Τον Οκτώβριο του 1966, ο κόσμος των supercar γιόρτασε έναν νέο πρωταγωνιστή, το Toyota 2000GT.
Στην πίστα δοκιμών υψηλής ταχύτητας Yatabe στον ιαπωνικό νομό Saitama κοντά στο Τόκιο, το Toyota 2000GT έθεσε υποψηφιότητα για τρία νέα παγκόσμια ρεκόρ και πρόσθεσε 13 ρεκόρ διεθνούς κλάσης, πάντα υπό την επίβλεψη της FIA.
Η ιστορία των ρεκόρ έχει κάπως έτσι. Μετά την πρεμιέρα του πρωτότυπου 2000GT στο σαλόνι αυτοκινήτου του Τόκιο το 1965 και τις πρώτες αγωνιστικές επιτυχίες του, η Toyota υπέβαλε το 2000GT σε ένα συγκλονιστικό τεστ 72 ωρών με στόχο τα παγκόσμια ρεκόρ της εποχής. Ο βασικός λόγος ήταν ότι η Toyota ήθελα να δείξει τις επιδόσεις του πρώτου ιαπωνικού τεχνολογικά επαναστατικού σούπερ σπορ αυτοκινήτου πριν ξεκινήσει η παραγωγή του, που ήταν προγραμματισμένη μέχρι τα μέσα του 1967.
Η Toyota τοποθέτησε στο 2000GT τον πιο σύγχρονο, για την εποχή κινητήρα, 6κύλινδρο εν σειρά, 2.0 λίτρων με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και κεντρικά τοποθετημένα μπουζί. Αυτό το αυτοκίνητο συμμετείχε τον Μάιο του 1966 σε αγώνες στην πίστα του Fuji. Εκεί το 2000GT των 150 ίππων κατέλαβε αμέσως την τρίτη θέση.
Ένα μήνα αργότερα στον πρώτο Ιαπωνικό αγώνα μεγάλων αποστάσεων, τα 1.000 χιλιόμετρα της Suzuka δύο Toyota 2000GT πέτυχαν το 1-2.
Σε αυτόν τον αγώνα η Toyota είχε αυξήσει την απόδοση των ελαφρών αγωνιστικών αυτοκινήτων τοποθετώντας τρία διπλά καρμπυρατέρ Weber με την ισχύ να αγγίζει τους 200 ίππους, και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα δίνοντας έτσι κάποιο προβάδισμα σε σχέση με τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές με τα θηριώδη V12 μοτέρ.
Η Toyota προετοίμασε τη μεγάλη ιστορική επιτυχία για τις πρώτες τρεις ημέρες τον Οκτώβριο του 1966. Το Τεχνικό Κέντρο Toyota στο Susono-cho με το οβάλ δοκιμή δεν είχε ανοίξει ακόμη, αλλά η νέα πίστα των 5,5 χιλιομέτρων της Yatabe προσέφερε τις καλύτερες συνθήκες για να πραγματοποιηθούν τα ρεκόρ.
Θεωρητικά πάντα καθώς αυτό που δεν υποψιάστηκε κανείς για το πώς θα αντιμετωπιστεί ήταν οι ξαφνικές βροχές που μοιάζουν με μουσώνες κάνοντας το κυνήγι των νέων παγκόσμιων ρεκόρ σχεδόν αδύνατο για την ομάδα της Toyota.
Αλλά η ομάδα οδηγών της Toyota 2000GT, η οποία ήταν ντυμένη με μια εμβληματική, κιτρινοπράσινη φόρμα κατόπιν αιτήματος του χορηγού της πετρελαϊκής εταιρίας Esso, δεν μπορούσε να σταματήσει με τίποιτα τη θέληση για την κατάρριψη των ρεκόρ και η τεχνολογία του αυτοκινήτου προπαραγωγής με σώμα αλουμινίου αποδείχθηκε απολύτως σταθερό ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες.
Για τα ρεκόρ, η Toyota επέλεξε ένα 2000GT που είχε ήδη συμμετέσχει σε αγώνες στην Ιαπωνία τον Μάιο.
Όμως το 2000GT πήρε φωτιά κατά τη διάρκεια των δοκιμών, αλλά η ζημιά αποκαταστάθηκε και το αυτοκίνητο προετοιμάστηκε για 72 ώρες από την TOSCO (Toyota Sports Corner), τον προκάτοχο της Toyota Gazoo Racing εκείνη την εποχή.
