Ο πρώτος μήνας του φθινοπώρου, ο Σεπτέμβριος, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αντιπροσωπείες στο ζήτημα των παραδόσεων καινούργιων αυτοκινήτων λόγω έλλειψης των microchips, αναλογικά δεν ήταν για …ενστάσεις.
Ο πήχης σταμάτησε στις 6.687 ταξινομήσεις, όταν στο ίδιο διάστημα του 2019 ήταν 5.982 μονάδες και το 2020 ο πήχης ανέβηκε στις 7.170 ταξινομήσεις.
Το πρόβλημα με τα microchips έχει δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στην παγκόσμια αγορά του αυτοκινήτου, καθώς η ζήτηση είναι πολύ μεγαλύτερη από την παραγωγή, κάτι που θα επιφέρει αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων, όπως διαφαίνεται στον ορίζοντα.
Πότε η αγορά θα βρει το ρυθμό στις παραδόσεις ουδείς γνωρίζει καθώς η ιστορία έχει πολύ βάθος και το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί βρίσκεται αλλού.
Τα microchips φρενάρουν την έκθεση Αυτοκίνηση 2021
Αρκεί να τονίσουμε ότι η χώρα που παράγει τα microchips είναι η Κίνα.
Πάντως οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο επόμενο διάστημα πολλά «κεφάλια» θα πέσουν από την κορυφή ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν ήταν οι αναμενόμενες, ειδικά στην Κίνα που αποτελεί τον ένα εκ των βασικών πυρήνων στη διάθεση καινούργιων αυτοκινήτων.
Ας «γυρίσουμε» λοιπόν την Ελλάδα
Για άλλον ένα μήνα η Toyota ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου με 754 μονάδες, η Peugeot που σταθερά βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 692 και τρίτη η Hyundai που ανέβηκε σκαλί με 617.
Για την ιστορία η καλύτερη ημέρα του Σεπτεμβρίου ήταν η Τετάρτη (29) με 723 ταξινομήσεις ενώ η χαμηλότερη η 7η Σεπτεμβρίου( Τρίτη).
Αναλυτικά οι ταξινομήσεις έχουν ως εξής
Τoyota- 754
Peugeot- 692
Hyundai – 617
VW- 582
Opel- 531
Suzuki- 390
Citroen- 366
Kia- 349
BMW- 292
Audi- 253
Ford- 235
Skoda- 213
Seat- 209
Nissan- 206
Renault- 169
Fiat- 149
Mercedes- 137
Tesla- 96
Jeep- 88
Volvo- 67
Mini- 65
Dacia- 60
Mazda- 50
Land Rover- 36
Honda- 32
Cupra- 11
Smart- 8
Lexus- 7
Porsche- 7
Alfa Romeo- 5
Subaru- 3
Jaguar- 2
Abarth- 2
Mitsubishi- 2
Daihatsu- 1
Maserati- 1
Σύνολο: 6.687