Αναμφισβήτητα αυτή τη στιγμή το νέο Qashqai έχει συγκεντρώσει τα βλέμματα στη γκάμα της Nissan, όμως τα σκήπτρα του μεγαλύτερου SUV διατηρεί το X-Trail.
Διαστάσεις
Για να μιλήσουμε με αριθμούς το πληθωρικό X-Trail έχει μήκος 4.690 χλστ., πλάτος 1.820 χλστ. και ύψος 1.710 χλστ. Στην προκειμένη περίπτωση οδηγούμε τη μοναδική βενζινοκίνητη έκδοση του ιαπωνικού SUV.
Κάτω από το εμπρός καπό του λευκού X-Trail που βλέπετε στις φωτογραφίες «φωλιάζει» ο γνωστός τετρακύλινδρος άμεσου ψεκασμού turbo βενζινοκινητήρας, ο οποίος δεν ακολουθεί το μέγεθος του οχήματος, καθώς έχει χωρητικότητα μόλις 1.332 κ.εκ.
Ωστόσο παράγει 160 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 270 Nm ροπής (1.800-3.250 σ.α.λ.). Κινεί με αξιοπρέπεια το X-Trail, χωρίς να βάζει «φωτιά» στην άσφαλτο, ενώ σε ορισμένες συνθήκες ο οδηγός αντιλαμβάνεται το βάρος του αμαξώματος.
Ο εν λόγω βενζινοκινητήρας έχει πολιτισμένη και ήσυχη λειτουργία, ανεβάζει γραμμικά ρυθμούς χωρίς απότομα ξεσπάσματα. Με βάση τα δεδομένα οι επιδόσεις του κρίνονται αξιοπρεπείς, με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,5 δευτ. και τελική ταχύτητα 198 χλμ./ώρα.
Πατώντας το κουμπί με την ένδειξη ECO η απόκριση στο γκάζι μειώνεται ελάχιστα, καθώς στόχος είναι η εξοικονόμηση καυσίμου. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι καταγράψομε μέση κατανάλωση καυσίμου 9 λίτρα/100 χλμ., η οποία είναι κοντά στην επίσημη μέτρηση των 8,2 λίτρων/100 χλμ. (WLTP). Σημειώστε ακόμα ότι οι εκπομπές C02 βρίσκονται στα 145 γρ./χλμ., ενώ ο βενζινοκινητήρας εναρμονίζεται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-temp.
Αν είστε λάτρης της περιπέτειας τότε το βενζινοκίνητο X-Trail θα σας απογοητεύσει λίγο, καθώς διατίθεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο. Τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς αναλαμβάνει, επίσης κατ΄ αποκλειστικότητα, ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Εντός της πόλης το αυτόματο κιβώτιο κάνει την οδήγηση αρκετά ξεκούραστη, όμως μερικές φορές στις πιο έντονες επιταχύνσεις στον αυτοκινητόδρομο κρατάει λίγο περισσότερο ψηλά τις στροφές μέχρι την επόμενη αλλαγή.
Αυτές είναι οι δύο νέες εκδόσεις του Nissan GT-R. Με κλήρωση οι αγοραστές!
Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του X-Trail είναι η ευρύχωρη καμπίνα του, κάτι που θα εκτιμήσουν οι οικογενειάρχες, αλλά και οι πολύτεκνοι, καθώς προσφέρεται και ως 7θεσιο.
Πρακτικότητα προσδίδουν τα συρόμενα έδρανα των πίσω καθισμάτων και η ρυθμιζόμενη κλίση στις πλάτες τους. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν τον άπλετο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.705 χλστ.) και την άφθονη απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή.
Αρκετά γενναιόδωρο είναι το πορτμπαγκάζ, με την χωρητικότητά του να κυμαίνεται από 565 έως 1.996 λίτρα. Έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, φαρδύ άνοιγμα και ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα, ενώ κάτω από το δάπεδο του βρήκαμε ρεζέρβα ανάγκης.
Η ποιότητα των υλικών είναι υψηλή στο εσωτερικό με μαλακό (όχι αφρώδες) πλαστικό να καλύπτει ολόκληρη την επάνω επιφάνεια του ταμπλό, ενώ η όλη κατασκευή διακρίνεται για το φινίρισμα και στη στιβαρή της συναρμογή. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει οθόνη αφής 7 ιντσών με εύκολο μενού, ενώ ευχάριστο στην αφή είναι δερμάτινο τιμόνι, ενώ η εργονομία δεν έχει τρωτά σημεία και οι χώροι για τα μικροαντικείμενα είναι αρκετοί.
Όπως προαναφέραμε το βενζινοκίνητο X-Trail δε διατίθεται με σύστημα τετρακίνησης, επομένως μη του ζητήσετε εξορμήσεις σε ανεξερεύνητα μέρη. Αρκεστείτε σε ήπιους χωματόδρομους, με μοναδική βοήθεια την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (204 χλστ. μπροστά και 210 χλστ. πίσω).
Προφανώς το ύψος και ο όγκος του αμαξώματος δημιουργούν κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι υπαρκτός, αλλά όχι ενοχλητικός. Το τιμόνι σίγουρα δεν προσφέρεται για ασκήσει ακριβείας, αλλά δε «χάνει» σημαντικά σε αίσθηση και πληροφόρηση.
Η άνεση έχει πρωταγωνιστικό ρόλο όταν κινείσαι με το X-Trail, κάτι που οφείλεται στη μαλακή με μεγάλη «διαδρομή» ανάρτηση, με την πίσω να είναι πολλαπλών συνδέσμων. Έτσι τα περάσματα πάνω από λακκούβες, πολλές φορές, ούτε καν τα αντιλαμβάνεσαι.
Συμπέρασμα
Όπως τα περισσότερα σύγχρονα SUV έτσι και το X-Trail, δε δίνει έμφαση στις off-road ικανότητες, αλλά στην απόδοση, στους χώρους, στην άνεση και στην πρακτικότητα, τομείς που καταφέρνει να ξεχωρίσει. Η αρχική τιμή του βενζινοκίνητου-προσθιοκίνητου-πενταθέσιου-αυτομάτου Χ-Trail στην εξοπλιστική έκδοση Ν-Connecta, διαμορφώνεται στα 29.890 ευρώ.