Έχουμε γράψει πάρα πολλές φορές ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και η οριστική κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης (βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες) πρέπει να γίνει με μελετημένες και όχι βιαστικές αποφάσεις.
Η δική μας γνώμη μπορεί να μην έχει ιδιαίτερη σημασία, όταν όμως εκφράζουν αντίστοιχες θέσεις κορυφαία στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, τότε μήπως πρέπει να το ξαναδούμε το θέμα;
Τον περασμένο Σεπτέμβριο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota, Akio Toyoda, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς θεωρεί ότι η μετάβαση στην παραγωγή αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων μοντέλων θα έχει ως αποτέλεσμα έως το 2030 να χαθούν 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και να μειωθεί κατά 8 εκατομμύρια μονάδες η παραγωγή οχημάτων.
Παράλληλα υποστήριξε ότι οι υπερβολικά αισιόδοξοι στόχοι πράσινης παραγωγής που προωθούνται από την ιαπωνική κυβέρνηση και βρίσκονται στο ίδιο μήκος κύματος με την Ευρώπη, δεν είναι βιώσιμοι.
Τόνισε ακόμα ότι τα υβριδικής τεχνολογίας οχήματα μπορούν να φέρουν αποτελέσματα στη μείωση των εκπομπών ρύπων, παρότι χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Είναι πιο προσιτά σε σύγκριση με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα και μπορούν να διεισδύσουν σε αγορές όπου δεν υπάρχουν ακόμα επαρκείς υποδομές φόρτισης, ενώ κάθε χρόνο η τεχνολογία τους εξελίσσεται και γίνεται πιο «καθαρή».
Τώρα ήρθε η σειρά ενός άλλου ισχυρού άντρα της αυτοκινητοβιομηχανίας να αφήσει αιχμές για το χειρισμό της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση. Ο λόγος για το Διευθύνων Σύμβουλο του Ομίλου Stellantis, Carlos Tavares.
Δείτε ακόμα
Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι ο γίγαντας Stellantis γεννήθηκε από το γάμο των Ομίλων PSA και FCA. Ο 63χρονος Πορτογάλος «καπετάνιος» του Ομίλου Stellantis σε συνέντευξη του στο συνέδριο Reuters Next έβαλε στο κάδρο και αυτός την ηλεκτροκίνηση.
Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι η εξωτερική πίεση που ασκείται στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να επιταχύνουν τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα απειλεί δυνητικά τις θέσεις εργασίας και την ποιότητα των εν λόγω οχημάτων, καθώς οι παραγωγοί αγωνίζονται να διαχειριστούν το υψηλότερο κόστος κατασκευής τους.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του ότι οι κυβερνήσεις και οι επενδυτές θέλουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να επιταχύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά το κόστος είναι πέρα από τα όρια που μπορεί να αντέξει η αυτοκινητοβιομηχανία.
Στρέφοντας και πάλι τα βέλη του προς στις κυβερνήσεις είπε ότι αποφασίστηκε να επιβληθεί στην αυτοκινητοβιομηχανία η ηλεκτροκίνηση που επιφέρει 50% επιπλέον κόστος σε σύγκριση με τα συμβατικά οχήματα.
Διευκρίνισε όμως ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αποφασίσει τη μεταφορά του 50% πρόσθετου κόστους στον τελικό καταναλωτή, επειδή τα περισσότερα τμήματα της μεσαίας τάξης δε θα μπορούν να ανταποκριθούν.
Συμπλήρωσε ακόμα ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να αυξήσουν τις τιμές και να πουλήσουν λιγότερα αυτοκίνητα ή να αποδεχτούν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους, όμως και οι δυο επιλογές θα μπορούσαν να είναι η αιτία για απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Ο Όμιλος Stellantis στοχεύει να αποφύγει τις περικοπές ενισχύοντας την παραγωγικότητα με ρυθμό πολύ ταχύτερο από τον υφιστάμενο. Ο Tavares πιστεύει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται τον απαιτούμενο χρόνο για δοκιμές, ώστε να εξελίξουν στον ύψιστο βαθμό την ηλεκτροκίνηση, ενώ η βιασύνη θα φέρει αντιπαραγωγικά αποτελέσματα και προβλήματα ποιότητας.
Προέτρεψε τις κυβερνήσεις να στρέψουν το επίκεντρο της κλιματικής πολιτικής προς τον «καθαρισμό» του ενεργειακού τομέα και την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Πάντως τα επόμενα χρόνια εκτιμάται ότι το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων θα μειωθεί. Επίσης οι αναλυτές προβλέπουν ότι τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα και τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπορούσαν να επιτύχουν ισοτιμία κόστους κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας.
Που τον πετυχαται αυτόν τον παπάρα;
Η λυση ειναι Πετρος Ζωγραφος εφευρετης βλεπε Google. Νομος παρακαμψης θερμοδυναμικης.απολυτα αναγκαιος στο σημερα.παραγεις καις υδρογόνο με απλο νερακι χωρις διαδικασία αποχετευσης.με ενα τενεκε πας ερχεσαι Θεσσαλονίκη χωρις καμια μετΑτροπή μηδεν φθορες 100% καθαρο περιβαλλον και την πατεντα την χαριζει στον ελληνικο Στρατο αυτο γιατι το κρυβουν? Κλωτσαμε την εχατη λυτρωτικη ευκαιρία σαν τοπι που να μην θελει να βαλει παγκοσμιο “Γκόλ”.