To ταξίδι ήταν στα άδυτα της Opel, στο Ρουσελχάιμ, κοντά στη Φρανκφούρτη, όπου αποκαλύφθηκε το νέο Astra, σε έναν πολύ μικρό αριθμό εκπροσώπων του ευρωπαϊκού Τύπου. Ήταν η πρώτη παγκόσμια προβολή του μοντέλου
Ποιο Opel δουλεύει ρολόι μετά από 600.000 χλμ.;
Είναι το αυτοκίνητο με το οποίο η γερμανική εταιρία γυρίζει σελίδα φέρνοντας το μέλλον στο σήμερα, μέσω της τεχνολογίας και της συνδεσιμότητας.
Μπορεί το Mokka να ήταν το αυτοκίνητο που έδειξε το δρόμο στη νέα αυτή εποχή της Opel, όμως το νέο Astra είναι αυτό που άναψε τους προβολείς…
Όμως δεν ήταν μόνο το αυτοκίνητο, αλλά ο τρόπος που παρουσιάστηκε το αυτοκίνητο δίνοντας σαφές μήνυμα.
Εξάλλου συζητώντας και με τον Malcolm Ward (Exterior Design Director) μας τόνισε ότι η Opel με το νέο Astra πρέπει να δώσει δυναμικό παρόν σε αυτήν την μικρομεσαία κατηγορία, που αποτελεί έναν τεράστιο όγκο πωλήσεων.
Και για να το πετύχει πρέπει να αποπνέει φρεσκάδα, να ξεχωρίζει για την ποιότητα και να είναι τελείως διαφορετικό από τον προκάτοχό του. «Δουλέψαμε πολλές ώρες σε συνεργασία με το τμήμα εσωτερικού σχεδιασμού για αυτό το διαφορετικό αποτέλεσμα» τόνισε ο Ward και οι αντιδράσεις μας δικαιώνουν.
Το νέο Astra αναμένεται στη χώρα μας τον επόμενο χρόνο και θα είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης, diesel, plug-in hybrid και από το 2023 αμιγώς ηλεκτρικό.
Πως λοιπόν αντιμετωπίζεται το νέο Astra από την Opel Ελλάς;
Θέσαμε στον κ. Λεωνίδα Μισαλάκη “Country Director” της εταιρίας 5 ερωτήσεις και ιδού οι απαντήσεις.
Τι σημαίνει για την Opel το νέο Astra;
Το Astra στην αντίληψη των καταναλωτών είναι ταυτόσημο με τη μάρκα Opel, όπως άλλωστε και το Corsa. Κάθε νέα γενιά που παρουσιαζόταν είχε την ευρεία αποδοχή του κοινού σύμφωνα με τη στρατηγική της μάρκας.
Απευθυνόταν σε ανθρώπους που αναζητούν την ασφάλεια για τους ίδιους και την οικογένειά τους, την άνεση στα ταξίδια τους, τις καινοτομίες, τη σταθερότητα στις υπολειμματικές αξίες και φυσικά έναν συσχετισμό αξίας/τιμής που θα δικαίωνε την επιλογή τους. Ένα μοντέλο, δηλαδή, διαχρονικό. Αυτό είναι το μέρος που δεν αλλάζει με την έλευση της 6ης γενιάς.
Το νέο Astra διατηρεί τις αξίες με βάση τις οποίες πρωτοδημιουργήθηκε. Αυτό που αλλάζει όμως και μάλιστα σημαντικά είναι η σχεδίαση και η τεχνολογία που συνοδεύει το αυτοκίνητο.
Η Opel παρουσιάζεται με ένα νέο πρόσωπο, όχι μόνο στο υπάρχον πιστό κοινό της, αλλά και σε ανθρώπους που αναζητούν τη μοντέρνα και ταυτόχρονα λιτή σχεδίαση που προάγει την λειτουργικότητα. Είναι ένα μοντέλο που, χωρίς πλεονασμούς, κερδίζει τις εντυπώσεις τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του.
Η νέα σχεδιαστική γλώσσα, με το Opel Vizor εμπρός που ενσωματώνει αρμονικά τη μάσκα, το σήμα του κεραυνού και το σύστημα φωτισμού σε ένα ενιαίο οπτικά στοιχείο και το Pure Panel στο εσωτερικό που συνοψίζεται σε δύο μεγάλες οθόνες οι οποίες καταργούν μεγάλο αριθμό μπουτόν και προάγουν τη διαισθητική λειτουργία, είναι στοιχεία που δίνουν μία καινούργια οπτική στη μάρκα.
Η άλλη παράμετρος που έχει προστεθεί στη δημιουργία του νέου Astra είναι τα νέα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης και ο εξηλεκτρισμός του. Η δυνατότητα που δίνει στο αγοραστικό κοινό της η Opel, να επιλέξει μεταξύ διαφορετικών συστημάτων κίνησης – θερμικοί κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, δύο υβριδικές Plug-in εκδόσεις και σύντομα και αμιγώς ηλεκτροκίνητο συγκεράζουν αρμονικά το χθές, το σήμερα και το αύριο.
Mε όλες αυτές τις μάρκες υπο την ομπρέλλα Stellantis δεν έχει αρχίσει ένας εσωτερικός «πόλεμος» ;
Ο όμιλος Stellantis ελέγχει 14 μάρκες. Η κάθε μία από αυτές πρέπει να βρεί τη θέση της στην ομάδα.
Η Opel έχει ήδη προσδιορίσει σαφέστατα αυτή τη θέση, χωρίς μάλιστα να αλλάξει κάτι στη στρατηγική της.
