Ταξίδι χωρίς να πιάνεις το τιμόνι θα επιτρέψει η Ford, με το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Active Drive Assist. Είναι η πρώτη φορά που αυτοκίνητά της θα κινούνται, έστω και υπό προϋποθέσεις, με τον οδηγό να κάνει ό,τι άλλο θέλει με τα χέρια του.
Είναι πολλά πλέον τα αυτοκίνητα που έχουν στον εξοπλισμό τους λιγότερα ή περισσότερα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ημιαυτόνομης οδήγησης, με τα πιο εξελιγμένα από αυτά να μπορούν να κινηθούν χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, κυρίως όταν πρόκειται για αυτοκινητόδρομο.
Ford Mustang Mach-E: Sport ηλεκτρικό SUV με τεράστια αυτονομία λόγω one-pedal!
Παρά την ικανότητα αυτόνομης κίνησης σχεδόν σε κανένα δεν μπορείς να κινηθείς χωρίς να πιάνεις το τιμόνι. Το αυτοκίνητο αντιλαμβάνεται την απομάκρυνση των χεριών από το βολάν και μετά από μερικά δευτερόλεπτα τον καλεί να τα επαναφέρει στη θέση τους.
Όπως αναφέραμε, η Ford θα μπορέσει να προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης με τα χέρια του οδηγού μακριά από το τιμόνι, όμως μόνο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Η βασικότερη είναι ότι το αυτοκίνητο θα πρέπει να βρίσκεται σε κάποιον αυτοκινητόδρομο που η εταιρεία έχει σκανάρει. Η αμερικανική μάρκα έχει καταγράψει και χαρτογραφήσει λεπτομερώς κάποια τμήματα του δικτύου αυτοκινητοδρόμων την Ηνωμένων Πολιτειών. Όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ένα από αυτά τα τμήματα, τότε ο οδηγός έχει την ελευθερία να αφήσει το τιμόνι.
Ωστόσο, η Ford δε θέλει να καταγραφούν συμβάντα όπου οι οδηγοί παραχωρούν τον πλήρη έλεγχο του οχήματος στα ηλεκτρονικά συστήματα και δεν προσέχουν το δρόμο. Δεν είναι λίγα τα περιστατικά κατόχων Tesla οι οποίοι ενεργοποιούν το Autopilot και ασχολούνται με το κινητό τους, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις κοιμούνται.
Για να αποτρέψει κάτι τέτοιο η εταιρεία θα εγκαθιστά μία κάμερα η οποία θα μπορεί να ελέγχει πού είναι στραμμένη η προσοχή του οδηγού. Αν το σύστημα καταλάβει ότι το βλέμμα είναι στραμμένο σε κάποια άλλη ασχολία και όχι στο δρόμο, τότε θα ειδοποιήσει σχετικά. Αν αυτό δεν επαναφέρει την προσοχή του οδηγού, το σύστημα θα επιβραδύνει το αυτοκίνητο, μέχρι να το σταματήσει πλήρως.
Το Active Drive Assist το συναντάμε για πρώτη φορά στο αμιγώς ηλεκτρικό SUV, Mustang Mach-E, ως τμήμα του προαιρετικού εξοπλισμού. Σταδιακά αναμένεται να περάσει και σε άλλα μοντέλα της μάρκας.