Παρόν αλλά και παρελθόν έχει το όνομα Ghibli στη γκάμα της Maserati, ενώ η προέλευση του έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Ήταν το 2013 όταν η ιταλική εταιρεία που έχει για έμβλημα την τρίαινα του Θεού Ποσειδώνα ανέστησε το όνομα Ghibli παρουσιάζοντας ένα σπορ sedan μοντέλο. Ωστόσο η πρώτη Ghibli έκανε πρεμιέρα πριν από 55 χρόνια.
Το ημερολόγιο έδειχνε 3 Νοεμβρίου του 1966 όταν στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο έκανε παγκόσμια πρεμιέρα η εντυπωσιακή μέχρι και σήμερα Ghibli. Το λανσάρισμα της ξεκίνησε ένα χρόνο αργότερά.
To πανέμορφο διθέσιο coupe είχε τη διάσημη υπογραφή του σχεδιαστή Giorgetto Giugiaro, ο οποίος το έχει επιμεληθεί για λογαριασμό της Ghia. Ξεχώριζε για το μακρύ και χαμηλό της καπό, κάτω από το οποίο βρίσκονταν ένας νέος V8 κινητήρας, ο οποίος βασίζονταν σε αυτόν που χρησιμοποιούσε η Maserati Mexico.
Είχε χωρητικότητα 4.700 κ.εκ. και απέδιδε 330 ίππους, ενώ αργότερα η Ghibli απέκτησε και ισχυρότερη έκδοση με κινητήρα 4.900 κ.εκ. (Ghibli SS). Ο κινητήρας είχε ξηρό κάρτερ, μια επιλογή τότε αποκλειστικά για αγωνιστικά οχήματα, ώστε το εμπρός καπό να μπορεί να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ύψος, ενώ ήταν τοποθετημένος στο σωληνωτό πλαίσιο, πολύ χαμηλά. Ο κινητήρας από το 1968 μπορούσε να συνεργαστεί όχι μόνο με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, αλλά και με αυτόματο κιβώτιο.
Δείτε ακόμα: Καρφώθηκε σε κολόνα μετά την αναβολή της πρεμιέρας η νέα Maserati Grecale! (photos)
Οι εμπρός προβολείς ήταν αναδιπλούμενοι, ενώ η λεπτή μάσκα καταλάμβανε ολόκληρο το μπροστινό τμήμα και στο κέντρο της βρίσκονταν τοποθετημένο, σε μικρότερο μέγεθος, το λογότυπο της Maserati. Το προφίλ της Ghibli ήταν αρκετά δυναμικό χάρη στο κεκλιμένο εμπρός παρμπρίζ, το μακρύ καπό και την τριγωνική πίσω κολόνα.
H Maserati πήρε το όνομα Ghibli από τον ομώνυμο ισχυρό και ζεστό άνεμο στη Βόρεια Αφρική, ο οποίος κουβαλά μαζί του μεγάλη ποσότητα άμμου. Η Maserati άλλωστε συνηθίζει να βαπτίζει μοντέλα της με ονόματα ανέμων, όπως έκανε πρόσφατα και με την επερχόμενη Grecale.
Το 1969 η Ghibli απέκτησε ανοιχτή έκδοση Spyder, η οποία προσφέρονταν με hard top. Από το 1967 μέχρι το 1972 κατασκευάστηκαν συνολικά 128 Ghibli Spyder και 1.200 Ghibli coupe. Αξίζει να αναφέρουμε ότι μια Ghibli αγόρασε μέχρι και ο Henry Ford (εγγονός του ιδρυτή της Ford), ο οποίος την τοποθέτησε στο λόμπι του Κέντρου Ανάπτυξης Προϊόντων της Ford στο Ντιτρόιτ, ως παράδειγμα προς μίμηση και πηγή έμπνευσης!