Ο Norris πήρε την πρώτη pole position της καριέρας του στο Γκραν Πρι της Ρωσίας, μέσα από ένα συνδυασμό παραγόντων. Ο Βρετανός εκμεταλλεύτηκε τις ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες, την ατυχία του Hamilton και τη δύναμη του κινητήρα της Mercedes ο οποίος δείχνει να βολεύεται στο Sochi, καταφέρνοντας κάτι που στην αρχή της σεζόν φαινόταν αδιανόητο.
Q1 – Όλοι έξω, εκτός από τον Verstappen
Όταν το φως στο pit lane έγινε πράσινο πάνω από το μισό grid βγήκε αμέσως στην πίστα, με το υπόλοιπο μισό να ακολουθεί μέσα στο επόμενο λεπτό, καθώς οι οδηγοί ήθελαν να εκμεταλλευτούν τη διακοπή της βροχής και φοβούνταν μήπως “ανοίξουν οι ουρανοί” ξανά.
Σε αυτή την πρώτη έξοδο στην πίστα σχεδόν όλοι χρησιμοποίησαν ενδιάμεσα ελαστικά. Μοναδική εξαίρεση ήταν ο Alonso που ξεκίνησε με βρόχινα, όμως στην πορεία άλλαξε και αυτός σε ενδιάμεσα.
Formula 1-Γκραν Πρι Ρωσίας-FP3: Η βροχή έφερε ακύρωση
Στα πρώτα δύο περάσματα ταχύτερος όλων ήταν ο Gasly, όμως σταδιακά άρχισε να πέφτει πιο πίσω, καθώς οι ισχυρότεροι συνδυασμοί άρχισαν να κάνουν πιο γρήγορα περάσματα.
Στο τέλος της κατάταξης έμεινε ο Verstappen ο οποίος μπήκε στην πίστα, έκανε έναν μη χρονομετρημένο γύρο και επέστρεψε στα pits. Ο Ολλανδός δεν είχε σκοπό να συμμετάσχει στις κατατακτήριες, καθώς θα εκκινήσει ούτως ή άλλως από το τέλος. Η Red Bull τοποθέτησε στο μονοθέσιό του νέα υβριδική μηχανή η οποία είναι η τέταρτη για φέτος, κάτι που συνεπάγεται τιμωρία πολλών θέσεων. Έχοντας λοιπόν ως δεδομένο ότι θα εκκινήσει τελευταίος, δεν υπήρχε κανένας λόγος να ταλαιπωρήσει τον κινητήρα του και να ρισκάρει κάποιο ατύχημα στη βρεγμένη διαδρομή.
Όταν έπεσε η καρό σημαία Hamilton και Bottas ήταν οι ταχύτεροι με τον Perez τρίτο, ενώ η πεντάδα που αποκλείστηκε αποτελούνταν από τους Raikkonen, Schumacher, Giovinazzi, Mazepin και Verstappen.
Q2 – O Leclerc δε βγήκε από τα pits
Στο Q2 η πίστα είχε αρχίσει να στεγνώνει, αν και όχι αρκετά ώστε να δούμε slick ελαστικά, οπότε και οι 15 οδηγοί κινήθηκαν με τα ενδιάμεσα.
Εκείνος ο οποίος δεν έκανε καθόλου χρόνο ήταν ο Leclerc, με την αιτία να είναι ίδια με του Verstappen. Η Ferrari έχει βάλει στο δικό του μονοθέσιο το νέο της κινητήρα, οπότε ο Μονεγάσκος θα εκκινήσει από το τέλος, γι’ αυτό δεν ήθελε να ταλαιπωρήσει το μοτέρ του περισσότερο.
Ο Alonso ήταν εκείνος που κατάφερε να βρεθεί στην τρίτη θέση, πίσω από τις δύο Mercedes των Hamilton και Bottas, ενώ πιο πίσω ο Russell κατάφερε να κάνει για ακόμα μία φορά το “θαύμα” και να βάλει τη Williams στο Q3, όντας ο ένατος ταχύτερος.
Οι πέντε οδηγοί που δεν κατάφεραν να συνεχίσουν ήταν οι Vettel, Gasly, Tsunoda, Latifi και Leclerc.
