Χάος επικρατεί στη Ρωσία με τις αλλαγές θέσεων λόγω ποινών. Αγνώριστη θα είναι σε μεγάλο ποσοστό η σειρά εκκίνησης σε σχέση με το αποτέλεσμα των κατατακτήριων, καθώς η στρατηγική και οι συγκυρίες έχουν οδηγήσει αρκετούς οδηγούς σε αντικατάσταση τμημάτων πάνω από το επιτρεπτό όριο, οπότε έχουν δεχθεί και τις ανάλογες ποινές.
Το Sochi θεωρείται μία πίστα στην οποία μπορεί να γίνει σχετικά εύκολα προσπέραση, οπότε ομάδες και οδηγοί παίρνουν λίγο πιο εύκολα την απόφαση να κάνουν αλλαγές οι οποίες οδηγούν σε ποινές και απώλειες θέσεων.
Formula 1-Γκραν Πρι Ρωσίας-Κατατακτήριες: Η βροχή φέρνει ευκαιρίες! Ο Norris πήρε την πρώτη του pole
Verstappen
Η αρχή έγινε από τον Verstappen. Ο Ολλανδός έπρεπε κάποια στιγμή να χρησιμοποιήσει τέταρτο κινητήρα, κίνηση την οποία έκανε στη Ρωσία. Δεδομένου ότι θα εκκινούσε έτσι κι αλλιώς από το τέλος, η Red Bull άλλαξε στον οδηγό της τα πάντα. Η αλλαγή μοτέρ είναι και ο λόγος που ο Verstappen δεν έκανε ούτε ένα γύρο στις κατατακτήριες. Αφού θα εκκινούσε έτσι κι αλλιώς από το τέλος, γιατί να ταλαιπωρήσει τον κινητήρα του;
Leclerc
Ωστόσο, ο Verstappen ήταν μόνο η αρχή. Με νέο κινητήρα εξοπλίστηκε και ο Leclerc. Μάλιστα, στη δική του περίπτωση η Ferrari δεν έβαλε απλά ένα φρέσκο σύνολο, αλλά την ολοκαίνουρια υβριδική μηχανή που ανέπτυσσε εδώ και πολύ καιρό. Σύμφωνα με τους Ιταλούς, το σύνολο που χρησιμοποιούσε μέχρι τώρα ήταν 20 ίππους πιο αδύναμο από εκείνο της Mercedes. Το νέο που έφεραν στη Ρωσία είναι 15 ίππους ισχυρότερο, οπότε πλέον η διαφορά μειώνεται μόλις στους 5 ίππους. Προς το παρόν η αναβάθμιση έχει μπει μόνο στο μονοθέσιο του Leclerc. Αργότερα θα τοποθετηθεί και στου Sainz, όμως οι Alfa Romeo και Haas δε θα έχουν πρόσβαση στην ισχυρότερη εκδοχή μέσα στο 2021, αλλά θα πρέπει να περιμένουν το 2022. Αν και ο Leclerc συμμετείχε στο Q1, επέλεξε να μην κάνει χρονομετρημένο γύρο στο Q2, προφανώς στην ίδια νοοτροπία με τον Verstappen.
Latifi
Ο τρίτος που άλλαξε κινητήρα ήταν ο Latifi. Ο οδηγός της Williams τοποθέτησε ένα φρέσκο σύνολο στο μονοθέσιό του, καθώς θα αναγκαζόταν να το κάνει έτσι κι αλλιώς κάποια στιγμή στους επόμενους αγώνες.
Στρατηγική
Μέχρι εδώ οι αποφάσεις των ομάδων ήταν περισσότερο από ανάγκη, όμως έχουμε ακόμα δύο αλλαγές, με τις αποφάσεις σε αυτή την περίπτωση να είναι βασισμένες στη στρατηγική.
Bottas
Η μία αφορά τον Bottas. Η Mercedes θεωρείται το φαβορί στη Ρωσία, καθώς από το 2014 που ξεκίνησε η υβριδική εποχή της Formula 1 έχει κερδίσει όλους τους αγώνες στο Sochi. Φυσικά, αυτός που έχει τις περισσότερες πιθανότητες για νίκη μεταξύ των δύο οδηγών της είναι ο Hamilton.
Ωστόσο, με τη μάχη για το πρωτάθλημα να είναι τόσο έντονη, οι Γερμανοί θέλουν να κάνουν ό,τι περισσότερο μπορούν ώστε ο Verstappen να πάρει όσο το δυνατό λιγότερους βαθμούς. Τι σκέφτηκαν λοιπόν; Άλλαξαν κάποια τμήματα του κινητήρα στον Bottas, υπολογίζοντας να δεχτούν ποινή που θα βγάλει τον Φινλανδό λίγο μπροστά από τον οδηγό της Red Bull. Ο στόχος τους είναι ο Bottas να αποτελέσει διαρκές εμπόδιο για τον Ολλανδό ή ακόμα και αν δεχτεί προσπέραση, να αποτελεί διαρκή κίνδυνο μέσω της στρατηγικής. Έτσι, δεδομένου ότι ο Verstappen εκκινεί 20ος, η Mercedes έστειλε έμμεσα τον Bottas στη θέση 17.
Giovinazzi
Η δεύτερη αλλαγή στρατηγικής προέρχεται από την Alfa Romeo και τον Giovinazzi. Ο Ιταλός είχε πάρει τη 15η θέση στις κατατακτήριες, όμως ήθελε κάποια στιγμή να αλλάξει κιβώτιο ταχυτήτων. Κανονικά αυτή η αλλαγή θα κόστιζε πέντε θέσεις, όμως επειδή οι ποινές των Bottas, Latifi, Leclerc και Verstappen είναι μεγαλύτερες, τελικά θα χάσει μόνο μία. Βλέποντας τα παραπάνω δεδομένα, λοιπόν, στην Alfa Romeo έσπευσαν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία.
Για να βάλουμε μια τάξη στο χάος, λοιπόν, πάμε να δούμε πώς έχει διαμορφωθεί η σειρά εκκίνησης μετά την εφαρμογή όλων των ποινών που έχουν προκύψει μέχρι στιγμής.