To νέο crossover της Hyundai έβγαλε από τη φαρέτρα του τα «όπλα» ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, για να πολεμήσει στις απαιτητικές δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP.
Ποιο ήταν το αποτέλεσμα της μάχης για το νέο Bayon; Κατάφερε να αποσπάσει 4 από τα 5 αστέρια της βαθμολογίας που ορίζει ο EuroNCAP.
Ο θάλαμος επιβατών του κορεάτικου crossover δεν «τσαλακώθηκε» στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί του οδηγού και του συνοδηγού.
Ωστόσο οι χαμηλές δομές του ταμπλό κρίθηκαν επικίνδυνες για τα πόδια του οδηγού, ενώ οριακή προστασία είχε το στήθος του, με βάση τις μετρήσεις συμπίεσης. Το παραμορφώσιμο εμπόδιο στο οποίο προσέκρουσε το νέο Bayon, αποδεικνύει ότι σε πραγματικές συνθήκες το άλλο όχημα δεν θα είχε επικίνδυνες ζημίες.
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας η προστασία στο θώρακα του πίσω επιβάτη κρίθηκε περιορισμένη, όμως οι υπόλοιπες κρίσιμες περιοχές του σώματος είχαν καλή ή επαρκή προστασία.
Χωρίς αστερίσκους πέρασε το νέο Bayon την πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο αλλά και την πιο δύσκολη πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Στην πλευρική πρόσκρουση η προστασία από την επαφή των δυο μπροστινών επιβατών ήταν κακή, καθώς το νέο Bayon δεν εξοπλίζεται με κεντρικό αερόσακο.
Δείτε ακόμα: Οδηγούμε το νέο Hyundai Bayon: Το Crossover των 15.790 ευρώ που Συμφέρει πραγματικά!
Τα εμπρός και πίσω καθίσματα μαζί με τα προσκέφαλα τους είναι σε θέση να προστατέψουν καλά την περιοχή του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση.
Οι ανήλικοι επιβάτες μέσα στην καμπίνα του νέου Bayon είχαν καλή προστασία σε όλο τους το σώμα κατά τη διάρκεια της μετωπικής πρόσκρουσης. Εξαίρεση αποτελεί ο λαιμός του 10χρονου επιβάτη με την προστασία να είναι περιορισμένη.
Στην πλευρική πρόσκρουση η προστασία στο κεφάλι και στο στήθος του 10χρονου επιβάτη ήταν επαρκής και φτωχή αντίστοιχα. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ όλοι οι τύποι παιδικών καθισμάτων μπορούν να εγκατασταθούν σωστά.
Ανάμεικτα είναι τα αποτελέσματα για την προστασία στο κεφάλι του πεζού από το εμπρός καπό του Bayon, καθώς κυμάνθηκε μεταξύ οριακής και καλής. Ο προφυλακτήρας πάντως προστάτεψε καλά τα πόδια και τη λεκάνη του πεζού.
Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης του νέου Bayon εντοπίζει εκτός από οχήματα και τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Η απόκριση του συστήματος στα άλλα οχήματα ήταν οριακή, στους πεζούς ήταν επαρκής και στους ποδηλάτες ήταν καλή, με τις συγκρούσεις να αποφεύγονται ή να μετριάζονται τα αποτελέσματα τους τις περισσότερες φορές.
Η λίστα με τα βοηθητικά συστήματα ασφαλείας του Bayon περιλαμβάνει υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός και πίσω καθισμάτων, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, εντοπισμό της οδικής σήμανσης με τα όρια ταχύτητας και υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.
Ακολουθεί η αναλυτική βαθμολογία και το video από τις δοκιμές πρόσκρουσης του νέου Bayon.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 76%
Προστασία παιδιών: 82%
Προστασία πεζών: 76%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 67%