Ένα σπορ SUV παρουσίασε αυτές τις μέρες η BMW, διχάζοντας με την αισθητική που επέλεξε να ακολουθήσει κατά τη σχεδίασή του.
Ωστόσο η εμφάνιση δεν είναι το μόνο αντιφατικό στοιχείο επάνω του. Το ίδιο συμβαίνει και με το όνομα, το οποίο κάτι μας θυμίζει.
Το σπορ SUV των Βαυαρών, λοιπόν, έχει την ονομασία XM. Ένα όνομα το οποίο το είδαμε πρώτη φορά το 1989 να χρησιμοποιείται από τη Citroen, η οποία το έχει κατοχυρώσει κιόλας. Θεωρητικά, λοιπόν, η BMW δε θα μπορούσε να επιλέξει αυτό το όνομα για κάποιο μοντέλο της.
Ωστόσο, οι δύο εταιρείες έχουν κάνει μια συμφωνία μεταξύ τους, στην οποία έχουν πει ότι επιτρέπεται η μία μάρκα να βάζει ονομασίες που θα μπορούσαν να αναφέρονται σε μοντέλα της άλλης. Έτσι, οι Γερμανοί μπορούν να δημιουργήσουν το XM, δηλαδή το αυτοκίνητο των φωτογραφιών, αλλά και οι Γάλλοι έχουν το ελεύθερο να βάλουν ονομασίες όπως C5 X, παρά το γεγονός ότι μοιάζει πολύ με τη X5 της BMW.
Μπορεί στο Μόναχο να δανείστηκαν το όνομα από τη Citroen, όμως παρέλειψαν να ασχοληθούν με το γούστο και τη φινέτσα των Γάλλων. Έτσι, δημιούργησαν ένα μοντέλο με εμφάνιση η οποία δημιουργεί δεύτερες σκέψεις.
Δείτε ακόμα
Αρχικά διαθέτει τη μεγαλύτερη γρίλια που έχουμε δει ποτέ σε μοντέλο της εταιρείας, με τα “νεφρά” πλέον να έχουν γίνει υπερμεγέθη, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν οριζόντια τμήματα. Τα φώτα ημέρας είναι διαχωρισμένα από τα κανονικά και βρίσκονται σε δύο επίπεδα. Αυτός είναι ο τρόπος που η BMW από εδώ και πέρα θα διατάσσει τα φώτα της στις πολυτελείς κατηγορίες.
Το αυτοκίνητο διαθέτει πάρα πολλές ακμές που το κάνουν να δείχνει πιο επιθετικό, ενώ η γραμμή στις πίσω πόρτες ανεβαίνει σημαντικά όσο πάμε προς τα πίσω, κάνοντας τα παράθυρα πιο μικρά.
Η αίσθηση της υπερβολής έχει μεταφερθεί και στον κινητήρα. Πρόκειται για V8 σύνολο το οποίο συνδυάζεται με ηλεκτρικό κινητήρα (είναι plug-in υβριδικό) και μαζί αποδίδουν 750 ίππους και 999 Nm ροπής. Αν και η BMW δεν έδωσε νούμερα για τις επιδόσεις, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περίπου 3.0 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα.
Από το μάτι δε γίνεται να ξεφύγουν οι τέσσερις εξατμίσεις, οι οποίες είναι μεν τοποθετημένες σε ζευγάρια, αλλά τα δύο ζεύγη είναι στον κάθετο και όχι στον οριζόντιο άξονα, κάτι αρκετά ασυνήθιστο.
Το σπορ SUV με την ονομασία XM είναι το πρώτο μοντέλο που κατασκευάζει ανεξάρτητα το τμήμα M της εταιρείας, μετά από το M1 που παράγονταν από το 1978 μέχρι το 1981, ενώ είναι και το πρώτο plug-in υβριδικό του τμήματος.