Η McLaren Artura λανσαρίστηκε το 2021 ενώ πρόσφατα ξεκίνησαν οι παραδόσεις στους ευτυχείς κατόχους.
Όμως δε σημαίνει ότι επειδή είναι καινούργιο λανσαρισμένο αυτοκίνητο δεν υπάρχουν «εκπλήξεις» για οδηγό και επιβάτη…
Θύμα λοιπόν μετωπικής σύγκρουσης υπήρξε μια ολοκαίνουρια McLaren Artura και η αλήθεια είναι πως προκαλεί στενοχώρια το θέαμα αυτό. Το ευτύχημα είναι πως ζημιά έχουν υποστεί μόνο τα αυτοκίνητα, ενώ οι επιβαίνοντες εξήλθαν χωρίς αμυχή, που είναι φυσικά το πλέον σημαντικό.
Μια 17χρονη δίνει ένα διαφορετικό μήνυμα στα νέα κορίτσια εργαζόμενη στη McLaren
Ο λόγος του ατυχήματος δεν είναι γνωστός, όμως σε κάθε περίπτωση η σφοδρότητα μίας μετωπικής σύγκρουσης μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς τραυματισμούς, κάτι το οποίο φαίνεται να μη συνέβη και εδώ οφείλουμε να παραδεχτούμε την ασφάλεια που παρέχουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα (το άλλο αυτοκίνητο ήταν BMW σειράς 3).
Η Artura είναι το πρώτο υβριδικό μοντέλο παραγωγής της McLaren. Η εταιρία θέτοντας υψηλούς στόχους στο δύσκολο ράλι των πωλήσεων, «έβαλε» την τιμή σε κάποιο «λογικό πλαίσιο» για McLaren, της τάξης των 225.000 δολαρίων.
Με το μηχανικό σύνολο τοποθετημένο στο κέντρο και πίσω, η Artura, xάρη στο υβριδικό σύστημα η ισχύς της εκτοξεύεται στους 671 ίππους από τον twin-turbo κινητήρα V6 3,0 λίτρων που συνδυάζεται ηλεκτροκινητήρα 7,4 kWh, δείχνει να μην έχει να ζηλέψει και πολλά από την κορυφαία P1 όσον αφορά τις επιδόσεις. Χρειάζεται μόλις 3 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ/ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται από στα 330 χλμ/ώρα.
Όντας plug-in hybrid έχει αυτονομία 30 χλμ μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ για να φορτιστεί στο 80% χρειάζεται περίπου 2,5 ώρες. Εδώ αξίζει να επισημάνουμε πως η εταιρία κατάφερε να κρατήσει χαμηλά το βάρος, παρά το γεγονός πως ως υβριδικό έχει επιπλέον το βάρος της μπαταρίας, ζυγίζοντας μόλις 1500 κιλά, πράγμα το οποίο έγινε εφικτό χρησιμοποιώντας carbon υλικά σε μεγάλο μέρος του οχήματος αλλά και χάρη στην έξυπνη εργονομία.
To συμπέρασμα όμως που προκύπτει είναι το εξής. Είτε οδηγούμε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, είτε ένα υπεραυτοκίνητο όπως η Artura, οι κίνδυνοι στους δρόμους παραμένουν οι ίδιοι.
Όσο καλοί οδηγοί και αν είμαστε, δεν μπορούμε να τα προβλέψουμε όλα, ειδικά τις ικανότητες των απέναντι διερχόμενων οδηγών. Φορώντας τη ζώνη ασφαλείας, το αποτέλεσμα μιας σύγκρουσης σαν κι αυτής μπορεί να είναι αίσιο, χωρίς τραυματισμούς παρά μόνο με υλικές ζημιές.