Σε μια εποχή όπου το «μπλέξιμο» με τα καλώδια των ηλεκτρικών μοντέλων γίνεται όλο και πιο περίπλοκο, το Volkswagen GTΙ είναι ένας θιασώτης των «ανόθευτων», από μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες, επιδόσεων και του μπάσου ήχου της εξάτμισης.
Ο «φλογερός» χαρακτήρας του Golf GTI αναδεικνύεται οπτικά στο έπακρο με τη συγκεκριμένη φανταχτερή κόκκινη απόχρωση του αμαξώματος. Είναι ασορτί με τις δαγκάνες των φρένων που διακρίνονται πίσω από 19αρες ζάντες, οι οποίες ντύνονται με χαμηλοπρόφιλα ελαστικά διαστάσεων 235/35.
Διακριτικά δυναμικό
Δε χρειάζεται να πας για εξακρίβωση στοιχείων το Golf GTI, καθώς η ταυτότητα του δηλώνεται με το σχετικό λογότυπο στη μάσκα, στα εμπρός φτερά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Υπάρχουν όμως και άλλα στοιχεία για να το αναγνωρίσεις, όπως τα μαύρα πλευρικά μαρσπιέ, οι δυο στρογγυλές επιχρωμιωμένες εξατμίσεις, η διακριτική αεροτομή οροφής, η χαρακτηριστική λεπτή κόκκινη λωρίδα που εισχωρεί στα εμπρός φωτιστικά σώματα και επεκτείνεται κατά μήκος της μάσκας, το κυψελωτό πλέγμα χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα, τα σκουρόχρωμα πίσω Led φώτα και τα εξάγωνα μικρά Led φώτα στα δυο άκρα του.
Στις νυχτερινές μας διαδρομές απολαύσαμε την ενισχυμένη ορατότητα που προσφέρουν οι προαιρετικοί IQ. Light Led Matrix προβολείς, χάρη στους οποίους τα εμπρός φωτιστικά σώματα επικοινωνούν μεταξύ τους, με μια φωτεινή λεπτή λωρίδα κατά μήκος της μάσκας. Ένας από τους λόγους που τραβούσαμε ακόμα περισσότερα βλέμματα τα βράδια. Για το τυπικό κομμάτι να υπενθυμίσουμε και τις διαστάσεις του Golf GTI, το οποίο έχει μήκος, πλάτος και ύψος 4.287 χλστ., 1.789 χλστ. και 1.478 χλστ. αντίστοιχα.
Εσωτερικό
To σκηνικό στα ενδότερα του Golf GTI είναι λιγότερο «πολεμικό». Για να είμαστε ειλικρινείς θα θέλαμε λίγο χρώμα και πιο έντονη «υπογραφή» της έκδοσης GTI, με περισσότερα στοιχεία διαφοροποίησης.
Θα αρκεστούμε όμως στα αλουμινένια πεντάλ, στο τριάκτινο πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι με touch controls στη βάση του οποίου υπάρχει το λογότυπο GTI, στις κόκκινες ραφές και στα παραδοσιακή καρό επένδυση των καθισμάτων, με τα εμπρός να διαθέτουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη σώματος και ενιαία προσκέφαλα.
Κατά τα αλλά βρίσκεσαι μέσα σε ένα γνώριμο Golf με ποιοτικά και άφθονα μαλακά πλαστικά, προσεγμένη συναρμογή υλικών, λιτή αλλά κομψή σχεδίαση. Ένα μαύρο γυαλιστερό πάνελ ενώνει το ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος διαθέτει οθόνη 10 ιντσών με δυνατότητα διαμόρφωσης και εξατομικευμένης διάταξης των ενδείξεων, ενώ η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής είναι 10,2 ιντσών και χρειάζεται λίγος χρόνος για να εξοικειωθείς με το μενού του συστήματος πολυμέσων.
