Δεν είναι λίγα τα τροχαία ατυχήματα που οφείλονται σε μια αθέατη περιοχή του οδηγού, η οποία ονομάζεται «νεκρή» γωνία.
Πριν από μερικές μέρες λοιπόν οδηγούσαμε στη μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας αυτοκινητόδρομου, όταν ξαφνικά το αυτοκίνητο που βρίσκονταν μερικά μέτρα πιο μπροστά μας, στην αριστερή λωρίδα, άρχισε να κινείται επικίνδυνα προς τη μεριά μας.
Αναγκαστήκαμε να φρενάρουμε απότομα και ταυτόχρονα να κορνάρουμε, ώστε να αποφύγουμε την πλευρική σύγκρουση, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Να σημειώσουμε ότι ο οδηγός του άλλου αυτοκινήτου έβγαλε κανονικά δεξί φλας, κάτι που σημαίνει ότι η ενέργειά του ήταν σκόπιμη.
Γιατί όμως ρίσκαρε να συγκρουστεί μαζί μας; Πιθανότατα δεν πήρε το ρίσκο αυτό, απλά παρότι μπορεί να τσέκαρε το δεξί πλευρικό καθρέφτη του οχήματός του, να μη μας είδε! Πώς συνέβη κάτι τέτοιο; Όχι δε γίναμε αόρατοι ή μάλλον ναι γίναμε, καθώς βρισκόμασταν σε «νεκρή» γωνία!
Με τον όρο αυτό εννοούμε τις κοντινές εκείνες περιοχές, οι οποίες δεν είναι ορατές από τους δυο πλευρικούς καθρέπτες του αυτοκίνητου, ενώ αποτελούν σημαντική πηγή κινδύνου κάθε φορά που αλλάζετε λωρίδα κυκλοφορίας, ξεπαρκάρετε από παράλληλη θέση, επιχειρείτε προσπέραση ή κάνετε κάποιον ελιγμό.
Πώς μπορείτε να «ζωντανέψετε» τη «νεκρή» γωνία
Ο πιο απλό τρόπος είναι κάθε φορά που θέλετε να βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει κάποιο όχημα μη ορατό δεξιά ή αριστερά να ρίχνετε μία λοξή προσεκτική ματιά επάνω από τον αντίστοιχο ώμο σας ή να σκύβετε λίγο το κεφάλι σας όταν τσεκάρετε τους πλευρικούς καθρέπτες.
Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν σύστημα αυτόματου ελέγχου της «νεκρής» γωνιάς και κάθε φορά που εντοπίζεται ένα άλλο όχημα στην περιοχή αυτή προβάλλεται μια πορτοκαλί ένδειξη στον εκάστοτε πλευρικό καθρέφτη. Επίσης σε ορισμένα μοντέλα όταν ο οδηγός βγάζει φλας υπάρχει και ηχητική ειδοποίηση για την ύπαρξη οχήματος σε «νεκρή» γωνία.