Αναμφισβήτητα η αγορά καινούργιου αυτοκινήτου σου εξασφαλίζει, τουλάχιστον για κάποια χρόνια, τη γαλήνη ότι δε σου βγάλει βλάβες, καθώς όπως και να το κάνουμε το μεταχειρισμένο είναι «λαχείο».
Ωστόσο για να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο του «κουτιού» πρέπει σίγουρα να βάλεις πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Υπάρχει όμως και μια αρκετά προσιτή πρόταση, κοντά στα μόλις 6.000 ευρώ, αυτή του νέου Tata Punch.
Το εν λόγω μοντέλο της ινδικής εταιρείας προφανώς δε διατίθεται στην ελληνική αγορά, αξίζει όμως να το γνωρίσουμε και να δούμε την αναλογία αξίας/τιμής του.
Πρόκειται για ένα συμπαγών διαστάσεων crossover με το μήκος του να περιορίζεται στα 3.827 χλστ. Η σχεδίαση του δεν έχει κάποια πρωτοτυπία, αλλά βαδίζει στα συμβατικά και αποδεκτά μονοπάτια της κατηγορίας.
Τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι δυο επιπέδων, με τα επάνω να είναι στενόμακρα και τα κάτω τετραγωνισμένα, περιμετρικά του αμαξώματος υπάρχει μαύρο πλαστικό προστατευτικό, πατάει σε τροχούς 15 ή 16 ιντσών, τα φτερά του είναι τονισμένα, η οροφή δημιουργεί διχρωμία με το υπόλοιπο αμάξωμα, οι πίσω χειρολαβές των θυρών είναι «κρυφές», ενώ δεν απουσιάζουν οι ράγες οροφής.
Σύμφωνα με την Tata το νέο Punch «ομιλεί» τη σχεδιαστική γλώσσα “Impact 2.0”, ενώ βασίζεται στην αρχιτεκτονική ALFA (Agile Light Flexible Advanced Architecture). Tα Σχεδιαστικά Κέντρα της Tata σε Ινδία, Βρετανία και Ιταλία ένωσαν τις δυνάμεις τους για τη δημιουργία του νέου Punch.
Δείτε ακόμα: Η ψύχραιμη φωνή της Mazda στη φρενίτιδα της ηλεκτροκίνησης (video)
Στο εσωτερικό του τώρα, ανάλογα εννοείται με την εξοπλιστική έκδοση (Pure, Adventure, Accomplished και Creative) συναντάμε οθόνη αφής 4 ή 7 ιντσών, διακοσμητικά χρωματικά ένθετα στους αεραγωγούς, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα με 4 ή 6 ηχεία, θύρα USB, οθόνη 7 ιντσών ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός ή και πίσω.
Με μεταξόνιο 2.445 χλστ. το νέο Punch υποστηρίζει ότι μπορεί να φιλοξενήσει στην καμπίνα του μέχρι και 5 επιβάτες, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ βρίσκεται στα 366 λίτρα.
Κάτω από το εμπρός καπό του υπάρχει ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός Revotron βενζινοκινητήρας 1.2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 86 ίππους και 113 Nm ροπής. Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ή με αυτόματο 6αρι, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.
Παρότι προσθιοκίνητο έχει και off-road πτυχή ο χαρακτήρας του νέου Punch. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βρίσκεται στα 190 χλστ., μπορεί να περάσει μέσα από νερό με μέγιστο βάθος τα 370 χλστ., ενώ οι γωνίες προσέγγισης, αναχώρησης και ράμπας είναι 20,3/37,6/22,2 μοίρες αντίστοιχα.
Στη βασική έκδοση Pure η τιμή του νέου Tata Punch, σύμφωνα με τις τρέχουσες συναλλαγματικές αξίες, είναι μόλις 6.262 ευρώ και στην πλουσιότερη Creative 10.713 ευρώ.
Πιστεύετε ότι αν πωλούνταν στην Ελλάδα, με αυτές τις τιμές, θα ήταν best-seller;