Από το 2022 η Formula 1 προχωράει σε μια τολμηρή αλλαγή, την οποία πολλοί ήθελαν να έχει πραγματοποιηθεί αρκετά χρόνια πριν, όμως οι συνθήκες δεν είχαν ωριμάσει αρκετά.
Ακόμα και όταν ελήφθη η απόφαση, ήρθε η πανδημία και καθυστέρησε την εξέλιξη, έτσι αντί να έρθει το 2021, μεταφέρθηκε για το 2022.
Αυτή η αλλαγή είναι ότι οι ζάντες πλέον θα έχουν διάμετρο 18 ιντσών, σε αντίθεση με εκείνες που χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια, με διάμετρο 13 ιντσών.
Ο λόγος που γίνεται αυτή η αλλαγή, είναι ώστε να μπορεί να μεταφερθεί πιο αποτελεσματικά η τεχνογνωσία από το κορυφαίο πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο, προς τα ελαστικά που κατασκευάζει η Pirelli για τα αυτοκίνητα που οδηγούμε στην καθημερινότητά μας.
Απώτερος στόχος είναι η κορυφαία τεχνολογία που αναπτύσσεται στο πλαίσιο της Formula 1, να περνάει όσο το δυνατόν ταχύτερα αλλά και πιο αποτελεσματικά στα ελαστικά που μπαίνουν στα αυτοκίνητά μας.
Προκειμένου να γίνει αυτή η τόσο σημαντική μετάβαση για το άθλημα, η Pirelli έπρεπε να προχωρήσει σε πολλές και εκτεταμένες δοκιμές, όπως και έκανε. Οι δοκιμές αυτές ξεκίνησαν το 2019, διακόπηκαν το 2020 λόγω της πανδημίας και το 2021 άρχισαν ξανά, με πολύ μεγαλύτερο ρυθμό.
Δείτε ακόμα
Αποτέλεσμα αυτών ήταν τα σχετικά στατιστικά να εντυπωσιάζουν. Πάνω από 20.000 χλμ. δοκιμών, 4.267 γύροι σε 10 πίστες, πάνω από 5.000 ώρες προσομοίωσης, 392 τετράδες ελαστικών και πάνω από 10.000 ώρες εξέλιξης, ενώ δοκιμάστηκαν 30 πρωτότυπες γόμες προκειμένου η Pirelli να καταλήξει σε εκείνες που αποτελούν την καταλληλότερη επιλογή για τα ολοκαίνουρια μονοθέσια του 2022.
Όλα τα παραπάνω οι Ιταλοί τα συγκέντρωσαν σε δύο πολύ ενδιαφέροντα infographics, μέσα από τα οποία κάποιος μπορεί κοιτώντας τα να αντιληφθεί πόσο μεγάλη προσπάθεια έγινε για να πραγματοποιηθούν όλες αυτές οι δοκιμές.
Μαζί με αυτά έδωσαν στη δημοσιότητα και μια εικόνα, η οποία δείχνει τα νέα ελαστικά που θα βλέπουμε στα τέσσερα άκρα των μονοθεσίων της Formula 1 από την επόμενη σεζόν.