Ποια πρόταση θα φτιάχναμε, αν έπρεπε να χαρακτηρίσουμε το Ford Puma με λίγες μόνο λέξεις; Οδηγική συμπεριφορά για βραβείο, ικανοποιητικοί χώροι, ενδιαφέρουσα σχεδίαση και οικονομία στις μετακινήσεις, σε συνδυασμό με επιδόσεις που σε κάνουν να χαμογελάς.
Το crossover της Ford απαντάει θετικά σχεδόν σε όλα τα βασικά ζητούμενα του αγοραστή της κατηγορίας, όμως ας το δούμε κάπως πιο αναλυτικά.
Εξωτερική εμφάνιση
Ξεκινώντας από την εμφάνιση το Puma πλέον διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση ST-Line και τις δύο διαφοροποιήσεις της, ST-Line X και ST-Line Vignale. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι αγοραστές θα έχουν στοιχεία όπως φιμέ τζάμια, τροχούς 17 ιντσών, τονισμένους αεραγωγούς και πιο επιθετικής σχεδίασης προφυλακτήρες, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι ελαφρώς μειωμένη σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις που προσφέρονταν μέχρι πρότινος, στα 166 χλστ. Αυτό γίνεται επειδή η ανάρτηση έχει κάπως πιο σπορτίφ προσανατολισμό.
Εσωτερικό – χώροι – οθόνες
Στο εσωτερικό συναντάμε ποιοτικά υλικά σε πολλά σημεία, με τις δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι, επιλογέα ταχυτήτων και υποβραχιόνιο να ξεχωρίζουν. Ένα ακόμα σημείο στο οποίο στεκόμαστε είναι τα αλουμινένια πεντάλ.
Φυσικά δε γίνεται να μην αναφέρουμε την οθόνη 8 ιντσών του συστήματος infotainment η οποία έχει μεγάλη ευκρίνεια, ωραία χρώματα και πολύ γρήγορη απόκριση. Ωστόσο υπάρχει ακόμα μία οθόνη, εκείνη των 12.3 ιντσών η οποία έχει πάρει τη θέση του πίνακα οργάνων.
Όσον αφορά τους χώρους η καμπίνα του Puma θα φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις επιβάτες, ενώ για να μπει πέμπτος δε θα χρειαστεί να γίνουν μεγάλες παραχωρήσεις. Μάλιστα το χαμηλό τούνελ διευκολύνει κάτι τέτοιο.
Πορτ-παγκάζ
Ευρύχωρο για την κατηγορία είναι και το πορτ-παγκάζ. Προσφέρει 402 λίτρα και εντελώς τετράγωνο σχήμα για μέγιστη εκμετάλλευση. Επιπλέον 80 λίτρα προσφέρει το megabox που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, μία λύση της Ford η οποία ανεβάζει κατά πολύ τη χρηστικότητα του αυτοκινήτου. Σηκώνοντας το δάπεδο και στερεώνοντάς το όρθιο (υπάρχει σχετική πρόβλεψη), η συνδυαστική χωρητικότητα του χώρου αποσκευών και του megabox φτάνει τα 456 λίτρα.
Το μόνο αρνητικό με το megabox είναι ότι δεν υπάρχει χώρος για ρεζέρβα, παρά μόνο για κιτ επισκευής ελαστικού.
Κινητήρας – ήπια υβριδικό σύστημα
Το Puma των φωτογραφιών έχει κάτω από το καπό το 3κύλινδρο πολυβραβευμένο σύνολο τεχνολογίας EcoBoost 1.0 λίτρου, με το οποίο έχει ταυτιστεί η εταιρεία. Στην προκειμένη περίπτωση συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volts, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο με έξι σχέσεις. Η λειτουργία του τελευταίου είναι πολύ καλή. Το κούμπωμα των σχέσεων γίνεται εύκολα και η κλιμάκωση είναι τέτοια ώστε να πετυχαίνει χαμηλή κατανάλωση χωρίς να γίνεται αργό και νωχελικό.
Δείτε ακόμα
Το ηλεκτρικό κομμάτι του ήπια υβριδικού συστήματος αποτελείται από μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας, που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα, σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volts.
Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια για την παροχή πρόσθετης ροπής έως 50 Nm, υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης.
Επιδόσεις – κατανάλωση – ρύποι
Η απόδοση του ήπια υβριδικού συνόλου είναι 125 ίπποι και 170 Nm ροπής, έτσι η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 9.8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 191 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση κινείται στα 7.1 λίτρα/100 χλμ. όμως με πολύ ελαφρύ πόδι είδαμε και τιμές κάτω από 6.5 λίτρα./100 χλμ. Οι ρύποι που ανακοινώνει η Ford είναι 124 – 132 γρ. CO2/χλμ. το οποίο μεταφράζεται σε 79.36 – 84.48 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας.
Οδική συμπεριφορά – άνεση
Τα αυτοκίνητα της Ford χαρακτηρίζονται από την οδηγοκεντρική συμπεριφορά τους κάτι που ισχύει και για το Puma. Το τιμόνι είναι πολύ ακριβές και έχει καλή αίσθηση, ο επιλογέας όπως είπαμε κουμπώνει εύκολα στην επιλεγμένη σχέση, ενώ ο τρόπος που στρίβει το αυτοκίνητο ορισμένες φορές σε κάνει να απορείς αν όντως πρόκειται για crossover. (εμείς πάντως χαζεύουμε τις φωτογραφίες με το καμουφλαρισμένο Puma R1 με το οποίο η Ford θα συμμετέχει στο WRC με τον Breen και ίσως με τον Loeb).
Μπορεί να μη γέρνει όμως μη νομίζετε ότι αυτό γίνεται επειδή η ανάρτηση είναι σκληρή και κοπανάει. Το αντίθετο, περνάει με άνεση πάνω από οτιδήποτε βρεθεί στο δρόμο του χωρίς να ενοχλήσει τους επιβάτες. Δεν είναι μαγικό χάλι να απομονώνει τα πάντα, όμως είναι έτσι ρυθμισμένο ώστε να πετυχαίνει πολύ υψηλό σκορ τόσο στην άνεση, όσο και στο κράτημα.
Συνοψίζοντας
Συνοπτικά το Puma είναι μία πρόταση που θα καλύψει σχεδόν όλες τις απαιτήσεις του αγοραστή που ενδιαφέρεται για ένα μικρό crossover. Το αυτοκίνητο κάνει την υπέρβαση σε ορισμένους τομείς όπως η ύπαρξη ψηφιακού πίνακα οργάνων ήδη από τη βασική έκδοση, χωρίς να ζητάει το ίδιο και από τον αγοραστή, αλλά η αίσθηση του τιμονιού είναι αυτή που σε κερδίζει από τα πρώτα χλμ.
Τιμή
Η τιμή του ξεκινά από τα 21.402 ευρώ για τη βασική έκδοση, δηλαδή αυτή που βλέπουμε στις φωτογραφίες.