Αν μην τι άλλο στην εποχή μας, θέλεις το αμάξι που θα πληρώσεις για καινούργιο, να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερα. Να δικαιολογεί τα λεφτά του και να μπορεί να προσφέρει χώρους, γκάζι οικονομικό και φυσικά να χαίρεσαι να το βλέπεις. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί το νέο Seat Leon FR που οδηγούμε και που δικαιολογεί στο 100% τα 22.590 ευρώ που ζητάει.
Βραβείο
Για αρχή, είναι αντικειμενικά όμορφο
Ναι, το Leon είναι από τα αυτοκίνητα που δε μπορεί να πεις κανείς, oτι δεν αρέσει η σχεδίαση του.
Eξάλλου δεν είναι τυχαίο οτι κατέκτησε το πρώτο βραβείο του ευρωπαϊκού δημοσιογραφικού οργανισμού ΑutoBest, “Best Buy Car of Europe 2021” .
Εξάγωνη μάσκα σε ένα επιθετικό εμπρός σύνολο που καταλήγει σε Led φώτα, 18άρες δίχρωμες ζάντες και πίσω ενιαίο φως που τραβάει τα βλέμματα σαν μαγνήτης, είναι κάτι που δεν περνάει απαρατήρητο.
Ένα σύνολο που διαθέτει και δύο μπούκες, ενώ τις νυχτερινές ώρες, η πίσω ενιαία λεπτή λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα ανάβοντας, είναι το highlight και υπογραφή του. Είναι Leon, είναι FR και πραγματικά δεν μοιάζει με κανένα άλλο, και κυρίως με την προηγούμενη γενιά του. Πλέον της καλλιγραφικής προσέγγισης στην ονομασία.
Ψηφιακό εσωτερικό με σπορ πινελιές για μην ξεχνάς ποια έκδοση οδηγείς
Όπως και στο εξωτερικό, έτσι και η καμπίνα δεν θυμίζει τίποτα το Leon που ξέραμε, μπαίνοντας σε μία ψηφιακή εποχή. Πρωταγωνιστής ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10.25 ιντσών με εξαιρετική ευκρίνεια, ελληνικό μενού και ιδιαίτερα σπορ στήσιμο. Παράλληλα η κεντρική οθόνη των 8.25 ιντσών στο ταμπλό είναι το κέντρο ελέγχου (χρειάζεται όμως μία μικρή εξοικείωση), ενώ ο δυναμισμός της έκδοσης FR δηλώνει διακριτικά το «παρών» με τις διάσπαρτες κόκκινες ραφές και το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με την επίπεδη βάση.
Επίσκεψη στο Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου με το υβριδικό Seat Leon!
Δε ξεχνάει τον οικογενειακό του σκοπό ως μέλος της μικρομεσαία κατηγορίας, οφείλει να χωράει και να μεταφέρει τα οικογενειακά βάρη χωρίς να ζορίζεται. Έτσι λοιπόν το Leon με μήκος στα 4.386 χλστ. (+86 χλστ.), πλάτος στα 1.800 χλστ. (-16 χλστ.) και ύψος στα 1.442 χλστ, θα μεταφέρει παραπάνω από άνετα 4 ενήλικες επιβάτες χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό, ενώ τα 380 λτ. του χώρου αποσκευών είναι ένα πολύ καλό νούμερο, που συνδυάζεται και με ρεζέρβα! Εάν πάλι είστε πολύτεκνος, τότε υπάρχει και η έκδοση Sportstourer με ασύγκριτους χώρους.
Κάτω από το αρκετά μακρύ καπό του μοντέλου, υπάρχει ο γνώριμος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5 EcoTSI των 150 ίππων (διατίθεται και με 130 ίππους) και 250 Nm ροπής. Ένα σύνολο που αποδίδει γραμμικά, και συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι σασμάν (υπάρχει και το DSG), και βρίσκει εξαιρετική ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις και κατανάλωση. 0-100 σε 8.4 δευτ., τελική στα 216χλμ./ώρα, την ώρα που λόγω και της δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρου, η κατανάλωση διαμορφώνεται στα 8.5 λίτρα./100χλμ.
Η σπιρτάδα του κινητήρα, η χαμηλωμένη ανάρτηση (λόγω FR έκδοσης) και το καλοστημένο πλαίσιο, δίνουν στον οδηγό αρκετή σιγουριά σε κάθε διαδρομή. Το Leon διατηρεί και αυξάνει τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, ο οποίος φυσικά αλλάζει από τα 4 προγράμματα οδήγησης που διαθέτει (Eco,Normal, Sprot, Individual). Εξαιρετικό πάτημα και ποιότητα κύλισης , ευθύβολο στις ανοικτές διαδρομές, ενώ η ουδετερότητα επικρατεί και στις κλίσεις. Ένα αμάξωμα καλά ζυγισμένο που θα βάλει το κερασάκι στην τούρτα της αυτοπεποίθησης με τα εξαιρετικά του φρένα.
Σπορ, οικογενειακό με πραγματικά πληρέστατο εξοπλισμό (από κάμερα μέχρι τριζωνικό κλιματισμό) και χώρους που θα λατρέψει κάθε πατέρας, όπως και την απαραίτητη ρεζέρβα (καθώς μια φορά θα κλατάρει το ελαστικό και θα είναι στην πλέον ακατάλληλη στιγμή). Τα 22.590 ευρώ είναι δικαιολογημένα για το Leon FR που έχει το δικό του χαρακτήρα.