Αντίο για πάντα λέει το Renault Megane στην κατηγορία του, καθώς στη νέα του γενιά μεταλλάσσεται σε SUV.
Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι το γαλλικό μοντέλο ξεκίνησε την καριέρα του το 1995, ενώ το είχαμε γνωρίσει ως hatchback, sedan, station wagon, coupe και cabriolet.
Σύμφωνα με τη Renault το νέο και εντελώς διαφορετικό Megane έχει μήκος 4.21 μέτρα, πλάτος 1.78 μέτρα και ύψος 1.50 μέτρα. Πατάει σε μεγάλους τροχούς 20 ιντσών, η οροφή του έχει μια ελαφριά κλίση, οι χειρολαβές των εμπρός θυρών είναι εντοιχισμένες στο αμάξωμα και οι πίσω «κρύβονται» μέσα στο τελευταίο μικρό κρύσταλλο.
Παράλληλα είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Renault που αποκτά το νέο της λογότυπο. Με μεταξόνιο 2.7 μέτρα υπόσχεται μια ευρύχωρη καμπίνα, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 440 λίτρα και από κάτω του υπάρχει επιπλέον χώρος 22 λίτρων.
Το high-tech κόκπιτ του, ονόματι “OpenR”, διαθέτει οθόνη 12,3 ιντσών στο ψηφιακό πίνακα οργάνων, κάθετα τοποθετημένη και στραμμένη προς τον οδηγό προαιρετική κεντρική οθόνη αφής 12 ιντσών (στάνταρ 9 ιντσών), η οποία έχει ανάλυση 1250×1562.
Ο οικολογικός χαρακτήρας του νέου Megane φαίνεται από τις υφασμάτινες επενδύσεις στα ενδότερα, οι οποίες είναι φτιαγμένες από ανακυκλωμένα υλικά. Επίσης μερικά από τα κάτω τμήματα του ταμπλό είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο πλαστικό, το οποίο έχει επίσης χρησιμοποιηθεί για πολλά εξαρτήματα στο ταμπλό που δεν είναι ορατά. Στο τέλος του κύκλου ζωής του, το 95% οχήματος θα είναι ανακυκλώσιμο.
Η πλήρης ονομασία του είναι Megane E-Tech Electric, καθώς είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο, ενώ ζυγίζει 1.624 κιλά. Έχει δομηθεί πάνω στην πλατφόρμα CMF-EV, την οποία χρησιμοποιεί επίσης και το νέο Nissan Ariya.
Το πιο high-tech Renault Clio είναι υβριδικό με 140 ίππους
Στη γκάμα του υπάρχουν δυο ηλεκτροκινητήρες, ένας με ισχύ 130 ίππους και ροπή 250 Nm, ενώ ο ισχυρότερος παράγει 217 ίππους και 300 Nm ροπής, επιτρέποντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,4 δευτ. και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.
Δυο είναι οι επιλογές και για τις μπαταρίες του νέου Megane E-Tech Electric. Η πρώτη έχει χωρητικότητα 40 kWh και η δεύτερη 60 kWh, με αυτονομία 300 και 470 χλμ. αντίστοιχα (μέτρηση WLTP). Σημειώνεται ότι οι μπαταρίες συνοδεύονται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών, ενώ σε περίπτωση που μειωθεί σε ποσοστό κάτω από το 70% η χωρητικότητα της, η Renault την αντικαθιστά δωρεάν.
Το βιβλίο των παραγγελιών για το νέο Megane E-Tech Electric ανοίγει το Φεβρουάριο του 2022 και το Μάρτιο θα ξεκινήσει το εμπορικό του λανσάρισμα.