Τον περασμένο Απρίλιο η Toyota μας παρουσίασε σε πρωτότυπη μορφή το bZ4X, το οποίο μας είπε ότι θα είναι το πρώτο της μοντέλο που θα αναπτυχθεί εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο.
Σήμερα η ιαπωνική εταιρεία μας δείχνει το bZ4X όπως θα μπει στη γραμμή παραγωγής, αν και δεν υπάρχουν εμφανείς αλλαγές στην εξωτερική ούτε στην εσωτερική του σχεδίαση.
Το νέο bZ4X έχει crossover αμάξωμα, ενώ διακρίνεται για τις αιχμηρές του επιφάνειες. Παρατηρήστε ακόμα το μαύρο πλαστικό που επεκτείνεται στα τετραγωνισμένα φτερά, τους στενόμακρους Led εμπρός προβολείς, τις κάθετες εισαγωγές αέρα στα άκρα του προφυλακτήρα, τη διαιρούμενη αεροτομή οροφής, τα πίσω φωτιστικά σώματα που επικοινωνούν μεταξύ τους με μια φωτεινή λωρίδα και επεκτείνονται σε σχήμα “C” στα πίσω φτερά, ενώ οι τροχοί φτάνουν μέχρι 20 ίντσες.
Στο εσωτερικό τώρα, η εικόνα δε θυμίζει κανένα υφιστάμενο μοντέλο της Toyota. Το τιμόνι είναι ελλειπτικό στο κάτω τμήμα του, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με λεπτή TFT οθόνη 7 ιστών, είναι τοποθετημένος βαθύτερα.
Η κεντρική κονσόλα μοιάζει να αιωρείται καθώς από κάτω της υπάρχει κενός εκμεταλλεύσιμος χώρος, ενώ στο κέντρο βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής. Σύμφωνα με την Toyota το μακρύ μεταξόνιο του νέου bZ4X εξασφαλίζει άνετους χώρους για τους πίσω επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει 452 λίτρα.
Δείτε ακόμα: Πάτωσε ή θριάμβευσε το νέο Toyota Yaris Cross στα crash tests; (video)
Το νέο bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που βασίζεται πάνω σε μια νέα πλατφόρμα, ενώ αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Subaru, για αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Επιτρέπει την τοποθέτηση της μπαταρίας, χωρητικότητας 71.4 kWh, στο δάπεδο του οχήματος, εξασφαλίζοντας χαμηλό κέντρο βάρους, ιδανική κατανομή βάρους εμπρός-πίσω, υψηλή ακαμψία αμαξώματος, ενισχύοντας την ασφάλεια και τον χειρισμό του οχήματος.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Toyota δηλώνει πως ακόμα και μετά από 10 χρόνια οδήγησης, η μπαταρία αναμένεται να εξακολουθεί να λειτουργεί στο 90% της αρχικής της απόδοσης. Με μια πλήρη φόρτιση η αυτονομία θα φτάνει μέχρι τα 450 χλμ. (μέτρηση WLTP) ενώ ηλιακά πάνελ στην οροφή βοηθούν στη φόρτιση της όταν το όχημα κινείται ή είναι σταθμευμένο.
Ένας ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος σε κάθε άξονα του νέου bZ4X του προσφέρει σύστημα τετρακίνησης, ενώ η ισχύς διαμορφώνεται στους 217 ίππους και η ροπή στα 336 Nm. Ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτ. και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.
Με ένα μόνο ηλεκτροκινητήρα στο μπροστινό άξονα, το bZ4X έχει ισχύ 204 ίππους και ροπή 265 Nm, ενώ μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,4 δευτ. και η τελική ταχύτητα είναι 160 χλμ./ώρα.
Η οδήγηση του νέου bZ4X μπορεί να γίνεται μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, καθώς όσο πιέζεται επιταχύνει το όχημα και όσο απελευθερώνεται επιβραδύνει.
Περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο bZ4X θα μάθουμε στις 2 Δεκεμβρίου, όταν θα κάνει την ευρωπαϊκή του πρεμιέρα.