Τις μέρες που συμβιώσαμε με το νέο Nissan Qashqai αισθανόμασταν σα να μας συνόδευε σε κάθε μας έξοδο κάποιο διάσημο «πρόσωπο», το οποίο πραγματοποίησε το επόμενο επιτυχημένο επαγγελματικό του βήμα.
Οι θαυμαστές του στη χώρα μας έσπευδαν να το συγχαρούν από κοντά και να ζητήσουν «αυτόγραφο». Στην τρίτη του πλέον γενιά το δημοφιλές ιαπωνικό crossover, ανέβασε ακόμα πιο ψηλά τον πήχη σε κάθε τομέα και απέδειξε ότι το καλό μπορεί πάντα να γίνει καλύτερο.
Σε έχω δει, κάπου σε ξέρω
Σχεδιαστικά έχει διατηρήσει στοιχεία από το απερχόμενο μοντέλο, ωστόσο απέκτησε αρκετά μοντέρνα χαρακτηριστικά. Το μεγαλύτερο βάρος των αλλαγών έπεσε στο εμπρός τμήμα. Εστιάστε στα στενόμακρα φωτιστικά σώματα, με τα επάνω φώτα ημέρας που είναι τεχνολογίας Led, να δημιουργούν με τα κάτω ένα σχήμα «μπούμερανκ», θυμίζοντας στην όψη το μικρότερο Juke.
Πιο εμφατική πλέον η χαρακτηριστική V-Motion χρωμιωμένη μάσκα της Nissan. Αναμορφωμένα τα πίσω φωτιστικά σώματα δημιουργούν μια «μύτη» προς τα φτερά, ενώ κεντρικά στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται, με διαφορετική γραμματοσειρά, το όνομα του Qashqai.
Γενικότερα οι γραμμές του έχουν γίνει πιο αιχμηρές, ενώ το συνολικό παρουσιαστικό δείχνει πιο μυώδες. Προσωπική μας άποψη, αλλά η συγκεκριμένη απόχρωση του αμαξώματος, θεωρούμε ότι δεν αναδεικνύει στο έπακρο το δυναμισμό του νέου Qashqai.
Παρατηρήστε επίσης τις όμορφες ματ ζάντες των 17 ιντσών, οι οποίες ντύνονται με ελαστικά υψηλού προφίλ. Αναφορικά τώρα με τις διαστάσεις. το μήκος διαμορφώνεται πλέον στα 4.425 χλστ. (+35), το ύψος στα 1.625 χλστ. (+10) και το πλάτος στα 1.835 χλστ. (+32).
Αγνώριστο εσωτερικό-Άνοδος σε ποιότητα και χώρους
Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές την ποιότητα στο εσωτερικό ενός μοντέλου την αντιλαμβάνεσαι σχεδόν την πρώτη στιγμή, από τον ήχο που θα κάνει η πόρτα στο κλείσιμο της. Τα υλικά και η συναρμογή τους στο ενδότερα, «φλερτάρουν» με την premium κατηγορία.
Αφρώδες πλαστικό σκεπάζει το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό, ενώ δερμάτινες επενδύσεις έχουν τοποθετηθεί πιο μπροστά, αλλά και στο τιμόνι. Η όλη κατασκευή δείχνει αρκετά στιβαρή με καλό φινίρισμα. Ματ μαύρα διακοσμητικά ένθετα συναντάμε στη βάση της κεντρικής κονσόλας και στα πάνελ των θυρών.
Η λεπτή κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών έχει εύκολο μενού, ενώ στον πίνακα οργάνων έχει τοποθετηθεί μια μικρότερη TFT 7 ιντσών, πολλαπλών ενδείξεων. H ψηλή θέση οδήγησης εξασφαλίζει καλή περιμετρική ορατότητα, το κάθισμα προσαρμόζεται αμέσως στον εκάστοτε σωματότυπο, ενώ είναι φαρδύ και αρκετά ξεκούραστο.
Ας περάσουμε στην πίσω σειρά καθισμάτων. Αρχικά να πούμε ότι μας εντυπωσίασε το άνοιγμα σχεδόν 90 μοιρών των πίσω θυρών, που κάνει σαφώς πιο εύκολη την επιβίβαση και την αποβίβαση. Οι πίσω επιβάτες έχουν μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια τους, χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο των 2.665 χλστ. (+20), ενώ υπάρχει αρκετός «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Το κεντρικό δάπεδο είναι σχεδόν επίπεδο και δε θα ενοχλήσει το μεσαίο τρίτο πίσω επιβάτη.
