Από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην ιστορία της Renault είναι το 4L.
Ένα μοντέλο που έκανε γνωστή την αυτοκίνηση ακόμα και στους πιο απομακρυσμένους νομούς της Γαλλίας, λόγω του οικονομικού χαρακτήρα αλλά και τις δυνατότητες ως μοντέλο με το κινητηράκι αρχικά των 600 κ., το 3τάχυτο κιβώτιο με τον επιλογέα στο ταμπλό ,με την εξάτμιση να βγαίνει στα πλάγια, μπροστά από τον πίσω αριστερό τροχό, το έξτρα ραδιόφωνο και τον αριστερό εξωτερικό καθρέπτη, τα συρόμενα μπροστινά παράθυρα (τα πίσω ήταν σταθερά στην αρχή) και το μονοκόματο καπό του κινητήρα που άνοιγε μαζί με τη μάσκα και τα φώτα, υπό κλίση , από τη μεριά του παρμπρίζ προς το δρόμο.
Παρά τον μικρό κινητήρα, το Renault 4L έδωσε το παρόν και σε πολλούς αγώνες, ενισχύοντας έτσι την αξιοπιστία του…
Στη σιλουέτα του μικρού γαλλικού αυτοκινήτου βρίσκεται μια ιδέα που στην πάροδο των χρόνων έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των μοντέλων για τη γαλλική εταιρία.
Ο λόγος για την πίσω πόρτα που τότε στις αρχές του 1960 όταν εμφανίστηκε το 4L (1961 για την ακρίβεια) ήταν κάτι το επαναστατικό.
Δείτε ακόμα
Μη ξεχνάμε ότι τότε ο κόσμος διψούσε για την οικονομική μετακίνηση, κυρίως τα χαμηλά εισοδήματα, που ήθελαν να συνδυάζουν τις ιδιωτικές μετακινήσεις με τις επαγγελματικές. Δηλαδή του φούρναρη, του αγρότη, του μανάβη, του γαλατά, αλλά και του γιατρού και του αρχιτέκτονα.
Και αυτό που κατάφερε να γίνει το Renault 4L το κατάφερε με την πίσω πόρτα, και την εύκολη φορτοεκφόρτωση σε ένα επίπεδο χώρο με χαμηλό κατώφλι.
Το Renault 4L , όπως και το άλλο γαλλικό αυτοκίνητο από το αντίπαλο στρατόπεδο το 2CV της Citroen έγιναν κοινωνικά φαινόμενα λόγω της τρομερής εμπορικής επιτυχίας που γνώρισαν, γράφοντας με χρυσά γράμματα το δικό τους κεφάλαιο στον παγκόσμιο τόμο της αυτοκίνησης .
Η 5η πόρτα λοιπόν έγινε κατά κάποιον τρόπο το σχεδιαστικό σύμβολο μοντέλων της Renault που ακολούθησαν την ιδέα του 4L.
Όπως το R16, το R14 , το R5, το Fuego, το R25, το Megane, το Clio για να φτάσουμε στο σήμερα και στο Arkana.
Μπορεί σχεδιαστικά το Arkana να ακολουθεί ένα στυλ Coupe-SUV χωρίς αντίπαλο στην κατηγορία, ( υπάρχουν premium μοντέλα σε αυτό το στυλ, αλλά πολύ πιο ακριβά) αλλά όπως και να το κάνουμε η πρώτη ιδέα μετράει και αυτή ήταν του θρυλικού 4L με περισσότερες από 8 εκατομμύρια πωλήσεις σε 100κράτη για σχεδόν σαράντα χρόνια …έως το 1994 όπου το εργοστάσιο της Renault στη Σλοβενία έβαλε «τίτλους τέλους» για το θρυλικό μοντέλο .
Να σημειωθεί οτι σε όλα αυτά τα χρόνια που έμεινε στην παραγωγή το 4L εμφανίστηκε σε πολλές παραλλαγές σε ο,τι αφορά το αμάξωμα. Από κλειστού τύπου van με δύο μόνο θέσεις για μπροστά και τεράστιο ξεχωριστό χώρο φόρτωσης με δύο πόρτες στο πίσω μέρος,. μέχρι ανοιχτό που πρωταγωνίστησε στην dolce vita εκείνης της ειοχής, ενώ η χρωματική παλέτα περιελάμβανε μοντέρνους χρωματισμούς που δεν έβλεπες σε άλλα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής, ειδικά στη 10ετία του 1960.