Τα καύσιμα ανεβαίνουν σε ότι αφορά την τιμή τους στο λίτρο, και η οικονομία στην οδήγηση είναι απαραίτητο καθημερινό στοιχείο κατά τις μετακινήσεις.
Βλέποντας λοιπόν την άνοδο των τιμών κάναμε ένα «πείραμα».
Πόσο μπορεί το κομπιούτερ που φέρουν τα αυτοκίνητα να συμβάλλουν στο ζήτημα της οικονομίας με τις ενδείξεις που αναγράφουν.
Βέβαια συνάρτηση είναι και ο τρόπος που πατάμε το γκάζι.
Τις προάλλες είχαμε στο γκαράζ του motori ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, που είναι τόσο για καθημερινή χρήση όσο και για αποδράσεις το week-end.
O λόγος για το νέο Audi A3 Sportback 30 TFSI με 3κύλινδρο μοτέρ ενός λίτρου, ισχύ 110 ίππων, 200 Νm ροπής, με 7άρι αυτόματο κιβώτιο S Tronic.
Οδηγώντας λοιπόν με full γκάζι η μέση κατανάλωση ξεκίνησε από τα 8,4 λίτρα/100 χλμ.
Aρχικά τη «ρίξαμε» στα 6,9 λίτρα/100 χλμ. για να τη μειώσουμε τελικά στα 4,8 λίτρα/100 οδηγώντας άκρως οικονομικά, όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες.
Στην όλη διαδικασία ακολουθήσαμε τις εξής παραμέτρους. «Χαϊδεύοντας» το γκάζι στα ξεκινήματα, όχι όμως τόσο αργά ώστε να ακούς από τα πίσω αυτοκίνητα όλη τη συμφωνία των εγχόρδων από τις κόρνες, χωρίς απότομα «βυθίσματα» του πεντάλ, όπου ήταν εφικτό με σταθερή ταχύτητα, φρενάροντας προοδευτικά, ενώ στα εθνικά δίκτυα δεν ξεπεράσαμε τα 120 χλμ./ώρα.
Αυτές τις διακυμάνσεις έδειξε το κομπιούτερ στο premium Α3 Sportback 1.0 που στο τέλος της ημέρας αυτό μένει…
Σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση το αυτόματο κιβώτιο, που βοηθούσε ιδιαίτερα στην οικονομία καυσίμου κατά τις εκκινήσεις εντός των τειχών.
Κατά τα άλλα οδηγός και επιβάτες βρίσκονται σε ένα ωραίο, ποιοτικό- περιβάλλον, με πολύ καλή θέση οδήγησης, οδηγοκεντρική θα λέγαμε, με τον state of art επιλογέα αφήνοντας έτσι χώρο για περισσότερα μικροαντικείμενα στην κονσόλα.
Μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, οθόνη αφής σε συνέχεια του καντράν, διαφορετική σχεδίαση για τους αεραγωγούς που βρίσκονται στο άνω μέρος του ταμπλό, για ένα εσωτερικό που χαρακτηρίζεται μίνιμαλ μεν ποιοτικό δε.
Να προσθέσουμε τα 380 λίτρα του χώρου των αποσκευών, αλλά με κιτ ελαστικού, χωρίς ρεζέρβα δηλαδή.
Το «κινητηράκι» ζωηρό και όπως αναφέραμε στις πιο πάνω γραμμές, ενώ το κιβώτιο είναι αυτό που κάνει όλη τη «δουλειά».
Είναι συμπαγές, σταθερό στο δρόμο, με υψηλό βαθμό ποιότητας κύλισης, με καλό φιλτράρισμα των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων, φρένα που δεν πρόκειται να φέρουν σε σκέψη τον οδηγό για την απόδοσή τους και με σύστημα διεύθυνσης που πληροφορεί.
Σε ο,τι αφορά τις επιδόσεις σημειώστε: Τελική ταχύτητα 204 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0-100 10.6 δευτ. και εκπομπές ρύπων 128-115 γρμ./χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, για ένα αυτοκίνητο που συνεχίζει να γράφει τη δική του ιστορία στην premium «μικρομεσαία» (για να καταλαβαίνει και ο κόσμος…) κατηγορία.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 24.516 ευρώ