Για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς κάθε φορά που οδηγούμε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο έχουμε λίγο άγχος. Αυτό πηγάζει από την αυτονομία, η οποία εξακολουθεί να είναι το τρωτό σημείο στην εναλλακτική αυτή μορφή ενέργειας.
To βασικό μας συναίσθημα όμως κάθε φορά που οδηγούμε το Hyundai Kona Electric είναι η ξεγνοιασιά, καθώς η αυτονομία του αγγίζει-σε πραγματικές συνθήκες-τα 450 χλμ. Αδιάψευστος μάρτυρας μας η σχετική φωτογραφία που αποδεικνύει ότι το κορεάτικο crossover δε συνδέεται συχνά με την πρίζα.
Να διευκρινίσουνε ότι αναφερόμαστε στην έκδοση του Kona Electric με τη μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου (64 kWh), η οποία σύμφωνα με την επίσημη μέτρηση WLTP προσφέρει 484 χλμ. αυτονομία. Η ισχύς και η ροπή του ηλεκτροκινητήρα είναι 204 ίπποι και 395 Nm αντίστοιχα.
Υπενθυμίζουμε ότι το Kona Electric εξακολουθεί να διατίθεται με τη μικρότερη μπαταρία, χωρητικότητας 39 kWh (αυτονομία 305 χλμ.), ενώ στην περίπτωση αυτή ο ηλεκτροκινητήρας του παράγει 136 ίππους και η ροπή παραμένει αμετάβλητη στα χορταστικά 395 Nm.
Ο ενθουσιασμός μας για την αυτονομία του Kona Electric έκανε το πρόλογο μας λίγο μεγαλύτερο από όσο είχαμε υπολογίσει. Ο βασικός λόγος λοιπόν που το οδηγούμε είναι για να γνωρίσουμε την ανανεωμένη του μορφή.
Εικόνα που ηλεκτρίζει
Τα φρεσκαρισμένο Kona Electric με τη συγκεκριμένη νέα μπλε απόχρωση, διακρίνεται για την κομψότερη και πιο εκλεπτυσμένη εξωτερική του εικόνα. Σημείο αναφοράς αποτελεί η ελαφρώς τροποποιημένη κλειστού τύπου μάσκα (δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης που να έχει ανάγκη ψύξης). Φιλοξενεί τη θύρα για τη φόρτιση του οχήματος, ενώ το καπάκι της έχει πλέον ασύμμετρο σχήμα.
Τα λεπτότερα εμπρός φωτιστικά σώματα παραμένουν δυο επιπέδων, με τα πάνω να είναι τεχνολογίας Led. Χαμηλότερα στον προφυλακτήρα έχουν προστεθεί σατινέ γρίλιες, κάτι που ισχύει και για τον πίσω προφυλακτήρα. Πιο εκλεπτυσμένη αισθητική απέκτησαν και τα οριζόντια πίσω φωτιστικά σώματα. Παρατηρήστε επίσης και τις νέες δίχρωμες και αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών.
Το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος πλέον δεν επεκτείνεται στους θόλους των τροχών, καθώς είναι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος. Το ανανεωμένο Kona Electric είναι 40 χλστ. μακρύτερο, με το μήκος του να διαμορφώνεται στα 4.205 χλστ., ενώ το πλάτος και το ύψος του στα 1.800 χλστ. και 1.570 χλστ. αντίστοιχα.
Οθόνες, ποιότητα και χώροι
Περνάμε τώρα στο εσωτερικό, όπου οι διαφορές με το απερχόμενο μοντέλο είναι ελάχιστες. Η βάση της κεντρικής κονσόλας παραμένει υπερυψωμένη, απελευθερώνοντας αποθηκευτικό χώρο από κάτω της, ενώ το ασημί της χρώμα τραβάει τα βλέμματα, αν και δείχνει λίγο ευάλωτο σε γρατζουνιές.
Ο νέος πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, με μεγαλύτερη οθόνη 10,25 ιντσών, αριστερά ενσωματώνει το στρογγυλό ταχύμετρο και δεξιά ένα επίσης στρογγυλό όργανο για την τρέχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και το τρέχον επίπεδο χρήσης ενέργειας. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής, η οποία είναι επίσης 10,25 ιντσών.
Τα πλαστικά παραμένουν σκληρά όμως δε εγείρουν ζητήματα ποιότητας, καθώς η συναρμογή τους είναι άψογη. Λόγω της μπαταρίας, η οποία είναι τοποθετημένη στο δάπεδο του οχήματος, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει μειωθεί λίγο, σε σύγκριση με το συμβατικό Kona και προσφέρει 332 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.114 λίτρα.
Οι πίσω επιβάτες έχουν ικανοποιητικούς χώρους τόσο για τα πόδια (μεταξόνιο 2.600 χλστ.), όσο και για τα κεφάλια τους. Το σχεδόν επίπεδο κεντρικό δάπεδο δε θα δημιουργήσει πρόβλημα στο μεσαίο επιβάτη.
Πέφτει κεραυνός
Είσαι σταματημένος στο κόκκινο φανάρι και επιλέγεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport. To πάτημα του γκαζιού μόλις ανάψει πράσινο, θα το παρομοιάζαμε με το να βάλεις το δάχτυλο σου στην πρίζα (μη το δοκιμάσετε σπίτι) και να σε τινάξει πίσω το ρεύμα.