Q3 – Η σωστή απόφαση, την κατάλληλη στιγμή
Το ερώτημα από την αρχή της διαδικασίας ήταν αν η αγωνιστική γραμμή θα στέγνωνε τόσο ώστε κάποιος να χρησιμοποιήσει τα slick ελαστικά, με οδηγούς όπως ο Russell και ο Ricciardo να είναι οι βασικοί υποψήφιοι καθώς είχαν λιγότερα να χάσουν, ειδικά ο πρώτος. Τελικά όντως ο Russell έδωσε εντολή στην ομάδα του να ετοιμάσει την πιο μαλακή από τις τρεις διαθέσιμες γόμες των στεγνών ελαστικών, καθώς έκρινε ότι μπορεί να κάνει αρκετά γρήγορο γύρο με αυτά. Άλλωστε, ο Βρετανός είχε ήδη χρησιμοποιήσει τα τέσσερα σετ ενδιάμεσων ελαστικών που είχε διαθέσιμα, οπότε άξιζε την προσπάθεια.
Το παράδειγμα του Russell ακολούθησαν σχεδόν αμέσως οι Sainz και Norris, ενώ αμέσως μετά ακολούθησαν και όλοι οι υπόλοιποι.
Ωστόσο, η μετάβαση δεν έγινε χωρίς προβλήματα, τουλάχιστον όχι για τον Hamilton. Καθώς ο οδηγός της Mercedes έμπαινε στο pit lane έκανε λάθος και χτύπησε στον τοίχο στα αριστερά. Αυτό έκανε τόσο τον ίδιο να καθυστερήσει, καθώς έπρεπε να αλλάξει μπροστά πτέρυγα, όσο και τον Bottas ο οποίος ακολουθούσε πίσω του. Τελικά και οι δύο οδηγοί κατάφεραν να επιστρέψουν στην πίστα, όμως ο Hamilton έχασε πολύ χρόνο.
Εκείνοι που έβαλαν νωρίτερα τα στεγνά ελαστικά είχαν ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Ο λόγος ήταν ότι λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών ακόμα και η μαλακή γόμα ήθελε τουλάχιστον τρεις γύρους για να ζεσταθεί αρκετά ώστε να αρχίσει να αποδίδει όπως πρέπει.
Τελικά αυτό αποδείχτηκε με τον καλύτερο τρόπο, καθώς εκείνοι που έκαναν τους τρεις ταχύτερους γύρους ήταν μεταξύ των πρώτων που έκαναν τη μετάβαση από τα ενδιάμεσα, στα στεγνά.
Τελική κατάταξη
Η ταχύτερη τριάδα, λοιπόν, ήταν ο Norris, ο Sainz και ο Russell, με τον Hamilton να μένει τέταρτος. Ο Ricciardo έφερε την έτερη McLaren στην πέμπτη θέση και δίπλα του θα έχει τον Alonso στην έκτη θέση. Έβδομος θα εκκινήσει ο Bottas με τον Stroll να είναι όγδοος, ενώ οι Perez και Ocon συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Στατιστικά
Αυτή είναι η πρώτη pole position στην καριέρα του Norris, ενώ για τη McLaren είναι η πρώτη από τη Βραζιλία του 2012, όταν την pole είχε κατακτήσει ο Hamilton. Καλύτερο αποτέλεσμα καριέρας έκανε και ο Sainz, ο οποίος είχε καταφέρει να βρεθεί μέχρι την τρίτη θέση στο παρελθόν.
Φυσικά τεράστια έκπληξη ήταν η τρίτη θέση του Russell, ο οποίος επανέλαβε τον θρίαμβο των κατατακτήριων του Βελγίου, όπου τα είχε πάει ακόμα καλύτερα παίρνοντας τη δεύτερη θέση στο Spa.
Η αγωνιστική δράση του τριημέρου θα ολοκληρωθεί με τον αγώνα που έχει προγραμματιστεί να εκκινήσει την Κυριακή στις 15:00, ώρα Ελλάδας, έναν αγώνα στον οποίο ο Norris θα δει τα πέντε κόκκινα φώτα να σβήνουν όντας στην pole, για πρώτη φορά.