Επόμενη στάση στο πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου κυμαίνεται από 436 έως 504 λίτρα, ικανοποιώντας το κοινό που απευθύνεται το Qashqai. Έχει φαρδύ άνοιγμα, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ ένα μικρό «σκαλοπάτι» που δημιουργείται στο βάθος του, κάνει ίσως λιγότερο εκμεταλλεύσιμο το εσωτερικό του σχήμα.
Υβριδικό με 140 ίππους
Για πρώτη φορά στην ιστορία του το Qashqai αποκτά υβριδική τεχνολογία. Στην προκειμένη περίπτωση οδηγούμε την έκδοση με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V. Αυτό απαρτίζεται από τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T, απόδοσης 140 ίππων (5.500 σ.α.λ.) και μπαταρία λιθίου, η οποία αποθηκεύει ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα. Στόχος είναι η ενίσχυση της απόδοσης, η υποβοήθηση του κινητήρα στο έργο του, ο περιορισμός των εκπεμπόμενων ρύπων (143 γρ./χλμ.-προδιαγραφών Euro 6d-full) και της κατανάλωσης καυσίμου.
Ειδική μνεία αξίζει στην ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα, από τον οποίο λάμπουν με την απουσία τους, σε όλο το εύρος λειτουργίας του, κραδασμοί και θόρυβοι. Στις αρκετά χαμηλά στροφές εμφανίζει μια ατονία, η οποία ξεπερνιέται μόλις εμφανιστεί η πλούσια ροπή των 240 Nm (1.650-4.000 σ.α.λ.), ενώ ανεβάζει με αρκετά γραμμικό τρόπο ρυθμό. Η προθυμία του γίνονται εντονότερη στις μεσαίες στροφές, ενώ συνεχίζει να έχει μπρίο και στις υψηλότερες.
Για το τυπικό κομμάτι να πούμε ότι για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 12,2 δευτ. και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 188 χλμ./ώρα. Με επιλεγμένο, από το διακοπή D-Mode, το πρόγραμμα οδήγησης Eco (υπάρχουν επίσης τα Sport και Standard) καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 7,9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6,4-6,5 λίτρα/100 χλμ.). Υψηλή βαθμολογία λαμβάνει και το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, το οποίο έχει σχετικά σφιχτή κλιμάκωση, μαλακό σε αίσθηση λεβιέ με άψογα κουμπώματα, ενώ μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Ώρα για οδήγηση
Παραπάνω, μιλώντας για το εσωτερικό του νέου Qashqai, του αναγνωρίσαμε πολλά χαρακτηριστικά από την premium κατηγορία. Το ίδιο ισχύει και για την οδηγική του συμπεριφορά, η οποία είναι από τα πιο δυνατά του «χαρτιά».
Από τα πρώτα που θες να εκθειάσεις είναι η ποιότητα κύλισης, η οποία έχει κάνει άλμα προόδου. Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-C το νέο Qashqai έχει αυξήσει την ακαμψία και έχει μειώσει το συνολικό του βάρος.
Η ανάρτηση έχει σχετικά μαλακή ρύθμιση και είναι εξαιρετικά απορροφητική (ξεχνάς ότι πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας) όταν οι τροχοί συναντούν λακκούβες, ενώ αφήνει στο αμάξωμα περιθώρια μόνο για λογικές κλίσεις. Η άνεση έχει τον πρώτο λόγο και σίγουρα μιλάμε για ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο.
Αποτελεσματικά τα φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη με αεριζόμενους δίσκους εμπρός (296 χλστ.) και πίσω (292 χλστ.). Ανεβάζεις το παράθυρο και έξω από την καμπίνα παραμένουν σχεδόν όλοι οι θόρυβοι. Η ηχομόνωση διατηρεί τη θωράκιση της ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες. Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση, ενώ στο πρόγραμμα Sport αποκτά πιο μεστή αίσθηση, ενώ ταυτόχρονα η απόκριση στο γκάζι γίνεται αμεσότερη.
Συνοψίζοντας
Σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία το νέο Qashqai ρίχνεται στη μάχη έχοντας στη φαρέτρα του όχι μόνο τα παλιά του «παράσημα». Στο οπλοστάσιο του υπάρχει η εξελικτική σχεδίαση, η υβριδική τεχνολογία, οι πλούσιοι χώροι, η υψηλή ποιότητα των υλικών και η οδηγική του αναγέννηση. Η αρχική του τιμή, στην εξοπλιστική έκδοση Elite, διαμορφώνεται στα 24.490 ευρώ.