Η αστραπιαία εκκίνηση από στάση (δε συνοδεύεται από ηλεκτροπληξία) οφείλεται στην άμεσα διαθέσιμη ροπή των 395 Nm που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα αρκούν 7,9 δευτ.(με επιλεγμένο το Normal πρόγραμμα οδήγησης) και η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 167 χλμ./ώρα. Όμως οι επιδόσεις δεν είναι το ζητούμενο σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο.
Για το λόγο αυτό επιλέγαμε κυρίως το πρόγραμμα οδήγησης Eco ή Eco+. Αμέσως βλέπαμε να αυξάνεται η αυτονομία αλλά και να μειώνεται η απόκριση στο γκάζι, κάτι που γίνονταν ιδιαίτερα αισθητό στο Eco+. Ενδιάμεση λύση αποτελεί το πρόγραμμα οδήγησης Normal, ενώ η μέση κατανάλωση ενέργειας που καταγράψαμε ήταν 15 kWh/100 χλμ. (εργοστασιακή μέτρηση 14,7 kWh/100 χλμ.).
Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν paddles, τα οποία όμως δεν εκτελούν χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων, αφού το αυτόματο κιβώτιο είναι μονής σχέσης. Με τα paddles ρυθμίζεις σε τρία διαφορετικά επίπεδα, το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης για τη φόρτιση της μπαταρίας, χρησιμοποιώντας τον ηλεκτροκινητήρα για να επιβραδύνει το όχημα. Ωφελεί κυρίως στην οδήγηση μέσα στην πόλη, όπου επιλέγαμε το υψηλότερο επίπεδο ανάκτησης ενέργειας, ενώ κάθε φορά που αφήνεις το πόδι σου από το γκάζι αντιλαμβάνεσαι μια έξτρα επιβράδυνση.
Πόσο περιμένεις για να φορτίσει;
Όλα τα ωραία τελειώνουν κάποια στιγμή ή μάλλον στη συγκεκριμένη περίπτωση εξαντλούνται. Ακόμα και η αυτονομία του Kona Electric κάποτε εξαντλείται. Eίναι εξοπλισμένο με στάνταρ τριφασικό 10,5kW OBC (ενσωματωμένο τροφοδοτικό μπαταρίας) που μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) της πρίζας σε συνεχές (DC), το οποίο με τη σειρά του αποθηκεύεται στη μπαταρία. Από οικιακή πρίζα (220V/12Α) για μια φόρτιση της μπαταρίας από 10-100% απαιτούνται 28 ώρες. Από AC Wallbox 11 kW για φόρτιση 10-100% 6 ώρες και 50 λεπτά, από ταχυφορτιστή DC 50 kW και DC 100 kW (φόρτιση 10-80%) 64 και 47 λεπτά αντίστοιχα.
Οδηγώντας
Η εντελώς αθόρυβη λειτουργία του σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση της καμπίνας κάνουν το μυαλό να αδειάζει όταν οδηγείς το Kona Electric. Ταυτόχρονα αισθάνεσαι λίγο παραπάνω οικολόγος, αφού εκπέμπει μηδενικούς ρύπους.
Η ανάρτηση-παρά την πιο σφιχτή της ρύθμιση για τη διαχείριση του μεγαλύτερου βάρους-δεν υπονομεύει την άνεση, καθώς ξέρει να διαχειρίζεται επιδέξια τις κακοτεχνίες των δρόμων και να συγκρατεί από έντονες κλίσεις στις στροφές. Προφανώς σημαντικό ρόλο παίζει και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.
Η πληροφόρηση που εισπράττει ο οδηγός από το τιμόνι χαρακτηρίζεται επαρκής, ενώ σωστό κρίνεται και το βάρος του. Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport γίνεται λίγο πιο βαρύ και πιο άμεσο, ενώ οι ρεπρίζ εντυπωσιάζουν. Συνηθίζεις γρήγορα την προοδευτικότητα των φρένων (λόγω της ανάκτησης ενέργειας), ενώ μπροστά υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι 16 ιντσών και πίσω δίσκοι επίσης 16 ιντσών.
Συμπέρασμα
Το Kona Electric με τη μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας (64 kWh) χάρη στη μεγάλη του αυτονομία μπορεί να πείσει τους αρνητές της ηλεκτροκίνησης. Εκτός από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν απουσιάζει τίποτα άλλο, από τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του συμβατικού Kona. Στην εξοπλιστική έκδοση Premium η τιμή του ορίζεται στα 43.190 ευρώ, όμως με την προσφερόμενη έκπτωση και την κρατική επιδότηση μειώνεται στα 33.174 ευρώ.
Εάν το συμπέρασμα σας είναι ότι αυτό το κατασκευασμα μπορεί να πείσει τους αρνητές της ηλεκτροκίνησης μάλλον οι αντιφατικές περιγραφες σας που δεν αναδεικνύουν την πραγματικότητα, μάλλον θα τους πολλαπλασιάσουν.
Η λυση ειναι Πετρος Ζωγραφος εφευρετης βλεπε Google. Νομος παρακαμψης θερμοδυναμικης.απολυτα αναγκαιος στο σημερα.παραγεις καις υδρογόνο με απλο νερακι χωρις διαδικασία αποχετευσης.με ενα τενεκε πας ερχεσαι Θεσσαλονίκη χωρις καμια μετΑτροπή μηδεν φθορες 100% καθαρο περιβαλλον και την πατεντα την χαριζει στον ελληνικο Στρατο αυτο γιατι το κρυβουν? Κλωτσαμε την εχατη λυτρωτικη ευκαιρία σαν τοπι που να μην θελει να βαλει παγκοσμιο “Γκόλ”.