Οι δυο πίσω επιβάτες θα βολέψουν εύκολα τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.627 χλστ.), ωστόσο ο μεσαίος θα δυσκολευτεί κάπως εξαιτίας του υπερυψωμένου κεντρικού τούνελ. Η πρακτικότητα του Golf διατηρείται και στη σπορ έκδοση GTI, καθώς το αμάξωμα παραμένει πεντάθυρο, ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει 374 λίτρα.
Φλογοβόλο
Η καρδιά μας συγχρονίστηκε με τον παλμό του δίλιτρου τετρακύλινδρου turbo κινητήρα (ΕΑ888) που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό του Golf GTI. Δε συνίσταται σε όσους ο γιατρός τους έχει πει να αποφεύγουν τις έντονες συγκινήσεις, καθώς παράγει 245 ίππους (5.000-6.200 σ.α.λ.) και 370 Nm ροπής (1.600-4.300 σ.α.λ.). Με μαεστρία συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 σχέσεων, το οποίο σου επιτρέπει να πάρεις κυριολεκτικά την κατάστασης στα χέρια σου, καθώς διαθέτει paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές των σχέσεων (δεν τις κρατάς όμως όσο ψηλά θες εσύ).
Κλισέ η έκφραση, αλλά οι επιδόσεις του είναι «καυτές», με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,3 δευτ. και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Με αρκετή αυτοσυγκράτηση και με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Eco καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 10 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέση μέτρηση WLTP 7,3 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 171 γρ./χλμ.-προδιαγραφών Euro 6 AP). Αν όμως αφεθείς στη γλύκα που έχει το γκάζι, τότε θα δεις αρκετά υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Οδηγώντας
Αυτή όμως είναι η «μαγκιά» του Golf GTI. Ότι μπορείς να το οδηγήσεις στις καθημερινές σου διαδρομές σαν ένα κανονικό αυτοκίνητο, χωρίς να σε κουράζει, αλλά όταν θες να ξεδώσεις να μεταμορφώνεται σε θηρίο.
Αρκεί να επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχουν επίσης τα Eco, Comfort και Individual). Τότε η απόκριση στο γκάζι γίνεται ακόμα πιο άμεση το τιμόνι τελειοποιεί την αίσθηση και το βάρος του, ενώ η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC στρώνει το κατάλληλο «χαλί» στην άσφαλτο. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η σκληρή ανάρτηση, παρότι πίσω είναι πολλαπλών συνδέσμων, όταν οι τροχοί περνούν πάνω από τις αμέτρητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων «τερματίζει» τη διαδρομή της και ο θόρυβος είναι έντονος. Αλλά τι να κάνουμε, δε φτιάχτηκε για «βομβαρδισμένους» δρόμους, όπως αυτοί στη χώρα μας…
Στις μεγάλες ευθείες και στις στροφές το Golf GTI «βεντουζώνει» στο οδόστρωμα με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης (με την αγωγή του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης), ο κινητήρας δείχνει να μη στερεύει ποτέ από δύναμη, και οι πάρα πολύ καλές ρεπρίζ σε εμπνέουν για ασφαλείς προσπεράσεις. Στο διαρκώς ψυχωμένο χαρακτήρα του συμβάλει σίγουρα και η πυκνή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου. Εμπιστοσύνη και ασφάλεια είναι οι καταλληλότερες λέξεις για τα ακούραστα και πάντα αποτελεσματικά φρένα.
Συμπέρασμα
Σε ποιους απευθύνεται τελικά το Golf GTI; Σε όσους δεν αντέχουν το βαρετό βουητό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων όταν πατάς το γκάζι τους, σε όσους δε θέλουν να περιμένουν ώρες μέχρι να φορτίσει η μπαταρία και σε όσους πιστεύουν ότι αν δεν «κάψεις» υγρό καύσιμο δε ευχαριστιέσαι επιδόσεις. Α, και σε όσους μπορούν να δώσουν 41.700 ευρώ (τιμή με το αυτόματο κιβώτιο DSG) για να το αποκτήσουν…