Συνήθως όταν σκεφτόμαστε τον εξοπλισμό ασφαλείας των αυτοκινήτων, ο νους μας πάει στη ζώνη ασφαλείας, τους αερόσακους και τα ηλεκτρονικά.
Ωστόσο, ο κλιματισμός είναι και αυτός ένα κομμάτι του εξοπλισμού που φροντίζει για την ασφάλεια των μετακινήσεών μας.
Ο λόγος είναι ότι αν βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον με τη θερμοκρασία του οποίου δεν αισθανόμαστε βολικά, τότε το σώμα και ο οργανισμός μας γενικότερα έχουν μειωμένη αποτελεσματικότητα.
Δεν είναι τυχαίο ότι τα πρώτα αυτοκίνητα με air-condition έκαναν την εμφάνισή τους ήδη από το 1939 (από την αμερικανική μάρκα Packard(, ενώ μέχρι το 1970 περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που πωλούνταν, τουλάχιστον αμερικανική αγορά, είχαν αυτό το χαρακτηριστικό.
Σίγουρα ο καθένας από εμάς έχει διαφορετική θερμοκρασία στην οποία νιώθει καλά, όμως ποια είναι η σύσταση που κάνουν οι ειδικοί;
Δείτε ακόμα
Σύμφωνα με τους περισσότερους, η ιδανική θερμοκρασία είναι οι 22 βαθμοί Κελσίου. Μπορεί όταν είμαστε σε ανοιχτό χώρο να νιώθουμε εντάξει ακόμα και με θερμοκρασίες όπως 20 ή 18 βαθμοί, όμως στους κλειστούς χώρους όπως είναι εκείνος της καμπίνας του αυτοκινήτου, το σώμα μας χρειάζεται λίγο περισσότερη ζέστη γύρω του.
Αν το αυτοκίνητό μας έχει αυτόματο κλιματισμό, τότε είναι εύκολο να κάνουμε την ανάλογη ρύθμιση, καθώς απλά επιλέγουμε αυτή τη θερμοκρασία και το σύστημα φροντίζει μόνο του για την ποσότητα του αέρα και το πόσο ζεστός ή δροσερός πρέπει να είναι.
Όταν το αυτοκίνητό μας έχει απλό air-condition, τότε είναι κάπως πιο δύσκολο όμως ένα θερμόμετρο μέσα στην καμπίνα μπορεί να μας βοηθήσει.
Μπορεί η βέλτιστη ρύθμιση να είναι οι 22 βαθμοί, όμως τι συμβαίνει αν μέσα στην καμπίνα έχουμε χαμηλότερη ή υψηλότερη θερμοκρασία; Σύμφωνα πάλι με τους ειδικούς, στους 18 – 20 βαθμούς Κελσίου υπάρχει πιθανότητα για κάποιο κρυολόγημα, ειδικά αν στο αυτοκίνητο υπάρχουν μικρά παιδιά.
Όσο για το αντίθετο ενδεχόμενο, αυτό της υψηλής θερμοκρασίας, το αποτέλεσμα στον οργανισμό είναι φυσικά ο ιδρώτας, η πρόωρη κόπωση και η έλλειψη συγκέντρωσης.