Καρότσα, 18αρα ζάντα και κόκκινες δαγκάνες! Μπορεί και το Toyota Hilux να δείχνει σπορ
Για να τονιστεί η στενή σχέση με το μεταγενέστερο αυτοκίνητο παραγωγής, οι τροποποιήσεις στο 2000GT για το κυνήγι του τίτλου στην πίστα Yatabe περιορίστηκαν σε μερικές αλλαγές, όπως ένα μεγαλύτερο ρεζερβουάρ 144 λίτρων, η εξάλειψη των αναδυόμενων προβολέων υπέρ των νέων σταθερών προβολέων, το μεγαλύτερο άνοιγμα αέρα για το ψυγείο, ένα ελαφρύ καπό κινητήρα με αεραγωγούς και μια τροποποιημένη αναλογία στη μετάδοση ώστε η ταχύτητα να αγγίζει τα 225 χλμ.
Ωστόσο, οι πέντε Ιάπωνες οδηγοί, Sashi Fukuzawa, Hiroshi Fushida, Shihomi Hosoya, Mitsuo Tamura και Tomohiko Tutmi, έλαβαν οδηγίες ώστε να οδηγούν όσο το δυνατόν πιο «ήπια» κατά τη διάρκεια των 2,5 πρώτων ωρών και η τελική ταχύτητα να μην ξεπερνάει τα 210 χλμ./ώρα.
Η Toyota επέτρεψε τέσσερις προπονήσεις στην πίστα Yatabe, αλλά όλες έληξαν πρόωρα λόγω προβλημάτων στον κινητήρα ή καταιγίδων.
Στη συνέχεια, ήρθε η 1η Οκτωβρίου 1966 και το Toyota 2000GT “κράτησε” γράφοντας τα νέα ρεκόρ…
Ούτε οι καιρικές συνθήκες ούτε οι δύο συγκρούσεις με ζώα ή το κλαταρισμένο ελαστικό δεν εμπόδισαν να δημιουργηθούν νέα ρεκόρ με τα οποία το ιαπωνικό αυτοκίνητο υψηλής τεχνολογίας ισοφάρισε τα προηγούμενα ρεκόρ ευρωπαϊκών και αμερικανικών σούπερ σπορ αυτοκινήτων.
Με μέσο όρο 206 χλμ./ώρα σε 72 ώρες, 15.000 χιλιόμετρα το Toyota 2000GT σημείωσε 3 παγκόσμια ρεκόρ, συμπληρωμένα με 13 ρεκόρ κατηγορίας.
Ποτέ άλλοτε ένα σπορ αυτοκίνητο στο στάδιο του πρωτοτύπου δεν παρείχε τέτοια αξιοπιστία πριν ακολουθήσει το δρόμο της παραγωγής. Τα ρεκόρ του Toyota 2000GT ήταν η είδηση από τον κόσμο του αυτοκινήτου που έκανε τον γύρο του κόσμου.
Το Toyota 2000GT των ρεκόρ στο κιτρινοπράσινο χρώμα στόλισε τα εξώφυλλα αμερικάνικων και ευρωπαϊκών ΜΜΕ, με την Toyota να υπενθυμίζει τα ρεκόρ αυτά, αρχικά με ένα Lexus LFA, το οποίο, ως ο σύγχρονος διάδοχος του Toyota 2000GT, έφερε τα χρώματα του αυτοκινήτου που έσπασε ρεκόρ το 2013, και ένα Toyota GT86, το οποίο κυκλοφόρησε στη Βρετανία το 2015
Δυστυχώς, το Toyota 2000GT των ρεκόρ στην πίστα Yatabe καταστράφηκε αργότερα σε ατύχημα, οπότε η Toyota κατασκεύασε ένα αντίγραφο βασισμένο σε ένα άλλο 2000GT διατηρώντας έτσι ζωντανό το πνεύμα του αυτοκινήτου -ρεκόρ μέχρι σήμερα.
Ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε σε μόλις 351 μονάδες, και κοσμεί τις διάφορες συλλογές από συλλέκτες ανά τον κόσμο.
Αυτό είναι λοιπόν το 2000GT που φέρει το στέμμα του ταχύτερου μαραθωνοδρόμου επι τροχών στον κόσμο.