Μπορεί η Mercedes να διατήρησε το αήττητο στη Ρωσία και ο Hamilton να έφτασε τις 100 νίκες, όμως ο αγώνας ήταν ανατρεπτικός, είχε μάχες σε όλο το grid και η βροχή που έκανε την εμφάνισή της στους τελευταίους γύρους, ανέτρεψε όλες τις ισορροπίες που είχαν διαμορφωθεί.
Ας δούμε αναλυτικά τι έγινε στο Sochi
Με τη βροχή να κάνει την παρουσία της μακριά από την πίστα, όμως τις προβλέψεις να δίνουν αυξημένη πιθανότητα να έρθει στην αγωνιστική διαδρομή προς το τέλος του αγώνα παρατάχθηκαν τα μονοθέσια για την εκκίνηση του αγώνα στο Γκραν Πρι Ρωσίας, πρόβλεψη η οποία επιβεβαιώθηκε.
Εκκίνηση
Όταν έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα ο Sainz έκανε την καλύτερη εκκίνηση μεταξύ των πρωτοπόρων και προσπέρασε τον Norris, παίρνοντας την πρωτοπορία του αγώνα. Πολύ καλή εκκίνηση έκανε και ο Stroll ο οποίος ανέβηκε στην τέταρτη θέση. Αντίθετα, ο Hamilton παγιδεύτηκε και τελικά έχασε θέσεις πέφτοντας στην έβδομη, αντί να ανέβει όπως θα ήθελε ώστε να βάλει πλώρη για τη νίκη.
Χαμός με τις ποινές στη Ρωσία! Ας βάλουμε τάξη στο χάος
Σε ό, τι αφορά εκείνους που εκκινούσαν από το τέλος λόγω ποινών, την καλύτερη εκκίνηση έκανε ο Leclerc ο οποίος βρέθηκε αμέσως στη 12η θέση, ενώ οι Bottas και Verstappen έμειναν αρχικά πίσω από τη Haas του Mazepin. Ο Φινλανδός κατάφερε να προσπεράσει τον Ρώσο και να τον βάλει ανάμεσά τους για λίγο, όμως σύντομα ο Ολλανδός βρέθηκε και πάλι ακριβώς πίσω του.
Πρώτοι γύροι
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι παρά τις διάφορες ανακατατάξεις ο Russell είχε καταφέρει στον πέμπτο γύρο να βρίσκεται ακόμα στην τρίτη θέση, δηλαδή εκείνη από την οποία εκκίνησε. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι ο Stroll προσπαθούσε να τον προσπεράσει, η ταχύτητα της Williams στην ευθεία τον κρατούσε μπροστά.
Στην κορυφή ο Sainz προσπαθούσε να απομακρυνθεί από τον Norris ώστε να βγάλει τη McLaren από το DRS, κάτι το οποίο κατάφερε, καθώς στον έκτο γύρο η διαφορά ανάμεσά τους ήταν 2 δευτερόλεπτα.
Προσπέραση με μεγάλη σημασία
Στον έκτο γύρο ο Verstappen προσπέρασε τελικά τον Bottas στα φρένα για τη στροφή 4 για τη θέση 14, κίνηση πολύ σημαντική για τον Ολλανδό καθώς ο ρόλος του Φινλανδού ήταν να τον καθυστερήσει όσο το δυνατόν περισσότερο.
Μπορεί στους πρώτους γύρους η διαφορά Sainz – Norris να είχε ανέβει, όμως ο οδηγός της McLaren στην πορεία ανέβασε ρυθμό και τη μείωσε σε τέτοιο βαθμό ώστε στον δέκατο γύρο να απειλεί τον Ισπανό της Ferrari.
Στον ίδιο γύρο ο Verstappen κατάφερε να εκμεταλλευτεί τις μονομαχίες και να ανέβει στη 12η θέση προσπερνώντας τον Leclerc, σε μια μάχη στην οποία ίσως να υπήρξε και ελάχιστη επαφή.
Μάχες παντού
Ο τρόπος που είχαν παραταχθεί τα μονοθέσια στην εκκίνηση αλλά και οι εξελίξεις στους πρώτους γύρους, είχαν ως αποτέλεσμα σε αυτό το σημείο να υπάρχουν μάχες σχεδόν σε όλες τις θέσεις.
