Το Αίγιο δεν είναι μια «άγνωστη» πόλη. Πού βρίσκεται όμως…
Η πόλη των 30.000 περίπου κατοίκων, το Αίγιο απέχει 174 χλμ. από την Αθήνα και 38 χλμ. από την Πάτρα. Είναι δηλαδή ένα ήρεμο και ήσυχο μέρος το οποίο προσφέρεται για ξεκούραση, ενώ ταυτόχρονα δε χρειάζεται να κάνεις πολύωρο ταξίδι για να φτάσεις μέχρι εκεί.
Κάτι πρέπει να γίνει με τα διόδια
Εμείς ξεκινήσαμε από την Αθήνα και χρειαστήκαμε κάτι λιγότερο από δύο ώρες, με το cruise control ρυθμισμένο μόνιμα στα 110 χλμ./ώρα. Ωστόσο, σημαντικός παράγοντας που μας καθυστέρησε ήταν τα διόδια. Η διαδρομή για το Αίγιο περιλαμβάνει τέσσερις στάσεις σε Ελευσίνα, Ισθμό, Κιάτο και Ελαιώνα. Το συνολικό κόστος των διοδίων φτάνει τα 9.3 ευρώ, ενώ αν χρησιμοποιήσετε την Αττική Οδό υπολογίστε επιπλέον 2.8 ευρώ ανά διαδρομή .
Το πρόβλημα δεν είναι τόσο το κόστος, όσο οι επαναλαμβανόμενες στάσεις. Ειδικά στο κομμάτι από τον Ισθμό μέχρι το Κιάτο πρέπει να σταματήσεις δύο φορές σε διάστημα μικρότερο των 20 λεπτών. Το λες και εκνευριστικό.
Τουλάχιστον ο δρόμος είναι ασφαλής
Η θετική πλευρά είναι ότι το ταξίδι γίνεται με ασφάλεια καθώς ο αυτοκινητόδρομος έχει δύο ρεύματα ανά κατεύθυνση που χωρίζονται με στηθαίο, καθώς και Λ.Ε.Α. Κανονικά θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένο όμως είναι μόλις τέσσερα χρόνια που ολοκληρώθηκε η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού. Μέχρι τότε ήταν μία λωρίδα ανά κατεύθυνση (και μισή Λ.Ε.Α.), με τα δύο ρεύματα να χωρίζονται μόνο από μία λευκή λωρίδα στο οδόστρωμα.
Με το Mazda 2 στο δρόμο
Εκτός του δρόμου, το Mazda 2 έπαιξε και εκείνο το ρόλο του στο να αισθανόμαστε ασφάλεια στο ταξίδι για το Αίγιο.
Παρά το γεγονός ότι ανήκει περισσότερο στην πόλη λόγω μεγέθους, ο τρόπος που ταξιδεύει δε σου επιτρέπει να το αμφισβητήσεις. Είναι σταθερό και με λίγο αεροδυναμικό θόρυβο, τουλάχιστον σε ταχύτητες εντός των νόμιμων ορίων.
Τιμόνι και κιβώτιο οι πρωταγωνιστές που ξεχωρίζουν
Τα δύο στοιχεία που ξεχωρίζουν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο είναι το τιμόνι και το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το τιμόνι είναι ακριβές, έχει αμεσότητα και σωστό βάρος. Όσο για το κιβώτιο ταχυτήτων, είναι ένα από τα πιο ακριβή της αγοράς, με τις σχέσεις να μπαίνουν εύκολα και χωρίς ασάφεια. Μάλιστα, αυτό ισχύει τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα.
Κινητήρας
Το Mazda 2 των φωτογραφιών έχει κάτω από το καπό τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 λίτρων με τους 90 ίππους και τα 148 Nm ροπής. Μαζί του έχει και ένα ήπια υβριδικό σύστημα στα 24 Volts. Το ηλεκτρικό σύστημα φορτίζει μια μικρή μπαταρία (0.012 kWh) κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα. Ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ χρησιμοποιεί την αποθηκευμένη ενέργεια για να βοηθήσει το έργο του βενζινοκινητήρα ανάλογα με τις ανάγκες. Έτσι επιτυγχάνεται μείωση της κατανάλωσης. Σε αυτό το ταξίδι στο Αίγιο είδαμε μέχρι και 6.8 λίτρα./100 χλμ. Οι εκπομπές ρύπων που ανακοινώνει η Mazda είναι στα 120 γρ. CO2/χλμ.
Επιδόσεις
Όσο για τις επιδόσεις, μπορεί οι 90 ίπποι και κυρίως τα 148 Nm να δείχνουν λίγα στην εποχή του turbo, όμως τα νούμερα δεν είναι άσχημα. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 9.8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 183 χλμ./ωρα. Απλά η διαφορά με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες είναι ότι στο Mazda 2 η βελόνα του στροφόμετρου πρέπει να ανέβει πιο ψηλά για να έρθει η επιθυμητή απόδοση. Παρ΄ όλα αυτά, όταν περάσει τις 3.000 σ.α.λ. ζωηρεύει και ικανοποιεί με το τράβηγμά του.
