Ο Bottas αλλά και η Mercedes γενικότερα έκαναν την έκπληξη στο Μεξικό καθώς εμφανίστηκαν με σημαντικά μεγαλύτερη ταχύτητα έναντι της Red Bull.
Μάλιστα, η πριν αρχίσει το τριήμερο το Μεξικό θεωρούνταν πίστα όπου φαβορί ήταν η Red Bull, όμως η γερμανική ομάδα όχι μόνο ήταν ταχύτερη, αλλά κατάφερε να κλειδώσει την πρώτη σειρά της εκκίνησης.
Q1
Την αρχή στις κατατακτήριες δοκιμές έκανε ο Latifi ο οποίος ήταν ο πρώτος που βγήκε στην πίστα, με το υπόλοιπο grid να ακολουθεί σταδιακά.
Ωστόσο, οι περισσότεροι δεν πρόλαβαν να κάνουν χρόνο καθώς ο Stroll βρέθηκε στον τοίχο στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Από τη σύγκρουση καταστράφηκε η Aston Martin του Καναδού και γέμισε η πίστα με συντρίμμια. Αυτό έφερε καθεστώς κόκκινης σημαίας και διακοπή της διαδικασίας μέχρι να καθαριστεί το οδόστρωμα.
Τη στιγμή της διακοπής ο ταχύτερος ήταν ο Leclerc με 1:17.991, ακολουθούμενος από τον Vettel μισό δευτερόλεπτο πίσω του.
Σχεδόν 25 λεπτά αργότερα το Q1 εκκίνησε ξανά και όλοι οι οδηγοί έσπευσαν να βγουν στην πίστα, καθώς είχε χαθεί αρκετός χρόνος. Πλέον το χρονόμετρο έδειχνε 10:58 μέχρι τη λήξη της διαδικασίας. Χαρακτηριστικά δημιουργήθηκε ουρά στην έξοδο του pit lane, με τους Tsunoda και Gasly να είναι στην κορυφή της.
Με την ολοκλήρωση των 18 λεπτών ο ταχύτερος όλων ήταν ο Bottas ο οποίος τα κατάφερε στην τρίτη προσπάθεια που έκανε με την ίδια τετράδα μαλακής γόμας, ενώ ο Leclerc ήταν ο δεύτερος ταχύτερος αφήνοντας τον Verstappen τρίτο.
Εκτός της πεντάδας που αποκλείεται κατάφερε να βρεθεί ο Raikkonen καθώς και ο Russell ο οποίος μας έχει συνηθίσει φέτος σε αυτό το επίτευγμα.
Οι πέντε οδηγοί που δε συνέχισαν, λοιπόν, είναι οι Alonso, Latifi, Schumacher, Mazepin και φυσικά ο Stroll που έκανε μόνο μία χρονομετρημένη προσπάθεια πριν την έξοδο, όμως ήταν πολύ αργή και δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει την είσοδό του στο Q2.
Q2
Ο Perez ήταν εκείνος που βγήκε πρώτος στην πίστα για το δεύτερο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών, ενώ και οι υπόλοιποι οδηγοί δεν άργησαν να ακολουθήσουν το παράδειγμά του. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως όλοι πλην των Tsunoda και Ocon ξεκίνησαν να κάνουν προσπάθειες με τη μέση γόμα ελαστικών, ώστε να χρησιμοποιήσουν αυτή στην εκκίνηση εφόσον περάσουν στο Q3.
Αυτό έκανε τον Tsunoda προσωρινά στην τρίτη θέση, πίσω μόνο από τους Verstappen και Hamilton, οι οποίοι χωρίζονταν από 0.016 δευτερόλεπτα. Αντίθετα, ο Ocon την ίδια στιγμή ήταν στη 13η θέση. Η επιλογή του Tsunoda προκάλεσε ερωτηματικά καθώς ο Ιάπωνας θα εκκινήσει από το τέλος του grid λόγω αλλαγής εξαρτημάτων του κινητήρα.
Μία ακόμα κίνηση που προκάλεσε ερωτηματικά ήταν η επιλογή του Perez να χρησιμοποιήσει τη μαλακή γόμα ελαστικών στα τελευταία λεπτά, παρά το γεγονός ότι είχε ήδη τον ταχύτερο χρόνο.
Αντίθετα, ήταν αναμενόμενο από τον Russell καθώς ο Βρετανός είδε ότι δε θα μπορούσε να περάσει στο Q3 με τη μέση. Τελικά ούτε αυτό ήταν αρκετό και ο οδηγός της Williams κατετάγη στη 13η θέση.
Ο ταχύτερος της περιόδου ήταν ο Hamilton με μέση γόμα και 1:16.474, με τον Verstappen πίσω του μόλις στα 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο οδηγός της Red Bull δε βελτίωσε με τη μαλακή γόμα, οπότε και αυτός θα εκκινήσει με τη μέση γόμα. Το ίδιο ισχύει και για τους Bottas, Gasly, Leclerc, Perez, Ricciardo, Sainz και Norris. Οι παραπάνω οδηγοί μαζί με τον Tsunoda ήταν εκείνοι που πέρασαν στην πρώτη δεκάδα. Ο Ιάπωνας θα εκκινήσει όπως αναφέραμε από το τέλος του grid, όμως από τη στιγμή που βρέθηκε στο Q3 ο περιορισμός σχετικά με την επιλογή γόμας στην εκκίνηση ισχύει κανονικά.
Οι πέντε οδηγοί που αποκλείστηκαν είναι οι Vettel, Raikkonen, Russell, Giovinazzi και Ocon.