Αλλαγή στην κορυφή
Στον γύρο 12 ο Sainz απομακρύνθηκε ξανά ανεβάζοντας τη διαφορά του από τον Norris στα 1.5 δευτερόλεπτα, όμως αυτό δεν κράτησε για πολύ. Ο οδηγός της McLaren πλησίασε ξανά και στον γύρο 13 κατάφερε να προσπεράσει στην πίσω ευθεία.
Αρχίζουν τα pit stops
Στους γύρους 12 και 13 έγιναν και οι πρώτες αλλαγές ελαστικών από τους Stroll και Russell, αντίστοιχα, ενώ στον 14 μπήκε και ο Sainz για τη δική του αλλαγή. Αυτό ανέβασε τους Ricciardo και Hamilton στις θέσεις 2 και 3, όμως τους δημιούργησε προβληματισμό. Αν αποφάσιζαν να μπουν εκείνη τη στιγμή θα βρίσκονταν πίσω από τους προαναφερθέντες, καθώς το undercut έχει μεγάλη επίδραση στη ρωσική πίστα.
Επίσης, οι αλλαγές είχαν ανεβάσει και τους Verstappen και Bottas. Ο πρώτος ήταν στη θέση 6 και ο δεύτερος στη 10 με περισσότερα από 6 δευτερόλεπτα ανάμεσά τους στον γύρο 16. Την ίδια στιγμή ο Hamilton μπορεί να ήταν 3 θέσεις μπροστά από τον Verstappen με τους Perez και Alonso ανάμεσά τους, όμως η διαφορά τους ήταν μόλις 7 δευτερόλεπτα και μειωνόταν.
“Τρενάκι”
Ενώ γίνονταν όλες οι ανακατατάξεις, ο Ricciardo ένιωθε έντονα την απειλή του Hamilton ο οποίος βρισκόταν μόνιμα σε απόσταση μικρότερη του 1 δευτερολέπτου, όμως και εκείνος βρισκόταν υπό την απειλή του Perez, ο οποίος ήταν επίσης μόνιμα σε απόσταση κάτω του 1 δευτερολέπτου, ενώ και ο Alonso μπορεί να μην απειλούσε όμως απείχε 1.5 δευτερόλεπτα από τον Μεξικανό, με τον Ισπανό να απειλείται και αυτός με τη σειρά του από τον Verstappen με τη διαφορά τους να είναι επίσης μικρότερη από 1 δευτερόλεπτο. Είχαμε, λοιπόν, ένα “τρενάκι” 5 οδηγών οι οποίοι μπορούσαν όλοι να απειλήσουν ο ένας τον άλλο στο παραμικρό λάθος.
Στον γύρο 23 η McLaren έφερε τον Ricciardo στα pits για να του βάλει τη σκληρή γόμα, όμως έκανε λάθος και το pit stop καθυστέρησε σημαντικά, με αποτέλεσμα ο Αυστραλός να χάσει πολύ χρόνο αλλά και θέσεις στην πίστα.
Η είσοδος του Ricciardo στα pits έφερε τον Hamilton στη δεύτερη θέση και πλέον είχε καθαρό αέρα μπροστά του ώστε να κάνει όσο πιο γρήγορους γύρους μπορεί. Την ίδια στιγμή ο Verstappen ήταν πέμπτος, 5 δευτερόλεπτα πιο πίσω, με τους Perez και Alonso ανάμεσά τους, όμως ο Ολλανδός ακούστηκε στο team radio να διαμαρτύρεται για τα ελαστικά του.
Hamilton-Verstappen μαζί στα pits
Τελικά η ώρα του Hamilton να αλλάξει ελαστικά ήρθε στον γύρο 27, με τη Red Bull να ακολουθεί το παράδειγμά του και να βάζει στα pits και τον Verstappen. Οι δύο οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα στις θέσεις 9 και 12, με τους Ricciardo και Russell ανάμεσά τους. Πλέον τα ελαστικά που χρησιμοποιούσαν ήταν η σκληρή γόμα για τον Hamilton και η μεσαία γόμα για τον Verstappen. Θεωρητικά ο Ολλανδός είχε πλεονέκτημα στην αρχή, όμως αν ο αγώνας συνεχιζόταν σε στεγνές συνθήκες όσο θα περνούσαν οι γύροι το πλεονέκτημα θα περνούσε στον Hamilton, αφενός λόγω μικρότερης φθοράς και αφετέρου επειδή η Mercedes βολεύεται καλύτερα με τις σκληρότερες γόμες.