Ποιοτική καμπίνα
Ένα στοιχείο που μας κέρδισε σε αυτή την εξόρμηση στο Αίγιο ήταν η ποιότητα της καμπίνας. Αν και το Mazda 2 είναι ένα μοντέλο που προορίζεται κυρίως για την πόλη και πολλές φορές στα μοντέλα της κατηγορίας γίνονται εκπτώσεις, στην προκειμένη περίπτωση αυτό δεν ισχύει. Τα πλαστικά είναι καλά στην αφή, όχι πολύ απαλά αλλά ούτε σκληρά, έχουν πολύ καλό δέσιμο με τα τριξίματα να είναι κάτι που απουσιάζει εντελώς, ενώ στα θετικά μπαίνουν στοιχεία όπως η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και στο λεβιέ ταχυτήτων. Ακόμα και οι υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων έδειχναν προσεγμένες.
Χώροι
Εκεί που θα θέλαμε το Mazda 2 κάπως καλύτερο είναι στο θέμα των χώρων. Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν στην καμπίνα του, όμως ο χώρος για τα γόνατα των πίσω θα μπορούσε να είναι καλύτερος. Όσο για πέμπτο επιβάτη, υπό συνθήκες θα βρει τη θέση του. Τα ίδια ισχύουν και για το πορτ-παγκάζ, το οποίο έχει χωρητικότητα 255 λίτρα. Το καλό είναι ότι έχει ιδιαίτερα τετραγωνισμένο σχήμα οπότε είναι εύκολα εκμεταλλεύσιμο.
Διαστάσεις
Οι αριθμοί που αναφέρονται σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι στα 4.070/1.695/1.515 χλστ. με το μεταξόνιο στα 2.570 χλστ. Μπορεί οι παραπάνω διαστάσεις να μας έκαναν να θέλουμε λίγο ακόμα χώρο, όμως είναι ιδανικές για τον αστικό ιστό, όπου κάθε χιλιοστό μετράει τόσο κατά την κίνηση, όσο κυρίως κατά το παρκάρισμα, εκεί όπου κάθε χιλιοστό μετράει στην εύρεση θέσης στάθμευσης.
Η Mazda κάνει τη διαφορά
Εκτός από τον κινητήρα που αποτελεί σημείο διαφοροποίησης λόγω της μη ύπαρξης turbo, στο Mazda 2 βρήκαμε δύο ακόμα στοιχεία πολύ διαφορετικά από ό,τι έχουμε συνηθίσει στην κατηγορία.
Το πρώτο αφορά την οθόνη του infotainment. Η διαγώνιός της είναι στις 7 ίντσες και δεν είναι αφής, τουλάχιστον όχι όσο κινείται το αυτοκίνητο. Ναι, οι Ιάπωνες την έχουν προγραμματίσει ώστε όταν το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει η πλοήγηση στο μενού να γίνεται μόνο από τα χειριστήρια ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Για να τη χειριστεί κάποιος με την αφή, πρέπει το αυτοκίνητο να είναι σταματημένο. Μπορεί αρχικά να ξενίζει αυτή η επιλογή, όμως βγάζει νόημα από τη σκοπιά της ασφάλειας, ενώ και εργονομικά είναι βολικό στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Ειδικά κατά την οδήγηση, κάποιες ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν σχεδόν χωρίς να κοιτάξει καθόλου ο οδηγός την οθόνη, ειδικά αν έχει εξοικειωθεί με το μενού, το οποίο παρεμπιπτόντως είναι αρκετά εύκολο.
Το δεύτερο είναι ο έλεγχος του κλιματισμού. Αν και το αυτοκίνητο των φωτογραφιών έχει clima (αυτόματο κλιματισμό), η ρύθμιση της θερμοκρασίας γίνεται με περιστροφικό χειριστήριο και δεν υπάρχει οθόνη. Είναι, ίσως, το μοναδικό αυτοκίνητο ανεξάρτητα κατηγορίας που έχει τέτοιο σύστημα, καθώς σχεδόν πάντα το clima συνοδεύεται από μικρότερες ή μεγαλύτερες οθόνες που απεικονίζουν την επιλεγμένη θερμοκρασία.
Συμπέρασμα – Τιμή
Το Mazda 2 είναι ένα αυτοκίνητο που σίγουρα νιώθει πιο άνετα μέσα στην πόλη, ακόμα και κικρότερη όπως το Αίγιο, όμως δεν έχει κανένα πρόβλημα να πάει ταξίδι. Αντίθετα, θα κάνει οδηγό και επιβάτες να ταξιδέψουν με περίσσεια αίσθηση ασφάλειας. Ταυτόχρονα, θα τους προσφέρει ποιοτική και άνετη καμπίνα, η οποία δε θα τους κουράσει.
Η τιμή του Mazda 2 στην ελληνική αγορά ξεκινά από τα 14.946 ευρώ.