Με το πέρασμα των χρόνων οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων αυξάνονται, όχι μόνο επειδή αυτό επιβάλει ο νόμος της αγοράς, αλλά και διότι ενσωματώνουν προηγμένα συστήματα ασφαλείας/τεχνολογίας, ενώ σίγουρα ρόλο παίζει και ο επιτακτικός εξηλεκτρισμός τους.
Παράλληλα όμως ανοδική πορεία ακολουθούν, σε μεγαλύτερο μάλιστα βαθμό, και οι τιμές στα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων. Αυτό είναι το συμπέρασμα έρευνας που πραγματοποίησε η Γερμανική Ασφαλιστική Ένωση. Αξιοσημείωτο είναι ότι σε σύγκριση με το 2013 οι τιμές στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί κατά 44%.
Για ποιο λόγο όμως συμβαίνει αυτό; Διότι υπάρχει ένα είδος μονοπωλίου. Ο αριθμός των προμηθευτών ανταλλακτικών αυτοκινήτων είναι μικρός, επομένως ο ελάχιστος ανταγωνισμός ανάμεσά τους, δε δίνει κάποιο κίνητρο για μείωση των τιμών, αλλά αντιθέτως για αύξηση.
Δείτε ακόμα: Ποιο Toyota με ένα μόνο γέμισμα κάνει 1.360 χλμ;
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τον εξωτερικό σχεδιασμό των μοντέλων τους, καθιστώντας έτσι πολύ δύσκολο στις εταιρείες να παράγουν φθηνότερα ανταλλακτικά. Επιπλέον τα υλικά, με τα οποία κατασκευάζονται σήμερα τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων είναι ακριβότερα.
Το αποτέλεσμα είναι να αγοράζουμε κυρίως γνήσια ανταλλακτικά σε προκαθορισμένες τιμές, οι οποίες συνήθως είναι αρκετά «τσιμπημένες». Έχει παρατηρηθεί ότι οι τιμές στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων αυξάνονταν κατά μέσο όρο 6% σε ετήσια βάση.
Για παράδειγμα, η μάσκα ενός αυτοκινήτου είναι ακριβότερη πλέον κατά 9%, η πόρτα του χώρου αποσκευών κατά 60% και το πίσω φωτιστικό σώμα κατά 67%. Σύμφωνα με τη Γερμανική Ασφαλιστική Ένωση, το μέσο κόστος ζημιών στα αυτοκίνητα για τις ασφαλιστικές εταιρείες ήταν 3.100 ευρώ το 2020, δηλαδή 700 ευρώ περισσότερα σε σύγκριση με το 2013.
Επομένως, για ένα απλό τρακάρισμα του αυτοκινήτου σας, π.χ. αλλαγή φτερού, η οικονομική σας επιβάρυνση θα είναι σαφώς μεγαλύτερη.