Παυσίπονο στον πονοκέφαλο του νέου Δακτυλίου και στην πληρωμή των τελών κυκλοφορίας αποτελεί το ανανεωμένο Volkswagen Polo στην ενδιάμεση, από πλευράς ισχύος, βενζινοκίνητη έκδοση του.
Κάτω από το εμπρός καπό του μπλε Polo που βλέπετε στις φωτογραφίες, βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος «χιλιάρης» turbo βενζινοκινητήρας, απόδοσης 95 ίππων και 175 Nm ροπής. Ο λόγος που τον κάνει επίκαιρο δεν είναι ότι απλά εξακολουθεί να βρίσκεται στη γκάμα κινητήρων του ανανεωμένου Polο, αλλά οι χαμηλές του εκπομπές C02, οι οποίες περιορίζονται στα 118 γρ./χλμ.
Προνόμια
Έτσι απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας (μη ξεχαστείτε μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου πρέπει να εξοφληθούν). Παράλληλα εξασφαλίζει εισιτήριο διαρκείας στο Δακτύλιο, καθώς εναρμονίζεται με προδιαγραφές ρύπων Euro 6 AP, ενώ δε ξεπερνά το όριο των 120 γρ./χλμ. C02.
Στο «καυτό» μέτωπο τώρα της κατανάλωσης καυσίμου, εντός της πόλης δε σπάσαμε το φράγμα των 7 λίτρων/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,2 λίτρα/100 χλμ.), ενώ στον αυτοκινητόδρομο, με χαλαρούς ρυθμούς, είδαμε μέχρι και μια μονάδα χαμηλότερα.
Κινητήρας
Για τα δεδομένα οι επιδόσεις χαρακτηρίζονται ικανοποιητικές, με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,8 δευτ. και τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα. Στην πράξη ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας κινεί απροβλημάτιστα το Polo, έχει μπρίο, το οποίο εξασθενεί μόνο στις αρκετά χαμηλές στροφές, μέχρι όμως να εμφανιστεί η ροπή από τις 1.600 σ.α.λ.
Μόνο όταν ζοριστεί π.χ σε έντονη ανηφόρα, ο βενζινοκινητήρας θα δηλώσει ηχητικά την τρικύλινδρη φύση του, γενικότερα όμως η λειτουργία του είναι αρκετά πολιτισμένη. Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο μας κέρδισε από την πρώτη επαφή μαζί του, χάρη στην επανασχεδιασμένη του λαβή και τα άψογα κουμπώματα του. Έχει σχετικά σφιχτή κλιμάκωση και βοηθάει το βενζινοκινητήρα να παραμένει ψυχωμένος.
Όπως ο μεγάλος αδελφός
Ας περάσουμε όμως στα πιο φρέσκα νέα του Polo, τα οποία αφορούν την εξωτερική του εικόνα. Παρατηρώντας τα φωτιστικά σώματα διαπιστώνεις ότι οι σχεδιαστές της γερμανικής εταιρείας άντλησαν έμπνευση από το μεγαλύτερο Golf.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι πλέον στάνταρ τεχνολογίας Led και προαιρετικά τεχνολογίας I.Q Light Led Matrix. Στην τελευταία περίπτωση υπάρχει και μια λεπτή φωτεινή μπάρα στη μάσκα, ένα καινοτόμο και όμορφο χαρακτηριστικό που βλέπουμε για πρώτη φορά στο Polo. Τα επίσης Led πίσω φωτιστικά σώματα είναι πλατύτερα και διαιρούμενα, καθώς επεκτείνονται στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Παραδοσιακά η Volkswagen ακολούθησε την εξελικτική οδό στην ανανέωση του Polo, επομένως δεν υπάρχουν ριζοσπαστικές αλλαγές. Ελαφρώς τροποποιημένοι είναι οι προφυλακτήρες και η πόρτα του χώρου αποσκευών, στο κέντρο της οποίας αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα το όνομα του Polo.
Δομημένο πάνω στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB AO το ανανεωμένο Polo έχει μήκος 4.074 χλστ., πλάτος 1.751 χλστ. και ύψος 1.451 χλστ., άρα ο αστικός του χαρακτήρας δεν αλλοιώθηκε, ενώ με κύκλο στροφής 10,6 μέτρα δε δυσκολεύει στις μανούβρες.
Ποιότητα και τεχνολογία στο εσωτερικό
Πιο διακριτικές είναι οι αλλαγές στα ενδότερα του ανανεωμένου Polo, ενώ το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι το επανασχεδιασμένο τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ο στάνταρ πλέον ψηφιακός πίνακας οργάνων με έγχρωμη-διαμορφώσιμη οθόνη (στάνταρ 8 ιντσών-προαιρετικά 10,25 ιντσών) και η κεντρική οθόνη αφής (από 6,5 έως 9,2 ίντσες) η οποία έχει εύκολο και κατανοητό μενού.
Εκτός από τα τεχνολογικά καλούδια εκτιμάς και την ποιότητα των υλικών, με μαλακό πλαστικό να σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό και δέρμα να ντύνει την παχιά στεφάνη του τιμονιού. Επαρκείς κρίνονται οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών (μεταξόνιο 2.552 χλστ.) και ο διαθέσιμος «αέρας» για τα κεφάλια τους. Ωστόσο την παραμονή ενός μεσαίου πίσω επιβάτη θα δυσκολέψει το κεντρικό υπερυψωμένο δάπεδο.
Το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 351 έως 1.125 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, έχει ρυθμιζόμενο ύψος πάτου, κάτω από τον οποίο βρήκαμε κανονική ρεζέρβα. Ευχάριστη έκπληξη από ένα αυτοκίνητο πόλη, καθώς πλέον ακόμα και σε τετρακίνητα SUV συναντάμε κιτ επισκευής ελαστικού.
Οδηγώντας
Το Polo εξακολουθεί να διακρίνεται χάρη στην ανώτερη, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ποιότητα κύλισης του και για τη ρύθμιση της ανάρτησης που ισορροπεί ανάμεσα σε άνεση και κράτημα. Διατηρεί τη σταθερότητα του σε υψηλότερες ταχύτητες, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι «υπάκουο», έχει σωστό βάρος και ακρίβεια, σχεδόν σε όλες τις συνθήκες.
Κοινοί παρονομαστές
Συνοψίζοντας, το ανανεωμένο Polo είναι ένα «μικρό Golf» σε ότι αφορά τη σχεδίαση, την προσεγμένη οδηγική συμπεριφορά, την ποιότητα, το high-tech εξοπλισμό, αλλά και την τιμή, η οποία είναι κάπως «αλμυρή», καθώς γενικά οι τιμές στο Polo αυξήθηκαν σημαντικά. Στην εξοπλιστική έκδοση Life το Polo με τον 1.0 ΤSI βενζινοκινητήρα των 95 ίππων ξεκινάει από τα 19.250 ευρώ.