Μία μάρκα Ηλεκτρική, Προσοδοφόρος και Παγκόσμια. Ο όμιλος δεν αποτελεί απειλή γι’αυτήν, αλλά ευκαιρία να υλοποιήσει τη στρατηγική της, εκμεταλλευόμενη τους πόρους, οικονομικούς, τεχνολογικούς αλλά πρωτίστως ανθρώπινους που είναι διαθέσιμοι.
Επιπλέον η Opel είναι η μοναδική Γερμανική μάρκα, με ότι αυτό συνεπάγεται. Πολλοί θα ζήλευαν την ιστορία της, την τεχνογνωσία της, τις υψηλών προδιαγραφών γραμμές παραγωγής της.
Δεν προβλέπουμε «πόλεμο». Μόνο ευγενική άμιλλα και απεριόριστες δυνατότητες σύνθεσης και δημιουργίας.
Γιατί μοντέλα της μικρής κατηγορίας, απουσιάζουν από τη γκάμα της Opel ;
Η Opel θέλει να προσφέρει λύσεις κινητικότητας, χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια και την ποιότητα.
Με την ευρεία έννοια του όρου «κινητηκότητα» οι κατηγορίες χάνουν το νόημά τους.
Δείτε για παράδειγμα το διαχωρισμό μεταξύ SUV και Crossover.
Οι γραμμές διαφοροποίησής τους δεν είναι πάντα ευδιάκριτες όπως βλέπουμε στα νέα μοντέλα που εισέρχονται στην αγορά.
Γιατί θα πρέπει να είναι άλλωστε… Σημασία έχει για τον καταναλωτή να καλύπτονται οι ανάγκες του, σε τιμή που θεωρεί αποδεκτή.
Εάν με τον όρο «μικρή κατηγορία» ορίζουμε απλώς ένα εύρος αποδεκτών τιμών, τότε θα πρέπει να υπάρχει συμβιβασμός στα χαρακτηριστικά που προανέφερα και που η Opel δεν διαπραγματεύεται.
Βλέπουμε όμως ως λύση κινητηκότητας το Rocks-e που λανσάρεται τώρα στη Γερμανία και δεν ανήκει σε καμμία από τις γνωστές κατηγορίες αυτοκινήτων.
Σε αυτήν τη νέα εποχή λόγω της ηλεκτροκίνησης η Opel που εστιάζει περισσότερο, σε σχέση με τον καταναλωτή;
Η απομάκρυνση από τα ορυκτά καύσιμα είναι μονόδρομος για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Η είσοδος της εταιρίας στην ηλεκτροκίνηση με το Corsa δεν είναι τυχαία.
Η Opel θέλει να είναι μία προσιτή και ταυτόχρονα συναρπαστική μάρκα. Πρέπει να βοηθήσουμε το κοινό να εξοικιωθεί με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ξεκινώντας με τη χρήση του κυρίως σε αστικές και περιαστικές διαδρομές, που θα έλεγα είναι το φυσικό περιβάλλον του Corsa.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε διαθέσιμα, η μέση ημερήσια απόσταση που καλύπτεται δεν ξεπερνά τα 60χλμ, οπότε το Corsa BEV χρειάζεται φόρτιση μόλις μία φορά μέσα στην εργάσιμη εβδομάδα.
Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός δεν βιώνει το άγχος της αυτονομίας, επειδή και οι περισσότεροι σταθμοί φόρτισης βρίσκονται εντός του αστικού ιστού.
Έχουμε λοιπόν ένα μοντέλο που εξυπηρετεί τις καθημερινές, συνήθεις μετακινήσεις μας, ευέλικτο, οικονομικό (χαμηλό κόστος κατανάλωσης ενέργειας και συντήρησης), με αθόρυβη λειτουργία, πράσινο οικολογικό αποτύπωμα και όταν ο οδηγός του το επιλέξει «συναρπαστικό» καθώς η μέγιστη ροπή του ηλεκτροκινητήρα είναι διαθέσιμη άμεσα.
Ποιότητες τις οποίες έχουν εκτιμήσει ιδιαίτερα οι ιδιοκτήτες και οδηγοί των ελαφρών φορτηγών της Opel τα οποία προσφέρονται στο σύνολο της γκάμας και ως αμιγώς ηλεκτρικά (BEV).
Παράλληλα η Opel έχει αναπτύξει και τη λύση της υβριδικής Plug-in τεχνολογίας σε μεγαλύτερα μοντέλα όπως το Grandland όπου οι ανάγκες αυτονομίας είναι μεγαλύτερες και οι απαιτήσεις του οδηγού περισσότερες (π.χ. τετρακίνηση). Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας που ακούει σήμερα στο όνομα ηλεκτροκίνηση, γίνεται προσβάσιμη στο ευρύ κοινό, ενώ η εμπειρία οδήγησης παραμένει συναρπαστική.
Υπάρχει σκέψη για να αυξήσετε στα αυτοκίνητα της Opel την εργοστασιακή εγγύηση
Η εργοστασιακή εγγύηση που προσφέρει η Opel σήμερα είναι 2 χρόνια, με δωρεάν επέκταση για άλλα 3 χρόνια, μέσα από το πρόγραμμα FlexCare που παρέχεται από τη Opel Automobile GmbH.
Η μπαταρία στα ηλεκτρικά οχήματα καλύπτεται με 8 χρόνια εγγύηση ή 160,000 χλμ. Τέλος, η αντισκωριακή προστασία φτάνει τα 12 έτη.
Δεν έχουμε ενδείξεις ότι αυτά τα προγράμματα χρειάζεται να αναθεωρηθούν, καθώς η ποιότητα των αυτοκινήτων μας και η ικανοποίηση των πελατών μας βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, όπως αποδεικνύεται από τους δείκτες πιστότητας και εξυπηρέτησης τους οποίους παρακολουθούμε σταθερά μέσω των ερευνών ικανοποίησης πελατών που διεξάγει η Opel.