Τελικά στον γύρο 28 μπήκε στα pits και ο Norris, ο πρωτοπόρος του αγώνα, με τη στάση του να μην αντιμετωπίζει τα προβλήματα που προέκυψαν σε εκείνη του Ricciardo.
Στον γύρο 30 ο Toto Wolff δήλωσε στον Hamilton ότι μπορεί να κερδίσει τον αγώνα, με τον οδηγό να προσπερνάει αμέσως μετά τον Sainz και λίγες στροφές αργότερα τον Gasly. Έτσι, ανέβηκε στην πέμπτη θέση ενώ ο Verstappen είχε μείνει δέκατος, με τους Gasly, Sainz, Stroll και Ricciardo ανάμεσά τους.
Κατάταξη στα μισά
Λίγο μετά τη μέση του αγώνα, στον γύρο 32 η κατάταξη ήταν Perez, Alonso, Leclerc, Norris, Hamilton, Gasly, Sainz, Ricciardo, Verstappen, Stroll, Russell, Ocon, Raikkonen, Vettel, Bottas, Giovinazzi, Latifi, Tsunoda, Schumacher και Mazepin. Ωστόσο από αυτούς οι τρεις πρώτοι (Perez, Alonso, Leclerc), ο Gasly και ο Giovinazzi δεν είχαν κάνει ακόμα αλλαγή ελαστικών.
Εγκατάλειψη
Η πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα ήρθε στον γύρο 33, όταν η Haas ενημέρωσε τον Schumacher ότι έπρεπε να μπει στα pits επειδή υπήρχε ένα πρόβλημα με το μονοθέσιο που δεν μπορούσε να επιλυθεί.
Παρέμβαση Wolff
Με τον Bottas να έχει πέσει στη θέση 14 μετά και τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών που έκανε, ο Wolff ανέλαβε να κινητοποιήσει και αυτόν (όπως έκανε νωρίτερα με τον Hamilton), μιλώντας του μέσω του team radio και λέγοντάς του ότι πρέπει να προσπεράσει τους οδηγούς που ήταν μπροστά του ώστε να μπει στους βαθμούς, δηλαδή τουλάχιστον τους Russell, Ocon, Raikkonen και Vettel.
Οι μάχες συνεχίζονται
Ο Hamilton πλησίασε και προσπέρασε τον Leclerc στον γύρο 35, έτσι η Ferrari αμέσως μετά κάλεσε τον οδηγό της στα pits. Η αλλαγή ήταν κάπως αργή (4.8 δευτερόλεπτα), με αποτέλεσμα ο Μονεγάσκος να πέσει 13ος.
Σε αυτό το σημείο ελαστικά άλλαξε και ο Perez, με τη Red Bull να κάνει και εκείνη λάθος, κρατώντας τον Μεξικανό σταματημένο για 8.9 δευτερόλεπτα.
Ο Hamilton κυνηγάει την πρωτιά
Πλέον ο Hamilton έχοντας προσπεράσει και τον Sainz φιγουράριζε στη δεύτερη θέση στον γύρο 39 από τους 53, όμως η διαφορά του από τον πρωτοπόρο Norris ήταν κάτω από 2 δευτερόλεπτα και μειωνόταν συνεχώς. Έτσι, ο Βρετανός είχε μόνο μία προσπέραση να κάνει ακόμα ώστε να φτάσει στη νίκη νούμερο 100.
Ήρθε η βροχή
Στους επόμενους γύρους ο Norris κατάφερνε να κρατάει τον Hamilton ελάχιστα πάνω από το 1 δευτερόλεπτο ώστε να μην έχει DRS, όμως στον 46 ήρθαν οι πρώτες σταγόνες βροχής, με πολλούς οδηγούς να αναφέρουν τις πρώτες ενδείξεις ειδικά στις στροφές 5, 7 και 10.
