξύ αυτών είναι το adaptive cruise control, οι καθρέφτες που σκουραίνουν αυτόματα, τα συστήματα infotainment, αλλά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά όπως η απενεργοποίηση κυλίνδρων, τα συστήματα start/stop και τα υβριδικά ή και αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα.
Όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε αυξημένο ποσοστό των ηλεκτρονικών στην τελική τιμή του αυτοκινήτου Σύμφωνα με την Deloitte το 2000 αυτό το ποσοστό ήταν 18%, ενώ τώρα έχει φτάσει στο 40% και μέχρι το 2030 αναμένεται να φτάσει στο 45%, κάτι το οποίο δεν προκαλεί έκπληξη καθώς τα ηλεκτρονικά συστήματα συνεχίζουν να αυξάνονται συνεχώς.
Αν βάλουμε στην εξίσωση και το γεγονός ότι οι τιμές για τα ηλεκτρονικά κυκλώματα έχουν ανέβει τους τελευταίους μήνες λόγω έλλειψης σε παγκόσμιο επίπεδο, το ποσοστό που πληρώνουμε για τα διάφορα έξυπνα συστήματα του νέου αυτοκινήτου μας ίσως να είναι ακόμα μεγαλύτερο.