Τα Plug-in υβριδικά μοντέλα έχουν μπει στη ζωή μας δυναμικά και μάλιστα είναι η δημοφιλέστερη κατηγορία οχημάτων στην κατηγορία των στελεχών επιχειρήσεων.
Με τους κανονισμούς για τους ρύπους να είναι πιο αυστηροί από ποτέ, τα Plug-in ήρθαν για να σώσουν την παρτίδα προσφέροντας καταναλώσεις από 1.5λτ./100χλμ., μηδενικά τέλη – εταιρικό φόρο, και δίνοντας τη δυνατότητα για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
Πώς λειτουργούν;
Στην πράξη ένα Plug-in υβριδικό μοντέλο διαθέτει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, και όταν έχει φορτιστεί (συνδεόμενο σε οποιαδήποτε πρίζα) μπορεί να κινηθεί για μερικά χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά, συνδυαστικά με τη βενζίνη, είτε αποκλειστικά με βενζίνη. Παράλληλα η μπαταρία φορτίζει και κατά το φρενάρισμα, δίνοντας επιπλέον χιλιόμετρα με χαμηλότερη κατανάλωση.
Πότε όμως ένα Plug-in αυτοκίνητο αξίζει πραγματικά τα λεφτά του;
Αρχικά να αναφέρουμε πως ένα Plug-in μοντέλο συγκριτικά με ένα καθαρά βενζίνης, έχει μία διαφορά της τάξεως από 3.500 ευρώ έως και 6.500 ευρώ, καθώς προσφέρει όπως προ είπαμε καλύτερη κατανάλωση, καλύτερες επιδόσεις και περισσότερη τεχνολογία. Όμως για να συμφέρει η αγορά του οφείλεις να έχεις «καλύψει» κάποιες απαιτήσεις του.
- Να έχεις καθημερινά σημείο φόρτισης: Εάν μπορείς να το φορτίζεις καθημερινά τότε ναι, το κέρδος είναι ξεκάθαρο, εάν όμως το χρησιμοποιείς 9 στις 10 φορές με βενζίνη, τότε χαμένος βγαίνεις.
- Να γνωρίζεις πως το μεγαλύτερο βάρος από μπαταρίες και ηλεκτρικό μοτέρ, μειώνει την οδηγική απόλαυση. Οπότε θα είναι σώφρων η αγορά του να συνοδεύεται κυρίως από συγκεκριμένες διαδρομές.
Η χώρα που μέχρι τον Απρίλιο θα πουλάει μόνο ηλεκτρικά και υβριδικά
Η αλήθεια είναι πως σταδιακά οι ακόμα πιο αυστηροί κανονισμοί Euro 7 θα αναγκάσουν την αγορά να κινείται αποκλειστικά γύρω από αμιγώς ηλεκτροκίνητα, μιας και η περαιτέρω ανάπτυξη των Plug-in υβριδικών θα είναι ασύμφορη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Εσείς πιστεύετε πως η μεταβατική λύση των Plug-in υβριδικών μοντέλων έχει μέλλον, ή είναι ένα μικρό βήμα με κοντινό τέλος;