Στον γύρο 47 ο Norris έκανε λάθος στη στροφή 4 όμως κατάφερε να μείνει μπροστά, ωστόσο πλέον ο οδηγός της Mercedes πλησίασε και είχε DRS. Παρ’ όλα αυτά ο Norris κατάφερε να απομακρυνθεί στα 2 δευτερόλεπτα.
Ενδιάμεσα ελαστικά
Λόγω της ολισθηρότητας οι Bottas, Russell, Raikkonen και Mazepin έβαλαν τα ενδιάμεσα ελαστικά, με τους Verstappen, Sainz και Ricciardo να ακολουθούν.
Στον γύρο 50 μπήκε και ο Hamilton για ενδιάμεσα. Η απόστασή του από τον Alonso που ήταν τρίτος του επέτρεψε να μη χάσει θέση, όμως πλέον ο Norris απείχε 25 δευτερόλεπτα.
Το λάθος Norris-McLaren
Ωστόσο πλέον η κατάσταση της πίστας ήταν τόσο κακή που ο Hamilton κατάφερε να προσπεράσει στον 51, τη στιγμή που ο Norris γλιστρούσε εκτός αγωνιστικής διαδρομής.
Τελικά ο Βρετανός της McLaren κατάφερε να φτάσει στα pits και να βάλει τα ενδιάμεσα στον γύρο 52, όμως αυτή η καθυστέρηση τον έριξε στην όγδοη θέση.
Εκτός από τον Hamilton, μεγάλος κερδισμένος από τη βροχή ήταν και ο Bottas, ο οποίος κατάφερε μέσα στον χαμό να ανέβει πολλές θέσεις και να φτάσει μέχρι και την πέμπτη.
Τερματισμός-Ο Hamilton γράφει ιστορία
Έτσι, ο Hamilton πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού, ο Verstappen τερμάτισε δεύτερος 53 δευτερόλεπτα μακριά, ενώ ο Sainz ήταν εκείνος που συμπλήρωσε το βάθρο.
Πίσω τους, τέταρτος είδε την καρό σημαία ο Ricciardo, πέμπτος ο Bottas και έκτος ο Alonso. Ο Norris τελικά τερμάτισε έβδομος παίρνοντας και τον έναν επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο, ο Raikkonen πήρε τους 4 βαθμούς της όγδοης θέσης, ο Perez δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την ένατη θέση, ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα έκλεισε ο Russell.
Το πρωτάθλημα αλλάζει χέρια. Ξανά
Μετά τη Ρωσία η πρωτοπορία στο πρωτάθλημα άλλαξε και πάλι χέρια, με τον Hamilton να παίρνει προβάδισμα δύο βαθμών έναντι του Verstappen. Πλέον ο Βρετανός έχει 246.5 βαθμούς, με τον μεγάλο του αντίπαλο στους 244.5 βαθμούς.
Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Mercedes κατάφερε να αυξήσει το προβάδισμά της, καθώς ο Hamilton τερμάτισε μπροστά από τον Verstappen και ο Bottas μπροστά από τον Perez. Έτσι, η γερμανική ομάδα έχει 397.5 βαθμούς, ενώ η Red Bull ακολουθεί με 364.5 βαθμούς. Στη μάχη της τρίτης θέσης η Mclaren έχει 234 βαθμούς, έναντι 216.5 της Ferrari. Μάχη και για την πέμπτη θέση ανάμεσα σε Alpine και AlphaTauri με 103 βαθμούς για τους Γάλλους και 84 για τοη μικρή ομάδα της Red Bull. Η Aston Martin έχει φτάσει τους 59 βαθμούς, η Williams τους 23, η Alfa Romeo είναι προτελευταία με 7 και η Haas είναι δέκατη όντας η μοναδική που δεν έχει βαθμολογηθεί.
Επόμενη στάση
Η επόμενη μάχη του πρωταθλήματος θα δοθεί στην Κωνσταντινούπολη το τριήμερο 8 – 10 Οκτωβρίου, όπου πέρυσι ο Hamilton είχε σφραγίσει το έβδομο πρωτάθλημα σε έναν αγώνα roller coaster λόγω της βροχής.