Q3
Ο Perez ήταν και πάλι εκείνος που βγήκε πρώτος στην πίστα, αυτή τη φορά για το τρίτο και τελευταίο κομμάτι των κατατακτήριων δοκιμών. Μαζί του βγήκαν και όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί ώστε να κάνουν την πρώτη τους χρονομετρημένη προσπάθεια.
Σύμφωνα με όσα είχαμε δει περιμέναμε οι Red Bull να κάνουν περίπατο όμως οι Mercedes και ειδικά ο Bottas εντυπωσίασαν. Κατάφεραν να καταλάβουν τις πρώτες δύο θέσεις, έστω και προσωρινά, ενώ ο Φινλανδός ήταν ο μοναδικός που έσπασε το 1:15 με χρόνο 1:15.875. Σε αυτό το σημείο ο Hamilton απείχε 0.145 δευτερόλεπτα ενώ η διαφορά του Verstappen από την κορυφή ήταν 0.350 δευτερόλεπτα.
Όλα αυτά διαμόρφωναν μία εκρηκτική ατμόσφαιρα εν όψει της δεύτερης και τελευταίας προσπάθειας των οδηγών.
Τελικά η μάχη δεν ήταν όσο έντονη περιμέναμε καθώς κανένας δεν κατάφερε να βελτιώσει. Αιτία γι’ αυτό ήταν μία μικρή έξοδος του Tsunoda. Ο Ιάπωνας ήταν μπροστά από τον Perez και εκείνος μπροστά από τον Verstappen, οπότε η έξοδός του χάλασε τον γύρο και εκείνων που ακολουθούσαν.
Μπορεί να μην είχαμε τη μάχη που περιμέναμε, όμως το αποτέλεσμα αφήνει πάρα πολλές υποσχέσεις για τον αγώνα. Η Mercedes δεν είχε “κλειδώσει” την πρώτη σειρά της εκκίνησης σε κανέναν αγώνα φέτος, ωστόσο κατάφερε να το κάνει σε μία πίστα με πάρα πολύ μεγάλη αξία, καθώς θεωρητικά φαινόταν να “ανήκει” στη Red Bull.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν οι Γερμανοί θα ολοκληρώσουν την ανατροπή, πετυχαίνοντας τη νίκη την Κυριακή.
Σημαντικό επίτευγμα και για τον Bottas ο οποίος δεν είχε καταφέρει ποτέ να καταταγεί πάνω από την τρίτη θέση σε αυτή την πίστα.
Να σημειώσουμε ότι εκείνοι που βρίσκονται σε μονούς αριθμούς εκκινούν από την καλή πλευρά της πίστας, δηλαδή τη μεριά όπου περνάνε τα μονοθέσια και η άσφαλτος έχει στρωθεί με περισσότερη γόμα, οπότε υπάρχει και καλύτερη πρόσφυση. Αυτό σημαίνει ότι οι Bottas και Verstappen είναι σε ελαφρώς ευνοϊκότερη θέση συγκριτικά με τον Hamilton και τον Perez.
Κατάταξη
Όπως αναφέραμε η πρώτη τετράδα της εκκίνησης αποτελείται από τους Bottas, Hamilton, Verstappen και Perez. Πάρα πολύ καλή ήταν η επίδοση του Gasly στην πέμπτη θέση, με τη διαφορά από τον Perez να είναι μόλις λίγο πάω από το 1 δέκατο του δευτερολέπτου.
Από την έκτη θέση θα εκκινήσει ο Sainz, από την έβδομη ο Ricciardo και από την όγδοη ο Leclerc. Τον ένατο καλύτερο χρόνο έκανε ο Tsunoda όμως θα εκκινήσει από το τέλος λόγω ποινής που σχετίζεται με την αλλαγή τμημάτων του κινητήρα. Έτσι, στην ένατη θέση θα ανέβει ο Norris και στη δέκατη ο Vettel.
Ποινές
Τα μέρη που μπήκαν στο μονοθέσιο του Tsunoda και τον οδήγησαν στο να δεχτεί ποινή ήταν νέος κινητήρας εσωτερικής καύσης, turbo, MGU-H και MGU-K. Ο Ιάπωνας πήρε και την έκτη εξάτμιση για φέτος, όμως εκεί το όριο είναι στα οχτώ εξαρτήματα οπότε αυτή η αλλαγή δεν είχε επιπτώσεις.
Εκτός από τον Tsunoda, ποινή θέσεων έχουν και οι Stroll, Norris και Ocon. Στον Stroll τοποθετήθηκαν κινητήρας εσωτερικής καύσης, turbo, MGU-H και ηλεκτρονικά ελέγχου, καθώς και η τέταρτη εξάτμιση για φέτος.
Στο μονοθέσιο του Norris τοποθετήθηκε νέος κινητήρας εσωτερικής καύσης, turbo και MGU-H.
Όσον αφορά τον Ocon, ο Γάλλος άλλαξε όλο το υβριδικό σύνολο, δηλαδή κινητήρα εσωτερικής καύσης, turbo, MGU-H, MGU-K, μπαταρία, ηλεκτρονικά ελέγχου αλλά και εξάτμιση.
Ποινή πέντε θέσεων έχει και ο Russell, όμως αυτή οφείλεται στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο Βρετανός είχε προβλήματα στο FP2 και η Williams αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει ένα καινούριο.
Εκκίνηση
Η εκκίνηση του αγώνα έχει προγραμματιστεί για τις 21:00, ώρα Ελλάδας και περιμένουμε με μεγάλη αγωνία να δούμε τι θα γίνει στην πολύ μεγάλη ευθεία που μεσολαβεί ανάμεσα στην εκκίνηση και την πρώτη στροφή.